[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat in dat Phillips en divx een vedrag gesloten hebben, wat neer komt dat de nieuwe dvd en blu ray toestellen van philips meer en meer divx zullen ondersteunen.
    Dus de volgende blu ray spelers van phillips dat worden aangkondigd zullen waarschijnlijk divx kunnen afspelen.

    Het stukje eronder zegt iets over het belang van divx en dat het via een software update op de PS3 binnenkort ook zal ondersteund worden. En dat sony aan plannen is om 'video on demand' aan te bieden, gebruik makend van de divx video-codec.

    Vind ik wel vreemd trouwens dat sony dit zou doen... een beetje tegen hun blu ray. Maar misschien om 'safe' te spelen, zodat ze niet achter zullen staan op microsoft en apple.
     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oke thnx voor de info!!
     
  3. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had even een vraagje. Wij hebben thuis een full hd tv aangeschaft en willen nu ook graag een blue rat speler. Maar welk merk is de goedkoopste?
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 kopen lijkt me het verstandigst denk ik ;)

    En je vraagstelling is wel erg fout trouwens....Wat is de goedkoopste blu-ray speler. Geef je niks om kwaliteit? Ook al heb je een FULL-HD tv? Wat voor één als ik vragen mag?
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    de Samsung LE37M87B Maar mijn ouders vinden blue ray eigenlijk een beetje onzin. ik ook todat ik het zag bij een vriend. Dus ben ik opzoek naar een beetje een goedkope. Het heeft me namelijk al erg veel moeite gekost om ze te overtuigen dat ze een full hd tv moesten kopen. Ze hadden namelijk voig jaar al een hd ready scherm gekocht. Maar zonder blue ray hadden ze beter bij hd ready kunnen blijven vandaar.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je je ouders nu al een FULL-HD tv aan laten schaffen zonder dat ze er "materiaal" voor hebben? :+

    Meer uit eigen belang om leuk te kunnen gamen denk ik :D
     
  7. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist en er hangt nu een 27 inch tv deze is 37. Mijn vader wilde bijna een 42 inch kopen. Komt mijn ma ja die is echt veel te groot zucht. Maar die blue ray speler komt er echt wel.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Het is me een raadsel waarom mensen een full hd gaan kopen, terwijl ze er absoluut geen content voor hebben om er op te kijken.
    Wedden dat jullie dvd-collectie er zelfs slechter op uit komen te zien op deze tv!:x

    Ook het inruilen voor een full hd vanwege blu-ray is nonsens. Ik garandeer je dat mijn hdready een mooier beeld geeft icm blu-ray/hd-dvd dan deze full hd lcd. Weggegooid geld.|:-
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is ook raar:

    ik kocht vorige week 2 hd-dvdfilms bij Free record shop:

    - the hulk €9,99
    - the good sheperd €11.99

    en die kosten nu bij de Free record shop
    - the hulk €27,99
    - the good sheperd €19,99
     
  10. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij dezelfde winkel of is dit het verschil tussen winkel en internet?
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Eigelijk ook wel logisch en ze zouden gek zijn als ze dat divx niet supporten, ik denk dat divx toch tegenwoordig wel de meest gebruikte codec is, als de support er niet voor is op de toestelen van nu ben ik een van die personen die geen Blu-ray spelert in huis wil. Want heb nu een divx speler van 45 euro, draait alles af waarom dan een toestel kopen van honderden euros die haast niks afdraait.
     
  12. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk ff in saturn hier in rotterdam en dan bij inruil van je oude dvd speler kryg je voor maar 250 euro een sony blueray speler met 6 blueray films.
    dit moet wel 't goedkoopste zijn:+
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat slaat wel helemaal nergens op. Jij haalt maximaal 1080i Of 720p. Maar blue ray is 1080p En dat krijg je alleen op full hd tv. Dus als jij een blue ray speler op je hd ready scherm koopt ben je wel een beetje gek. Koop dan een gewone dvd speler die upsculd. Wat heb je aan bluy ray als je het maximale er niet uit haalt.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Dat slaat ook weer nergens op. Wist je btw dat als je een full hd scherm hebt dat je dan maximaal 3x de hoogte van je scherm van je scherm af mag zitten om 1080p te kunnen waarnemen. Dus zit je verder weg dan let's say 2,5 meter bij een 40" scherm, aangezien dat dan 3x je schermhoogte is, dat je dan niet eens het verschil tussen 720p en 1080p kan waanemen, dat is een gegeven, niet een mening btw.

    En hoeveel mensen zitten zo dicht op hun tv? Idd de meesten niet. Die mensen zullen het verschil tussen 720p en 1080p ook nooit waanemen. Dus waarom zouden ze dan een blu-ray speler in huis halen?
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  15. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wij zitten er 2 m vanaf dus dat is het probleem niet. Maar om nou te zeggen dat blue ray er beter uit ziet op een hd ready is wel erg overdreven ik heb het nu gezien op hd ready en full hd, Maar je hebt toch echt wel een bril nodig als je dan geen verschil ziet.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ook naar Kassa gekeken ;)

    Goedkoop is vaak duurkoop.

    Kijk bij het kopen van een Blu-ray speler heel goed uit.
    Er zijn spelers tekoop die alleen werken met Profile 1.0 en te upgraden zijn naar Profile 1.1

    Het grootste verschil tussen profile 1.0 en 1.1 is Picture-in-Picture.

    Meer informatie vindt je hier.
    http://www.avblog.nl/blu-ray-profile-11-en-20/
     
  17. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik. zit nu maar te denken aan een ps3. lijkt de beste keus.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Heb ook een hdready tv staan, zit er 2 meter vanaf, Hd dvd's zijn overduidelijk veel scherper. 480p of 720p, als je het verschil niet kan zien heb je een bril nodig of je hebt er totaal geen oog voor of je hebt een crappy hd film of speler.


    Kwam idd vanavond nog es op tv, maar als je er ook maar iets zelf van afweet wist je dat allang. Net zoals dat je als je een hd tv hebt met hd beelden je veel dichter bij je tv kan zitten dan bij een normale tv en normale uitzendingen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  19. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0

    Als dit allemaal waar is wat je zegt waar heb je dan een bluy ray speler voor nodig. Dan kun je net zo goed een upsculende dvd speler kopen. Wat is volgens jou dan wel het nut van full hd tv? En heb jij wel eens blue ray op full hd gezien vraag ik me af. En wat is het nut van geheel bluy ray als het er net zo goed uitziet op 720p terwijl het is gemaakt voor 1080p?
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik net geschreven heb? Retorisch bedoeld want het antwoord is overduidelijk nee...

    .... zucht... Heb ik net niet al uitgelegd dat hd films er op een hdready tv al beter uitzien dan normale dvd's? En dat het onzin is dat normale dvd's er even goed op een hd ready tv uitzien als een hd film op 720p.

    Dus wat zit je te ijlen. Als hd films er op 720p al beter uitzien dan bedoel ik dus ook logischerwijs dat 1080p nog beter is of niet soms?!?8)

    Lezen, je moet je beroep er maar niet van maken_0/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina