Mmmm, volgens mij is nog niets aangekondigd van de massa markt games, maar ik ben er van overtuigd dat er, voor de kerst, absoluut dus in 2008 een paar hele mooie tussen zitten. Nieuwe franchises van onszelf, maar ook een paar verrassingen vanuit 3rd party. Daarmee bedoel ik franchises die iedereen wel kent, maar waarvan het momenteel nog onbekend is dat ze Xbox 360 only zijn >>> voor 85% trouwens komen die ook uit op Windows Vista, uiteraard, aangezien dat ons andere platform is.
Zo heb ik FarCry 2 gezien op de PC, ongelofelijk mooie game om naar te kijken, hoewel deel 1 mij niet kon bekoren.
Trouwens het is nu weer een dag verder en helaas heb ik GoW2 zelf dus nergens kunnen zien. Toen die werd getoond was ik ergens anders. Jammer jammer.
Wat ik wel heb gezien zijn: Titel A (developer unknown), Fable 2 (Lionhead), Titel B (Rare), Too Human (Silicon Knights), Titel C (Konamititel die al is aangekondigd, maar weet ik niet zeker dus laat ik even in het midden), Titel D (Rare), FarCry 2 (Crytek toch?), Halo Wars (Ensemble), Train Sim (MGS), Ninja Gaiden 2. En heeeel veeeel RockBand, RB was echt all over the place. En met gezien bedoel ik dat speelbare versies aanwezig waren. Daarnaast heb ik trailers, tech demo's, etc. gezien van weet ik veel 15+ games. Zo veel dat ik het even kwijt ben allemaal. De enige die ik even wil hi-lighten is good old GTA 4>>> geen enkele verrassing daar, behalve dat hij mega mega groot is, maar ja, dat is dus geen verrassing, want dat waren de vorige delen ook. Grafisch vond ik het persoonlijk wel ach ach zo zo, maar dat vond ik van alle vorige delen ook en ik denk dat dat ook niet anders kan met games die zo belachelijk groot en interactief zijn. Halo 3 was tenslotte grafisch ook ach ach zo zo, daar moeten games als Halo 3 en GTA 4 het ook niet echt van hebben.
Voor mij verrassend was de kwaliteit van Too Human die er grafisch bijzonder goed uitziet, maar ook qua gameplay wel eens helemaal mijn ding kan zijn. Hij speelt heel anders, maar qua gameplay wordt hij toch vergeleken met Diablo en dat is toch een van mijn all time favourites: Skilltrees e.d. Volgens mij ook co-op a la diablo. Ook zitten er een paar goed gejatte elementen in Too Human vanuit WoW, je kunt het dus echt een action RPG noemen.
Tevens vond ik Fable 2 al verrassend ver af. Ik heb vrij lang met Peter Molyneux kunnen praten, wat echt een hele aardige vent is, totaal niet uit de hoogte of zo en heel erg bezig met zijn eigen games. Hij was heel confident over de haalbaarheid in 2008: "Ik heb nog nooit een game meegemaakt in de fase van Fable 2 die nog slipte". En grafisch is dit spel bijvoorbeeld vele malen mooier dan GTA 4. En die co-op is echt rete vet. Zo kun je zien waar je friends uithangen in jouw wereld als ghosts, zonder dat je dus samenspeelt. Wil je samen spelen, dan hop je even in elkanders wereld.
Ninja Gaiden 2 is ook niet echt verrassend. Grafisch zeker de mooiste game die ik gezien heb, maar ja, wat wil je van Tecmo. Als Ninja Gaiden je ding was, dan is deeltje 2 dat zeker ook, maar was deel 1 dat niet, adn zie ik niet waarom deel 2 je over de streep zou halen.
Halo Wars zag er ook goed uit en zal bomvol cinematics zitten. Wat ik persoonlijk belangrijk vind aan een RTS is het verhaal en volgens de man van SK zou dat helemaal goedkomen. Feitelijk is dat deel van de game al 100% af. Ik speel RTS namelijk enkel SP en niet MP. Erg dramatische beelden, voelde goed.
Al met al ben ik erg happy met onze (exclusieve) line up en ben ik er van overtuigd dat 2008 een beduidend sterkere line up heeft dan 2007, ondanks Halo 3. Veel ervan moeten we nog aankondigen. De aanpak daarvan vind ik vreemd, want veel is al heel ver af en toch nog niet aangekondigd. Of we de sterkste line up hebben van de 3 consoles weet ik niet, want net als wij kunnen Nintendo en Sony natuurlijk nog van alles achter de hand houden.
O ja, met Xbox Live zijn we ook erg vette zaken van plan, erg vet mag ik wel zeggen.
Klik om te vergroten...