Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wat mij toch iedere keer weer opvalt is dat als men over PS 3 games spreekt er het jaar 2009 alweer bijgehaald moet worden om verhalen krachtiger te maken.
    De zogenaamde AAA titels die men vaak noemt hebben niet eens een release date gekregen.... Vorig jaar keek men ook altijd naar het jaar erop en nu zie ik hetzelfde gebeuren....

Sony en MS hebben beiden een mooi jaar te gaan wat releases betreft. Het gaat voor gamers een leuke tijd worden en na E3 ben ik benieuwd hoeveel jaar we weer vooruit moeten gaan kijken ;)

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Japanse hardware cijfertjes ..

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
    1. WII - 63,504 | 78,583 | 766,806 | 5,382,966
    2. PSP - 53,373 | 59,654 | 733,716 | 8,335,310
    3. NDS - 50,151 | 62,362 | 772,331 | 21,945,382
    4. PS3 - 14,060 | 17,637 | 273,048 | 1,914,724
    5. PS2 - 9,634 | 11,266 | 115,465 | 21,042,502
    6. 360 - 2,001 | 2,198 | 37,175 | 544,516

De Wii blijft knallen en is springlevend ..
    De PS3 is compleet terug bij af (zoals voorspeld) en ligt op de intensive care, is er dan ook niets wat het ding daar kan redden?
    En bij de 360 kunnen ze onderhand er wel de stekker uit trekken ..

Software ..

01./01. [WII] Super Smash Bros. Brawl (Nintendo) - 77,525 / 1,291,000
    02./00. [NDS] Etrian Odyssey II: The Royal Grail (Atlus) - 68,913 / NEW
    03./02. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 61,922 / 1,546,000
    04./00. [PSP] Musou Orochi (Koei) - 46,667 / NEW
    05./00. [NDS] Harvest Moon: Shining Sun and Friends (Marvelous Entertainment) - 44,721 / NEW
    06./00. [WII] Winning Eleven Play Maker 2008 (Konami) - 36,067 / NEW
    07./00. [PS3] Lost Planet: Extreme Condition (Capcom) - 22,696 / NEW
    08./00. [360] Bioshock (Spike) - 17,808 / NEW
    09./06. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 17,077 / 2,798,000
    10./08. [NDS] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 14,932 / 236,000

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn persoonlijke titels waar ik naar uitkijk, verdeeld over de consoles, niet gekeken naar wanneer ze eventueel uitkomen :

PC : Geen. Kan ik heel kort in zijn. De PC had vorig jaar een goed jaar in mijn ogen, daarom ook destijds een leuk systeem gekocht (moest sowieso een PC hebben) en veel titels gekocht in die tijd. Gekocht ja, ik ben van het kaliber PC gamer die betaalt voor z'n spellen :+ Nee maar afgezien van misschien Far Cry 2 nog, is het wat mij betreft niet veel soeps meer. Aan de andere kant vermaak ik me nog prima met een aantal van de titels van vorig jaar, waarvan ik er een stel sowieso nog uit te spelen heb en waarbij ik me bij sommige spellen afvraag of ik ze überhaupt ooit wel 'uit ga spelen' (ik noem een Oblivion).

360 : Rock Band. Omdat ik een beetje 'klaar' ben met GHIII en GHIV nog te lang duurt :+ Maar sowieso omdat ik het hele concept supergaaf vind en vanwege de gewoon bruikbare accessoires van eerdere GH games de 360 versie voor mij de meest logische keuze is. Ben van plan niet de hele pack te kopen, maar reken maar dat dit spel me nog veel duiten gaat kosten. Een hoeveelheid Downloadable Content waar je gewoon ziek van wordt. Gears of War 2. Ik vond deel 1 erg tof (dat moet ook wel als je um zowel voor 360 als PC hebt O-)), dus deeltje 2 komt er ongetwijfeld in. *Denkt verder na....* Nee GTA IV doen we toch maar niet, ook niet vanwege exclusieve eps op de 360. Wordt ongetwijfeld een mooi spel maar als ik mijn eerdere GTA-gedrag onder de loep neem ben ik bang dat ik het ook met deel IV na een paar weken helemaal gehad heb met de game. Ninja Gaiden 2 komt er ook zeker te weten in, dat wordt gewoon een gruwelijk spel.

PS3 : Metal Gear Solid 4 gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen, de hele serie heeft altijd garant gestaan voor kwaliteit en ik weet zeker dat dat met dit laatste deel niet anders gaat zijn. Resistance 2, als ik deel 1 tegen die tijd uit heb, trekt me ook wel dus dat is ook een potentiële binnenkomer. GT5, sowieso racegames en alles wat met auto's te maken heeft in het algemeen, kan/kunnen me gestolen worden. Killzone 2 heb ik ook vrij weinig mee. Heb deel 1 nooit gespeeld, ik zou dan liever voor bijv. een Resistance 2 of Haze gaan. En dan houdt het een heel eind op anders krijg ik weer teveel shooters binnen, waar ik er ook nog een stel van vorig jaar uit te spelen heb :+ Oh ja, ik zou zowaar Resident Evil 5 vergeten maar dat komt waarschijnlijk omdat je die voorlopig nog niet hoeft te verwachten. Ook een must-have en eentje die ik, net als DMC4, uit principe voor de PS3 koop. En misschien Soul Calibur IV dan nog.

Wii : Misschien Smash Bros. Brawl, dat lijkt me toch wel een leuke game worden. Vooral vanwege de grote aanwezigheid van toffe characters en het feit dat Melee ook best een geinig spel was als je vrienden over de vloer had. Absoluut niet vanwege de online functie want online gamen boycot ik op de Wii. Dat gekloot met die codes, aparte codes per game, pffff zoek het maar uit 8) Persoonlijk heb ik het ook een heel eind gehad met Mario Kart. Dus afgezien van Smash Bros. en een aantal klassiekers die ik hoop op de VC aan te gaan treffen de komende tijd heb ik voorlopig ook zeer weinig te zoeken op de Wii.

Zo, dit was even mijn persoonlijke bijdrage wat betreft titels waar ik naar uitkijk en die zo even in me opkomen. Wat niet in me opkomt zal ook wel niet spectaculair genoeg zijn denk ik dan :+ Hoe dan ook, deze generatie is een hele toffe generatie om gamer te zijn. Alle consoles hebben een hoop toptitels te bieden, de Wii vind ik dan persoonlijk een stuk minder maar daarbij bedenk ik me ook dat veel mensen, inclusief mezelf, dat ding als tweede console gebruiken en dus niet als main-platform. Met ofwel een 360, ofwel een PS3 ernaast zit je wat mij betreft altijd goed. Ook het feit dat er op deze generatie consoles een hoop Downloadable Content te vinden is voor een groot schala aan games vind ik een hele toffe feature, iets wat echt veel kan toevoegen aan je game experience :)

Laatst bewerkt: 5 mrt 2008
  4. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ziet hier nu in Redmond om 5 uur in de ochtend. Lekker wakker nog vanwege de jetlag (9 uur tijdverschil kost mij altijd een week om aan te wennen en dan vertrek ik weer |:- )

Op de planning voor dit jaar staan voor de kerst 9 titels van onszelf en daarnaast nog vele exclusieve titels van 3rd parties. Zeker tussen de 15 en 20 exclusieve games op de 360 in de komende 9 maanden dus. Uiteraard, zo werkt deze industrie, zal een en ander vast gaan slippen naar 2009, maar meer dan 10 exclusieve titels verwacht ik zeker.

Eerlijkheid gebied me, dat er veel niet echt interessant zal zijn voor de doelgroep die hier komt: hardcore gamer. Ook voor ons geldt dat we graag een grotere doelgroep gaan bereiken en daarvoor kun je GoW2 en Fable 2 niet gebruiken. Hoe succesvol beide franchises ook zijn, miljoenen stuks elk, bevestigen ze ons imago als hardcore gamer console. Zowel in 2008, maar ook in 2009 (jaja, daar heb ik ook al een en ander over gezien) komt er echt een sloot aan games voor de casual gamer.

Zonder al te veel te verklappen komt er bijvoorbeeld voor de kerst eindelijk een Live Vision game die er erg fun om te doen uitzag, exclusief op 360.

Ik heb er erg veel vertrouwen in dat 2008 een heel goed jaar gaat worden voor de 360. De PS3 krijgt veel mooie titels hoor, maar op GT5P na, toch wel heel erg hardcore gamer gericht.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Misschien is dat een nadeel voor de verkoopcijfers, maar Metal Gear Solid 4 laat mijn hartje toch wel sneller kloppen.
    Is er nog wat van Ninja Gaiden 2 voorbij gekomen, of ging de meeting alleen over games die nog later in het verschiet liggen?

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MGS4 is een hardcore game hoor, veel te moeilijk voor een casual gamer. Trouwens hetzelfde geldt voor Ninja Gaiden 2, nog wel meer zelfs, enkel voor de hardcore gamer. Niet de titels die echt de aantallen doen.

En nee, geen Ninja Gaiden 2, dat is een titel die wij nog in dit fiscale jaar launchen. FY08 eindigt op 30 juni, daarna start ons FY09.

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat was ook eigenlijk mijn punt. Er schuilen genoeg juweeltjes tussen die games voor de "hardcore" doelgroep. Denk je dat Microsoft wel genoeg goede exclusives te bieden heeft voor de massa? Je streept Ninja Gaiden (de game waar ik het meest naar uitkijk) al van dat lijstje, evenals GOW2 en Fable 2. Je zegt dat het vooral casual games zijn die er komen. Maar wat dan? Alles wat ik mij kan bedenken is vrij 'hardcore'. Of is dat mijn tunnelvisie omdat ik er zelf zo'n gamer ben? :+

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm, volgens mij is nog niets aangekondigd van de massa markt games, maar ik ben er van overtuigd dat er, voor de kerst, absoluut dus in 2008 een paar hele mooie tussen zitten. Nieuwe franchises van onszelf, maar ook een paar verrassingen vanuit 3rd party. Daarmee bedoel ik franchises die iedereen wel kent, maar waarvan het momenteel nog onbekend is dat ze Xbox 360 only zijn >>> voor 85% trouwens komen die ook uit op Windows Vista, uiteraard, aangezien dat ons andere platform is.

Zo heb ik FarCry 2 gezien op de PC, ongelofelijk mooie game om naar te kijken, hoewel deel 1 mij niet kon bekoren.

Trouwens het is nu weer een dag verder en helaas heb ik GoW2 zelf dus nergens kunnen zien. Toen die werd getoond was ik ergens anders. Jammer jammer.

Wat ik wel heb gezien zijn: Titel A (developer unknown), Fable 2 (Lionhead), Titel B (Rare), Too Human (Silicon Knights), Titel C (Konamititel die al is aangekondigd, maar weet ik niet zeker dus laat ik even in het midden), Titel D (Rare), FarCry 2 (Crytek toch?), Halo Wars (Ensemble), Train Sim (MGS), Ninja Gaiden 2. En heeeel veeeel RockBand, RB was echt all over the place. En met gezien bedoel ik dat speelbare versies aanwezig waren. Daarnaast heb ik trailers, tech demo's, etc. gezien van weet ik veel 15+ games. Zo veel dat ik het even kwijt ben allemaal. De enige die ik even wil hi-lighten is good old GTA 4>>> geen enkele verrassing daar, behalve dat hij mega mega groot is, maar ja, dat is dus geen verrassing, want dat waren de vorige delen ook. Grafisch vond ik het persoonlijk wel ach ach zo zo, maar dat vond ik van alle vorige delen ook en ik denk dat dat ook niet anders kan met games die zo belachelijk groot en interactief zijn. Halo 3 was tenslotte grafisch ook ach ach zo zo, daar moeten games als Halo 3 en GTA 4 het ook niet echt van hebben.

Voor mij verrassend was de kwaliteit van Too Human die er grafisch bijzonder goed uitziet, maar ook qua gameplay wel eens helemaal mijn ding kan zijn. Hij speelt heel anders, maar qua gameplay wordt hij toch vergeleken met Diablo en dat is toch een van mijn all time favourites: Skilltrees e.d. Volgens mij ook co-op a la diablo. Ook zitten er een paar goed gejatte elementen in Too Human vanuit WoW, je kunt het dus echt een action RPG noemen.

Tevens vond ik Fable 2 al verrassend ver af. Ik heb vrij lang met Peter Molyneux kunnen praten, wat echt een hele aardige vent is, totaal niet uit de hoogte of zo en heel erg bezig met zijn eigen games. Hij was heel confident over de haalbaarheid in 2008: "Ik heb nog nooit een game meegemaakt in de fase van Fable 2 die nog slipte". En grafisch is dit spel bijvoorbeeld vele malen mooier dan GTA 4. En die co-op is echt rete vet. Zo kun je zien waar je friends uithangen in jouw wereld als ghosts, zonder dat je dus samenspeelt. Wil je samen spelen, dan hop je even in elkanders wereld.

Ninja Gaiden 2 is ook niet echt verrassend. Grafisch zeker de mooiste game die ik gezien heb, maar ja, wat wil je van Tecmo. Als Ninja Gaiden je ding was, dan is deeltje 2 dat zeker ook, maar was deel 1 dat niet, adn zie ik niet waarom deel 2 je over de streep zou halen.

Halo Wars zag er ook goed uit en zal bomvol cinematics zitten. Wat ik persoonlijk belangrijk vind aan een RTS is het verhaal en volgens de man van SK zou dat helemaal goedkomen. Feitelijk is dat deel van de game al 100% af. Ik speel RTS namelijk enkel SP en niet MP. Erg dramatische beelden, voelde goed.

Al met al ben ik erg happy met onze (exclusieve) line up en ben ik er van overtuigd dat 2008 een beduidend sterkere line up heeft dan 2007, ondanks Halo 3. Veel ervan moeten we nog aankondigen. De aanpak daarvan vind ik vreemd, want veel is al heel ver af en toch nog niet aangekondigd. Of we de sterkste line up hebben van de 3 consoles weet ik niet, want net als wij kunnen Nintendo en Sony natuurlijk nog van alles achter de hand houden.

O ja, met Xbox Live zijn we ook erg vette zaken van plan, erg vet mag ik wel zeggen.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zou wel mijn beperkte visie zijn, maar wat zijn hardcore en non hardcore titels dan? Ik kom nl niet verder dan dat 2008 jaar dan het jaar van Viva Pinata deel 2 tot en met 12 gaat worden ;)

Verder leuk om te lezen. Vooral naar Too Human heb je mij weer nieuwsgierig gemaakt. Dat de graphics van GTA (weer!!) tegenvallen baal ik van. MafiaII ziet er dan vele malen beter uit.

Goed nieuws voor Ninja Gaiden dus! Ook dit deel voor mij maar niet halen O-)

En die live features; wanneer kan je daar wel meer over zeggen? ;)

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop zo dat dit Kameo 2 wordt _O_

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Er komen dus zo te merken veel nieuwe Rare titels uit. Jammer dat Rare nog maar een schim is van wat het ooit geweest is. Of ze dit ooit weer goed gaan maken, who knows? Perfect Dark Zero vond ik echter een hele matige game, de controls voelden niet lekker aan, de gameplay kwam goedkoop over e.d.

Too Human spreekt me op de een of andere manier juist heel erg aan, dat is denk ik te danken aan het verhaal en de sfeer van het spel.

Oh, en Far Cry 2 is niet van Crytek, maar van Ubisoft.

12. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je ook iets over Alan Wake? Wanneer komt die eigenlijk, want om heel eerlijk te zijn is dit wel een van de games waar Microsoft het de komende tijd van moet hebben denk ik. Het is goed om te zien dat microsoft zich steeds meer in breedte focust, dus niet alleen maar op de harcore FPS fan. Alan Wake brengt wat meer variatie in het genre aangezien dit eigenlijk een soort filmische thriller is.

Ik vind het ook goed om te horen dat er eindelijk eens games komen voor de Live Vision. Ik had de Xbox360 eigenlijk gekocht om lekker met mn vrienden op te kunnen spelen, maar er zijn gewoon bijna geen spellen die we met zn 4en kunnen spelen. PGR2 was 4player, PGR3 +4 zijn 2player. Zelfde geldt voor topspin... 1 was 4player terwijl deeltje 2 en 3 2 player zijn. En zo zijn er talloze voorbeelden, waarom is dat? Ik vind dit echt heeeeel erg irri omdat we deze spellen met veel plezier op de xbox 1 hebben gespeeld en dit toch een van de redenen was om een xbox360 te kopen. Het enige wat we nu kunnen doen is Viva Pinata Party animals, op zich leuk, maar wat meer variatie mag wel. Die Live Vision games kunnen weer wat leven in de brouwerij brengen, want het lijkt me leuk om met 4 personen tegelijk met de Live Vision te kunnen spelen net als bijv PS eye.

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MrX: GTA ziet er dus niet zo mooi uit, zijn deze shots onzin? of lijkt het hier wel een beetje op?
    Ik vind dit er namelijk wel super uit zien. (voor een GTA game)

oh en Mrx nu ik toch bezig ben, kun je me iets vertellen over Rockband voor Europa? Enig idee wanneer we hem kunnen verwachten? Ik moet die game hebben!

Laatst bewerkt: 7 mrt 2008
  14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Bijgeleken de screens van Mafia 2 steld GTA 4 idd niet zoveel voor ;) Zelfs Saints Row 2 doet het beter in de screens... maargoed het gaat om de gameplay en dat is wel oke denk ik in GTA.

Maargoed Alan Wake wil ik ook meer van zien, met die game gaat het wel goedkomen. :)

15. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat bovenstaande screens inderdaad wat teleurstellend zijn.

16. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Maakt niet uit hoe mooi GTA IV ook is, ik ga hem toch zeker weten halen. @ MrX erg leuk stukje om te lezen. :) Dus zoals ik zie zijn er twee games die door Rare in ontwikkeling zijn maar nog niet bekend zijn gemaakt bij de pers en van Konami heb je ook al gezien? Cool. Ik ben benieuwd wat dat wordt, en ben ook benieuwd naar die Titel A game. Die twee Rare games zouden misschien welleens Kameo 2 en Killerinstinct 3 zijn.. laten we het hopen.. :)

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik hoop eigenlijk op een nieuwe Conker :cool:

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind deze screens van GTA4 er goed en vooral sfeervol uitzien. En dat als het goed is met een stabiele framerate. Dat was het probleem bij Saints Row, framerate problemen en ik vond dat de game totaal sfeerloos was. Als sandboxgame heeft GTA gewoon de beste totaal package.

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over Xbox Live: alles op zijn tijd. Weet in ieder geval dat we niet stil zitten en dat we niets doen wat op Home zou lijken. Wij slaan echt een totaal andere weg in. Wellicht minder sexy, maar wel heel praktisch, heel breed, voor veel mensen dus toegevoeged waarde, heel toegankelijk en heel erg social networking.

Rare. Tjatja, als min of meer anti Nintendo man (qua games, niet het bedrijf) kwam de overname van Rare destijds al op mij over van "Wat moeten we daar in hemelsnaam nou mee". Maar goed, het zijn wel miskende talenten, want op zich vind ik Kameo, PDZ, Conkers, Ghoulies, Viva Pinata, enz. niet echt slecht. Hun probleem ligt hem in de combinatie van kinderlijke graphics en thematieken en volwassen hardcore gameplay. Dat matcht niet zo goed. Een van die 2 min of meer onaangekondigde games zal daar zeker last van hebben. Ik verwacht overigens dat dat een titel is die Kameo (de xbw naam) weer over de streep zal halen om op zijn Xbox te gamen \o/ Hoewel, het is vooral, net als bijna alle Rare titels, echt een spel dat de harde kern Nintendo gebruikers zeer zal aanspreken. (Intern wordt het een beetje gebracht als ons antwoord op LBP, maar dat is echt volkomen onzin, totaal ander soort spel. Enige is dat je creatief moet kunnen denken, maar om enkel daarmee al de vergelijking aan te gaan met LBP vind ik wel heel erg mager)

Alan Wake komt niet in 2008 en komt pas als hij echt af is en perfect. Dat spel zal velen van de stoel af doen vallen. Voor wat het waard is overigens: wij hebben nu een collega die per januari bij ons is komen werken na 7 jaar carriere bij PlayStation. Die is uiteraard mee geweest naar Redmond en die vertelde mij dat GoW2 er beter uitziet dan Killzone 2. Hij heeft ze beiden met eigen ogen ingame gespeeld zien worden (als een van de enige op deze planeet denk ik) en kon daar dus wat mij betreft een objectief oordeel over vellen) Daarnaast werd hij echt weg geblazen door Fable 2, wat een enorm tof spel gaat dat worden zeg.

Als laatste denk ik dat die screens GTA 4 wel eer aandoen. Zo zal het er wel zo'n beetje uitzien. Maar screens vind ik wel altijd heel moeilijk om je een voorstelling te geven van hoe een game er nou in game uitziet. In mijn ogen is GTA 4 niet eens zo mooi als Saints Row deel 1, laat staan deel 2. Nee echt, deel 1 haalt het al niet. Ik kan geen comments geven over framerate problemen, want zo ver ben ik niet in SR gekomen. Het is niet mijn genre en ook GTA 4 zal ik hooguit een uurtje of 2 spelen denk ik. Pas op, GTA 4 is fantastisch, maar niet door de grensverleggende graphics. Eerlijk of niet, je gaat nu toch vergelijken met Mass Effect, Call of Duty 4, Assassins Creed, BioSHock, enz. en dat halt GTA 4 gewoon echt helemaal niet. Dat het dan toch het beste spel van het jaar gaat worden, dat staat voor mij buiten kijf. Maar niet vanwege de graphics.

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En Rock Band voor Europa? Waneer? :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina