Usenet (Nieuwsgroepen)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Biba, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zetpil

Zetpil Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, dus ik download er niet sneller mee, 't is alleen voor de retentie eigenlijk?
    maar van home heb ik 3 lijntjes, kan ik er dan ook niet 3 van eweka dan aanzetten als ik dat heb? of werkt dat zo niet?

2. Shizzel

Shizzel Guest

Dat kan wel ja.
    Maar haal jij met @Home nieuwsgroepen echt de max dan?
    Bij Eweka haal ik 1,5MB/s met een 12MBit abbo, dus precies waar je voor betaalt.
    Ik denk niet dat @Home's eigen gratis nieuwsserver ook zo'n snelheid geeft ;).

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij eweka haal je de max. Dus met @home 3 lijnen bezetten heeft dan 0.0 zin. Je haalt toch al je maximum snelheid. Wanneer je @home aanzet word alleen die maximale snelheid verdeeld.

4. harryvos

harryvos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien even een toevoeging voor mensen die ook willen downloaden uit nieuwsgroepen, had zelf ook een website over http://www.nieuwsgroepen.info

misschien handig voor beginners ?

5. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    heb ook sins een week @home intensief.

Hiervoor adsl tele2 6mb, hiervan haalde ik 640KB, dus nooit de volle 750KB... maar dat is met adsl normaal.. Ik kon niet sneller bij tele2, en heb nu voor minder geld @home compleet. Okay t bellen zal (ik heb t nog niet) wel niet geweldig werken, maar ja zoveel bellen wij ook niet!

Dus gekozen voor 12MB @home, en idd met de 3 lijntjes van@home haalde ik via newsgroups 1100/1200KB, maar grootste probleem was missende bestanden. Via een vriend ewaka voor een maand aangevraagd.. en nu haal ik eigenlijk bijna altijd 1480KB én alles is compleet! :)

Ik gebruik twilightnzb en ftd+koala om releases te checken, daarnaast newsleecher om te downloaden.

Probleem wat ik (nog) heb met newsgroepen is dat ik niet echt lekker kan browsen zoals ik kan bij bv filemp3/stmusic.org.

FTD bied dit wel maar is ook qua muziek erg gericht op de nl/pop markt..

Ik luister vnl punk/hardcore en ik vindt deze veel makkelijker met torrents dan met nzb. Als ik op een scene release site kijk en een release ga zoeken kom ik eigenlijk altijd uit bij torrents en nooit bij nzb..

Heeft iemand nog een goede muziek nzb index site??

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zit eigenlijk met precies hetzelfde, vaak gebruik ik daarom voor muziek nog torrents, en voor alle andere rommel usenet..

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf 1 maart is mijn downloadsnelheid van 8mb/s naar 12mb/s gegaan bij Casema. Dit voor hetzelfde bedrag!

Ik haalde al 1000kb/s maar dat wordt nu rond de 1400/1500 kb/s dan :D

En dan te bedenken dat ik eerst altijd films binnen haalde met maximaal 330 kb/s :eek:.

FTD is ideaal voor alles eigenlijk, behalve muziek idd, maar ik ben niet zo'n muziek luisteraar dus dat scheelt :)

8. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod www.ditmagnietvandemod.nl -> goeie site voor dvd releases die ik altijd gebruik in combinatie met FTD.

9. Nordin

Nordin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb planet internet en heb een 6.1mbps verbinding hoeveel zou mijn download dan moeten zijn in kb/s ? ik zit 800 meter van de centrale vandaan

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Delen door 8 he. Dus dat is dan ongeveer tussen de 700 en de 800kb/s.

11. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    let wel ff, met adsl is er toch sprake van 10% verlies...

12. Nordin

Nordin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahahah ik heb maximaal 380kb/s hoe kan dat nou weer

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod link naar illegale downloads

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Stom van me. Ik heb ook planet. Als je via hun nieuwsserver download, doe je dat op de helft van je snelheid en met een retentie van 5 dagen. Met een payserver haal je wel de maximale snelheid, en een veel hogere retentie.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mensen geen links naar illegale downloadsites!

16. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat was geen andere site dan andere index-zoekmachines hoor. ;)

17. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van mij was geen download site hoor. Alleen een site met films die uit komen! ;)

18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja in principe zou je dan ook elke keer FTD moeten verwijderen als het genoemd wordt ;).

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je uberhaupt waar je over praat? Dat is eenzelfde zoekmachine als google alleen dan voor NZB's voor muziekbestanden. Downloaden via usenet is niet eens illegaal. Het delen van bestanden is illegaal. Het downloaden voor eigen gebruik niet. Als je die link verwijderd kan je net zo goed alle links en informatie over Usenet verwijderen, eigenlijk dit hele onderwerp.

Verdiep je is in het hele verhaal voordat je zomaar dingen gaat weghalen. Beetje belachelijk dit.

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja maar de zoekmachines tonen je pas resultaten wanneer je een zoekterm in gaat typen.

Deze site liet gelijk de releases zien..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina