The Elder scrolls IV: Oblivion [Deel 10]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond ook morrowind stukken beter. vooral dat je zelf enchanting kon toepassen was gaaf. ik had op heel mijn harnas overal constant life plus 2 per seconde, als ik dan alles aan had kon ik zowat niet dood, en ik kon door lave lopen :)

@ hierboven, ok maar een lopende lamp heb ik niet nodig ik vind night vision relaxter

2. Melancholy

Melancholy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook tof is aan Morrowind vs Oblivion is dat Morrowind ook bijv. kaarsen enzo had, waarmee je een beetje rond kon lopen. Leuk voor RPers, en sowieso zag het er gaaf uit. Kon je ook in je huisje zetten geloof ik, om je hele huis uiteindelijk te verlichten. :)

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, Morrowind vind ik een betere game dan Oblivion. Het enige mindere er aan vind ik de graphics! :eek: Zelfs de muziek vind ik beter aansluiten bij de wereld.
    Het vechten is ook minder goed uitgewerkt dan in Oblivion, maar in Morrowind heb je niet als level-scaling. Ook zijn er veel meer wapens en skills, wat ik toch ook wel tot het vechten reken!

Wat ik ook geweldig vind is dat je eigenlijk niet goed door hebt wat je doet! Je kan zo lang rondlopen en rondlopen, zo veel doen. Ben zelf echt pas heel laat aan de Main Quest begonnen.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Wat ik een beetje jammer vind van Oblivion, is dat je die standaard (MMO)RPG rassen hebt. Orcs, Human, Elfs.. ik ken het allemaal wel om eerlijk te zijn. Geef mij maar wat nieuws.. wat boeiends..
    En klopt het trouwens dat de kerk in elke stad hetzelfde is? Dat is ook eeen beeeetje gey, want dat vind ik juist vaak tof om te bekijken, kerkjes.

5. Melancholy

Melancholy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Khajit? Argonian? Mensen in allemaal verschillende rassen?(Bretons,Imperial,Redguard?)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Om nog maar niet te spreken over de vele andere mogelijkheden mbt RP'ing. Het enige wat Oblivion positief toevoegde was een overzichtelijke logboek. Bij Morrowind zat ik zelf nog aantekeningen er naast te houden in het begin.

7. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook wat aantekeningen bij morrowind, maar ik vond dat juist wel gaaf dan zit je leker achter je xbox kaart naast je en lekker spelen.
    bij morrowind was het ook veel gaver om op ijgen houtje de wereld te verkennen.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, inderdaad, doe ik nog steeds! :D Al is het een tijd geleden dat ik het gespeeld heb, de laatste keer had ik er een bloknooit bij. :+ Alles wat niet in het logboek kwam (bv: 'ga naar het oosten tot punt x en dan via toren y naar punt z waar je west gaat) noteerde ik.

Hehe, precies. Je had niks GEEN hulp. Geen waypoints, geen kompas. Zoek het maar lekker zelf uit. Daarom gebruikte ik ook een bloknoot.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me echt hels. Af en toe op luie momenten was ik echt blij met die... Active Quest shizzle. Gewoon op je gemak dat pijltje volgen zonder dat je de quest hoeft te lezen :+

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dude, bloknoot en dingen opschrijven en je hoofd er bij houden en opletten, dat noemt nou role-playing. :+

11. Ashavan

Ashavan Guest

Dat was inderdaad geweldig. Het logboek ingame was helemaal niet overzichtelijk, maar naast je scherm alles opschrijven en via een offline kaart die bij de game was geleverd te exploren was wel apart :D

En dan echt ALLE boeken lezen in MW. Alle complotten, typen religie, groeperingen etc. In Oblivion heb je de guilds en dan houdt het zo'n beetje op. Qua diepgaande plots e.d. is weinig te vinden vergeleken met MW.

Of met vage objecten waar je eigenlijk niks aan hebt beetje roleplayen :p

12. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik kan me nog wel herinneren van Morrowind dat ik een kerel had gevonden die geloof ik blind was en geen kleding aan had, behalve zijn ondergoed. Hij was berooft door struikrovers geloof ik. Geen idee wat ik met hem aan moest en werd ook steeds gedood onderweg.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, inderdaad, met de boeken heb ik me nooit zo bezig gehouden. Maar die kaart, haha, zo de kaart bij Oblivion te verwaarlozen is, zo is die van Morrowind gewoon een must. :+

Ah, je kwam zo veel tegen, aan het begin van het spel komt er ook opeens een magiër uit de lucht vallen, pof, dood. Je pakt al z'n kleding en attributen, verkoopt ie, ziet tot je schrik dat degene aan wie je ze verkoopt het meteen aantrekt en dat je beurs FLINK gegroeid is! :eek:

14. Ashavan

Ashavan Guest

En dan hebben we het nog niet eens over de vele burchten, grotten, steden, moerasdorpjes, dungeons. Vond het wel stoer als je in een grot lag en die assasin's langs kwamen. Ze leken net grote muggen in hun outfits. Of dat je zooi kwijt moest en in Bruma even iemand in haar woning dood en die woning over neemt en vol stort met je zooi :D

15. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat was laggen, als je zijn logboek had gelezen las je dat hij besig was met een scroll waarmee je kon vliegen, maar dat ging niet echt goed. vandaar dat je meteen dood viel als je die scrol gebruikten en sprong :D
    ik vindt dat leuk:)

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Oblivion:

Vandaag weer eens in de gevangenis gezeten wegens moord op alle inwoners en bezoekers van The Market District in de IC. Ik moest in totaal bijna een jaar zitten en genoot van de bange aanblikken van wachters. Ongeveer drie weken voor mijn vrijlating kwam er een wachter langs die ik doodde met een lockpick en ik nam daarbij zijn sleutels af. Ik pakte mijn afgenomen spullen uit de kelderkast en trok het beste ervan aan. Daarna besloot ik om zo snel mogelijk weg te komen van die verdomde rotelf tegenover mij. Voordat ik wegging doodde ik hem nog en daarna al de cipiers die ik tegenkwam. Ik voelde me weer Haldir, verschrikking van Tamriel. Ik maakte haast naar de bergen om me daar voorlopig schuil te houden en een plan te bedenken. Een half jaar na mijn ontsnapping was alles weer rustig en besloot ik maar eens te kijken wie er nu in The Market District van de IC woonden. Ze lijken wel uit de dood te zijn opgestaan. De helft van de mensen leeft in eens weer. Ik kon mij als huurmoordenaar niet zulke gekke dingen herinneren. Ik besloot het er maar bij te laten en mijn leven weer op de rails te krijgen.

17. ninja-man

ninja-man YEAH BUDDY

Leuk Bevonden:
    0
    het is maar een spel kerel..

18. Ashavan

Ashavan Guest

Ooit van Roleplaying gehoord?

19. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat ik zo van Bioschock aan het genieten ben had ik besloten om Oblivion ook maar een kans te geven. Normaal gesproken heb ik het namelijk niet zo op RPG.

Nu ik Oblivion speel wordt me ook gelijk duidelijk dat ik er nog steeds geen reet aan vindt en dat Bioschock ook niet echt een RPG is.

Ik weet niet wat het is met Oblivion......... de menu's vindt ik al onoverzichtelijk en saai....... de mogelijkheden zijn voor mij te groot denk ik. Na 10 minuten spelen heb ik al een inventaris van hier tot Tokio, het begint ook zo suf in die klote kerker/riool.

Wat vinden jullie er nu echt zo geweldig aan? Ik ben een gamer die ongeveer gemiddeld 5 uur in de week kan gamen. Vandaar dat dit waarschijnlijk gewoon niks voor mij is. Dan heb ik elke keer 15 minuten nodig om te beseffen waar ik mee bezig ben en hoe alles werkt.

20. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook absoluut geen RPG fan, maar ik vond juist dat de leercurve bij Oblivion erg laag is. De enorme vrijheid, en sidequest die overal te vinden zijn. Ga een grot in, en het blijkt een enorm gangenstelsel te zijn. etc etc. Erg vermakelijk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina