1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Level 11 is best laag, probeer minstens tot level 13 te levellen (liever level 15). Op die regenachtige richel kom je ook random encounters tegen. Daar heb ik ook een tijdje rondgelopen om encounters uit te lokken.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Gewoon rondjes blijven lopen, vijanden komen altijd wel.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb net gewoon rondjes gelopen in het begin van dat bos tot het meer dan 10gevochten duurde eer je lvl up hebt. Zo doe ik het altijd in een RPG. Halverwege de game doe je het nog een keer en ergens richting het einde nog eens. Je loopt zo overal doorheen...alhoewel. Had net alsnog beetje moeite met die vogel :)

    Kaim doet met zijn vuurring melee aanvallen. Belflare healt met spells en antidotes, Jansen ragt er op los met vuur spell.

    Vindt dat Kaim nogal houterig en als een homo loopt. Jansen had ik meer als een homo verwacht na de verhalen hier, maar valt enorm mee. Hij is hoogstens zwaar irritant. En het level grind aspect lijkt meer aanwezig te zijn dan de meeste RPG's (zelfs de latere Final Fantasy's).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2008
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Weet niet of het al gevraagd is, wil nml niet 42 pagina's doorlezen :p

    Maar hoe goed vinden jullie LO?

    Als je het vergelijkt met Blue Dragon, Enchanted Arms en Eternal Sonata.

    Hoe hoog eindigt LO dan op basis van :

    -Graphics
    -Story
    -Battle System/gameplay
    -Characters and atmosphere?
     
  5. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    - Graphics: Soms zijn plekjes best lelijk maar overall een dikke 8.5/10 voor de characters en bosses e.d.
    - Story: 9/10, nam me helemaal mee voor een flinke portie van tijd.
    - Battle System: Heerlijke old-school turn-based maar met sommige van de oude irritaties eruit gewerkt.
    - Characters: Ookal lijken sommige chars eerst niks, vaak ga je op bepaalde punten ze toch erg waarderen.
    - Atmosphere: Mooie wereld, puike atmosphere vanaf ergens halverwege disc 1 tot en met het einde :)
     
  6. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Graphics: BD > LO > ES > EA (ik houd van het stijltje van BD)
    Story: EA > BD > ES > LO (Ik ben niet ver in LO en ES had amper een verhaal :) )
    Battle System: ES > LO > BD > EA (Bij ES doe je tenminste nog wat tijdens het vechten)
    Characters: ES > BD > LO > EA (ES heeft gave karakters en BD heeft Zora)
    Sound : ES > Alles. (Laat dat duidelijk zijn!)
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Omdat dit ook een Mistwalker RPG is vergelijk ik hem vooral met BD en deze RPG wint op alle fronten. Ik moet BD nog steeds uitspelen, heel aardig spelletje, maar ik vind de setting / grafische stijl / characters daar stukken minder interessant. Qua battle system lijken ze erg veel op elkaar, zelfs veel spreuken hebben dezelfde naam en dezelfde functie! In BD had je boeken die je kon lezen, maar die verhalen vallen totaal in het niet in vergelijking met de dromen van LO. Helaas is de grafische engine ook bij deze game weer niet super geoptimaliseerd, een echte Mistwalker RPG dus. Maar in vergelijking met BD valt het 100% mee, die echt kon schokken in uitgebreide gevechten.

    Ik zou het niet vergelijken met ES. Die JRPG is echt te uniek en wint wat dat betreft het dik op het gebied van technische afwerking en geluid. De combat is ook totaal anders. Af en toe een beetje te blij naar mijn smaak en het verhaal had van mijn part nog best dieper mogen gaan... maar verder een super JRPGtje!

    Enchanted Arms... ik weet nog dat ik hem redelijk vond en dat ik bij dat spel 1000/1000 achievement points heb vrijgespeeld. Ik weet ook nog dat ik dat spel best sterk vond beginnen, maar dat ik de kwaliteit van het geheel verderop steeds meer vond wegzakken. Het verzamelen en het in actie zien van de golems was leuk. En verder... oh ja, die maffe homo. En summons die teveel op elkaar leken. En dat was het eigenlijk. Zegt al genoeg hoe "geweldig" ik EA vond. EA is als een Mc Donalds maaltijd: het vult, maar om nou te zeggen "wauw, ik val hier bijna van mijn stoel af, zo lekker is het", nee. Junkfood voor JRPG fanaten dus.

    Dus kort samengevat: vond je het traditionele aspect aan BD leuk, dan zul je zeker smullen van LO. LO is eigenlijk net zo traditioneel, maar dan in een volwassener jasje en wat beter gestreamlined. Ik vind het geen perfecte JRPG (als die al bestaat), maar zeker wel een categorie beter dan BD.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja wat me opviel, ik keek een review, net en had iets van huh:

    ze vechten tegen Kololons ( of hoe heten die kikkerachtige poppetjes met witte helm? uit BD)

    Moet je ook net als bij BD overal op klikken? want dat is echt irritant!

    Ik denk wel dat ik deze ga halen, weet nog niet wanneer, maar zo te horen issie zeker de moeite waard.
     
  9. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    zit nu bij een heel irritant gevecht, ( irritant , omdat ik voor de eerste keer een gevecht over moet doen :p)... in dat bos (cd1) waar je "iemand"moet redden :p
     
  10. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik heb 'm nog steeds niet :mad:
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Off-topic: yes, one and the same :p


    Regen je eigenlijk mana? Ik ben bang dat ik zonder mana kom te zitten. Al even geen shop meer gezien...

    Damn, loop nu voor het eerst tegen een wipe aan:
    Ik zit in de black cave en moet die boss van die gare vogeltjes killen. Alleen summoned die gast ze sneller als ik ze kan killen en die beesten doen mega dmg.... eeeeeek
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Hij is beter gestreamlined. Er is een sprint-functie en bij het geven van de orders kun je de A-knop inhouden, waarna je versnelt door alle menu's heen vliegt en de AI bij elk character de orders, gekozen in de vorige ronde, overneemt.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nee ik bedoelde meer in towns, dat je op elk object klikt voor de "nothins" en SP+1 etc
     
  14. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    zit op cd2 nu :p heerlijke game niet normaal _O_
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dan heb je geluk. LO is erg relaxed op dat gebied. Als je goed zoekt kun je wel wat items verborgen vinden, maar niet onder elke pot of pan ofzo. Volgens mij licht de A-button ook altijd op als je iets met een achtergrond item kunt doen, dus je hoeft niet de hele stad al clickend af te gaan zoals bij BD.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nice, nog een reden om hem te halen
     
  17. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    vandaag vrij zijn de batterijen van mijn xbox controler op :p dat word dus nog ff wachten voor ik weer verder kan :D
     
  18. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, nog niet?
    Wanneer had jij hem besteld?
     
  19. den3004

    den3004 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gisteren ontvangen, was de 12e verzonden, wel 15 euro bij moeten betalen. Het rare is, ik heb afgelopen zaterdag nog iets besteld bij Play Asia, en die bestelling werd gelijktijdig afgegeven, dus supersnel en daar zaten géén invoerkosten op, terwijl dat een duurdere bestelling was._O__O__O_
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben nu net uit de gevangenis nadat je in de mijn dat slangebeest en legertje in elkaar mepte. Vind dusver het verhaal erg traag verlopen. Zit meer in de menu's te kloten ivm skill link en accesoiries die skills leren om die steeds te vervangen zodat de ontwikkeling van me immortals niet stil valt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina