1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    de kans is er nog steeds, maar die is echt supper klein geworden, omdat ze er allemaal trucjes voor hebben.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan waar ie waarde aan hecht. Full HD op een LCD is voor zo'n bedrag makkelijk haalbaar, op een Plasma wordt het een ander verhaal. Om maar iets te noemen. Dus dat een Plasma van 2000 euro per definitie 'beter' is dan een LCD van hetzelfde geld zou ik niet willen bestempelen als een feit.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben niet eens met je mening dat plasma kwalitatief beter is. Wat is er beter dan? De kleuren misschien, maar dat heeft niets met kwaliteit te maken. En Plasma's kunnen nog wel inbranden. Niet zo makkelijk meer maar het kan nog wel.
    En zoals ZeroParadox al zegt: met LCD krijg je voor dat geld makkelijk een Full HD tv, en met een plasma is het een adner verhaal.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Of een plasma kwalitatief beter is zou ik ook niet zo durven zeggen, ik kan wel zeggen dat ik het beeld mooier vind.
    Mijn tv Plasma Full HD Panasonic is wel Full HD en 1800euro dus het kan zeker wel voor rond de 2000euro.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen plasma FULL-HD voor 2000 euro? Geintje zeker?

    Panasonic TH-42PZ70E TH-42PZ70E
    €1295 - €1499 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-42PY70 TH-42PY70
    €1339 - €1799 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-42PZ700E TH-42PZ700E
    €1479 - €1962 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-42PY700 TH-42PY700
    €1799 - €2099 107 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-50PZ70E TH-50PZ70E
    €1979 - €2247 127 cm 1920 x 1080

    Panasonic TH-50PY70 TH-50PY70
    €2049 - €2699 127 cm 1920 x 1080

    Samsung PS-50P96FD PS-50P96FD
    €1829 - €3010 127 cm 1920 x 1080

    LG 50PF95 50PF95
    €1899 - €2499 127 cm 1920 x 1080

    Dit zijn dan alleen nog maar de Panasonic's (edit, ook meer toegevoegd). Gewoon een paar simpele voorbeelden. Het beeld van een Plasma is gewoon beter en de kleuren zijn veel kleurrijker. Inbranden gebeurd bij de nieuwere modellen niet meer dus waarom geilt iedereen zo op de LCD-FULLHD terwijl de plasma's ook betaalbaar aan het worden zijn?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nieuwste pana PY85 schijnt ook beneden de 2000 euro uit te komen en is een van de paradepaardjes van dit jaar :)
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hangt eigenlijk helemaal van de grootte van het scherm af wat jij wilt hebben denk ik, wil je meer dan 42", neem dan plasma. Hoef je niet zo'n groot bakbeest dan neem je een LCD tv.

    Het is niet zo dat ik LCD lelijk vind of wat dan ook, ik ga er zelf ook één aanschaffen voor op men kamer. Maar als je dan toch voor meer dan 100cm wil gaan, kies dan wel de betere als je het geld toch hebt :)
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is absoluut niet waar. Beide LCD's hebben de exact zelfde specificaties alleen heeft de M86/87 een clear panel die kleuren er meer uit laat spatten dan die anti glare laag van de N86/87
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Misschien omdat er aan Plasma's ook nadelen zitten, netzoals aan LCD.
    Denk bijvoorbeeld aan energiegebruik. Een plasma slurpt in tegenstelling tot een LCD veel meer energie. Ook is over het algemeen Plasma duurder dan LCD.
    Daarom gaat voor veel mensen de keuze uit naar LCD.
    Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Bijv heb je ook dat het scherm van een plasma niet in 26" te koop is, wat veel mensen graag willlen.
    Etc. etc. etc.
     
  10. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de Samsung LE 32S81 gekocht en vroeg me af of iemand mij even een advies kon geven met betrekking tot de instellingen. Ik heb mijn xbox etc er op aangesloten maar wilde even weten wat de beste instellingen voor het beeld zijn \o/
     
  11. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, er gaat nu al zolang rond die discussie met Plasma tegenover LCD. maar Als Plasma zo gruwelijk beter is waarom verkoopt LCD dan nog beter.....(moet je de rijkere lui erbuiten houden) Enz? Omdat LCD in zoveel varianten, maten enz tekoop zijn waar plasma niet tegenop kan? Prijzen ook erg laag zijn en toch een leuk schermpie hebt? Of omdat mensen gewoon LCD stoerder vinden dan dat lame plasma...

    Maar waarom wint plasma dan niet dik? Lees ik de laatste 2? Pagina's zo dan zie ik toch wel dat plasma voordeel van de twijfel heeft.
     
  12. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice tv hoor, heb hem ook. Moet je even in het TV Afstel Thread kijken, daar vind je meer erover. Heb de instellingen van mijn TV daar ook vandaan gehaald.
     
  13. k0ifim

    k0ifim Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb vorige week een Le32R81B gehaald voor 599 euro bij de MM in Almaar. Een mooi prijsje vond ik zelf, maar nu heb ik een vraagje. Hoe moet ik de televisie nou uitzetten? Er zit aan de rechterkant een knopje waarmee hij volgens mij uitgaat, maar er gebeurt het zelfde als ik de standby knop op de afstandsbediening indruk. Staat hij dan op standby of uit?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    das echt dikke bullshit,
    een 37" Plasma verbruikt net zoveel als een 37" LCD.
    Een LCD staat ook altijd in standby, reken is uit hoeveel dat kost, op alle panasonics zit een uitknop. waardoor de hele tv uitkan. dus geen standby knoop oid.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Behalve als je (net als ik) zo'n slimme stekkerdoos met een aan/uit knop hebt. ;)
     
  16. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad dat heb ik ook:D
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    nogmaals: resolutie is maar 1 aspect van de beeldkwaliteit.
    De reden dat n plasma n mooier beeld weergeeft is vanwege betere zwartweergave, mooiere kleuren en n plasma kent geen ghosting.

    Altijd wordt t full hd lcd-riedeltje weer genoemd, maar heb je dit zelf daadwerkelijk wel s getest?
    Kan jij in n winkel zonder naar de typenummers en de kaartjes te lezen, de full hd van de hdready onderscheiden?

    Ik kijk op mijn hdready plasma enkel en alleen hd-content, namelijk hd-games en films op hd-dvd's en ik heb nog nooit n full hd gezien met n beter beeld.

    Ja inderdaad, voor nog minder geld dan wat mijn hdready plasma mij heeft gekost, had ik ook n full hd lcd kunnen kopen die echter n minder mooi beeld zou kunnen weergeven.
    Je kan dan echter wel opscheppen dat je n full hd hebt. Ik kijk nog steeds na 6 maanden naar n beeld waar dagelijks letterlijk mn mond van openvalt.

    Inbranden wordt ook nog genoemd, maar in de 1,5 jaar dat ik t Panasonic forum heb gevolgd, is er nog nooit iemand geweest met n ingebrand scherm.
    Ik heb er dus ook geen last van, ff voorzichtig doen bij t inspelen.
    Wat wel vaak voorkomt is het uitvallen van pixels bij lcd. Ik had n dode pixel in mn vorige scherm, n 30 inch Iiyama, en dat is echt verschrikkelijk irritant!
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Energieverbruik is misschien wel waar, maar moet je daar nou echt naar kijken als je een TV koopt?

    Energie verbruiken doet hij toch wel, en dan gaan de mensen zeiken dat het teveel is? Echt erg hypocriet, want diezelfde mensen hebben bv. wel een PC met een monster videokaart erin en een voeding van 600W, maar daar hoor je niemand over.
    Of ze hebben gedurende de hele avond schemerlampen door het hele huis branden, die je niet of nauwelijks ziet. Als je die dan uitzet, hef je meteen de extra kosten op voor een plasma ten opzichte van de LCD.

    En dan nog het feit dat ALLE Panasonic plasma's uit kunnen met een uitknop, en de LCD tv's hebben dit niet.

    Dan kan je wel een stekkerdoos pakken met een knop erop, zodat je de stroom eraf haalt maar dan moet je daar verder geen andere apparaten op hebben zitten want dan moet je elke keer de tijd en datum instellen van de dvd-recorder, je xbox, je ps3, je radio/versterker etc....
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat standbye zal je echt niet merken hoor.
    Wat wèl veel scheelt is dat bij plasma altijd het maximum verbruik wordt vermeld, terwijl het gemiddeld verbruik veel lager is.

    Dit komt hierdoor: wanneer n plasma een donkerder beeld weergeeft, verbruikt deze ook minder electriciteit. Alleen bij een volledig wit vlak, wordt het maximum verbruik gehaald.

    Diverse mensen in het Panasonicforum hebben een verbruiksmeter achter hun plasma gehangen en daaruit blijkt dat een plasma nauwelijks meer verbruikt dan een lcd met dezelfde grootte.
    Het backlight van een lcd blijft namelijk altijd branden.

    1 maar: de vorige serie full hd plasma's gebruiken wèl veel meer electriciteit dan een full hd lcd met dezelfde grootte. De nieuwe plasma's moeten dit als het goed is al weer beter doen.

    Ook mij blijft het verbazen dat men het hier steeds over heeft, terwijl een hoop mensen ook in een auto rijden die ze soms helemaal niet nodig hebben.
    Pakken deze mensen ook de trap in een flat, omdat een lift nu eenmaal electriciteit verbruikt.
    Ook toen deze mensen hun koelkast hebben gekocht, hebben ze absoluut niet gekozen voor de koelkast die het minste energie verbruikt (wees s eerlijk).
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is geen bullshit dat zijn keiharde feiten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina