Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Probleem met de cd's? Enige "probleem" voor mij is dat je dus drie keer moet wisselen, maar dat is eens in de 10 uur.

2. Boony

Boony Dont eat yellow snow

Leuk Bevonden:
    0
    het probleem waar paar berichten terug over ging dat disc 1 en 2 bv goed werkten maar 3 error aangaf

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja maar dat is minimaal, waarschijnlijk hebben die gewoon pech gehad.

Als je een boor machine koopt heb je ook 0,5 % kans ofzo dat er iets aan mankeert.

4. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was incidenteel.

5. Boony

Boony Dont eat yellow snow

Leuk Bevonden:
    0
    sow moeilijk woord:p

ga ff prijsvraag afwachten endan ga ik hem denk ik wel halen...

zal toch wel niet winnen maar je never now die kans is nog kleiner dan 0,5%:p

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hoe meer DvD's een spel nodig heeft, hoe groter de kans is dat een enkele van die DvD's defect is. De kans is nog steeds erg klein dat je een defecte DvD hebt.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Verhaal loopt op cd1 inderdaad traag, maar dusver op cd2 trekt het behoorlijk aan en loopt het vlotter.

Moet je je schamen als je rpg fan bent en LO nog niet hebt? Ligt er aan. Heb je Mass Effect en Eternal Sonata al? Ga die eerst halen en dan pas LO.

Meer cd's vind ik geen probleem. Games als Legend of Dragoon en Final Fantasy's en dergelijke hebben ook meerdere cd's gehad. Natuurlijk is het gewoon zo dat na x copies er altijd wel een enkeling tussen zit die fouten geeft. Bij een game die uit meer cd's bestaat is de kans marginaal groter.

Wel vind ik dat als men meerdere cd's gebruikt men een grotere game aanbied qua tijds duur. Nu heb ik het idee bij LO dat er te veel filmpjes en andere goed bedoelde troep is gebruikt. Regelmatig denk ik meer cut scenes te bekijken dan dat er daadwerkelijk gespeeld wordt. Dat is jammer.

8. dubbelstinkkk

dubbelstinkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je gek geworden ? Eerst LO kopen en daarna pas Mass effect en Eternal Sonata, naar mijn mening beide vrij matige games vergeleken met Lost Odyssey.

9. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ES en Mass Effect ook echt wel beter dan LO.

10. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    Mass effect was bagger .eternal sonata is magistraal fantastich spel. LO vind ik tot nu toe erg goed

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Eternal Sonata suckt hard!

/Mod Iets genuanceerder en meer on-topic graag ;) ~Kevf

12. Ashavan

Ashavan Guest

Weet je ik zet op 1 eigenlijk Oblivion.

2. Mass Effect "bagger"? Tja het werd op den duur langdradig en eentonig als je alle planeten en side quests deed. Die planeten waren identiek en zo ook de gebouwen waar je kwam. Maar het verhaal en alles was erg goed gedaan.

3. ES heeft dan weer geen enorm diepgaand verhaal, maar wel goed genoeg om van te kunnen genieten. Het vecht systeem was een goede combi van RT en TBS. De sfeer en graphics waren ook goed. Zie niet waarom het "sucked".

4 en zakkende... LO heeft een goede setting met een redelijk verhaal. CD 1 loopt zo traag als strond, cd2 is daar tegen een stuk vlotter. Alhoewel ik regelmatig de controller neer legde om wat anders te doen omdat het niet boeiend genoeg was om lange speel sessies te houden. Heb stiekem een "walkthrough" gelezen van LO. Niet voor hints, maar om te zien of het spel beter wordt. Weet je...ik heb nu al geen zin meer in cd4. Cd3 zal ik wellicht nog een keer doen. LO zag er hoopvol maar levert niet voldoende voor een propere RPG'er.

5. Hack 'n Slasher N3. Lekker simpel hakken, maar wel leuk als je er van houdt.

6. BD

Wel ernstig dat na de release van de x360 nog iet eens een fatsoenlijke top 10 samen gesteld kan worden :confused:

13. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Zit heel erg te twijfelen over of ik LO nou moet aanschaffen of niet.

Heb zeker genoten van BD en ES (en in mindere mate enchanted arms) maar word een keuze tussen of Devil may Cry en LO.

Hoorde van een vriend van me over zeer irritant lange laadtijden en bugs en ben benieuwd of jullie daar ook zo een last van hebben.

Setting lijkt me zeker wel wat en heb binnenkort lange tijd vrij dus game met gameplay van minsten 50 uur kan ik wel gebruiken.

14. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Laadtijden zijn eigenlijk zeer kort, er wordt alleen aardig vaak geladen. En Bugs? Ik weetniet welke bugs die vriend van jou het over heeft eigenlijk :x

En @ Ashavan:

Wel gek dat jij 1 van de weinige bent die zoveel te klagen heeft, en om te beoordelen of je verder gaat spelen aan een spel van 70+ uur door een walkthrough een paar bladzijdes doortebladeren is wel een beetje erg raar. En jij zegt dat je al jaren JRPG's speelt?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Er wordt veel geladen, maar heb er zelf ook niet zo'n last van. DMC4 zou ik eerder halen als dat jouw soort game is. Zat zelf ook te twijfelen tussen die 2 en zou nu liever DMC4 gehaald hebben.

En wat is er vreemd aan? Als het spel niet zo verdomd traag was waardoor ik uberhaupt ben gaan twijfelen of ik het wel verder wil spelen of niet zou ik niet gedaan hebben wat ik deed. Ik zit nog liever een webbased MMOG genaamd Ikariam te spelen en Oblivion/Pes 2008 met wellicht 3-4 uur LO eer ik weer die andere games doe.

Klagen valt mee. Ben gewoon kritisch. Bij o.a. Bioschock was ik dat ook en ondanks de minpuntjes waren er ook voldoende plus punten waardoor ik het uitspeelde keer op keer. Maar bij LO wegen de minpuntjes steeds zwaarder dan de plus.

En jaren JRPG's... moet daar even over nadenken. Was in de jaren 80 begonnen met pen en paper dungeons and dragons en begin 90 me eerste grafische JRPG nadat ik merendeels platformers en arcade games had gespeeld op verscheidene consoles. Dus ja er zijn al aantal jaren verstreken sindsdien.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2008
  16. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    thnx Ebrithil en Ashavan

heb op zich niets tegen veel laadtijden als ze maar niet te lang zijn idd. Je speelt toch een jrpg dus het tempo ligt zoiezo lager dan bij andere games.

Hoorde dat DMC 4 niet heel erg lang is dus ga dan toch voor LO en wacht gewoon tot DMC 4 goedkoper is en anders haal ik Ninja Gaiden 2 wanneer die uitkomt (toch de koning tov de DMC serie)

Hoor overwegend positieve dingen over LO dus laat wel wat horen over hoe ik de game ervaar als ik hem eenmaal heb

laters

17. KEN_123

KEN_123 HipHop is not HipHop no more

Leuk Bevonden:
    52
    Ik weet niet wat ik wil. Ik ben nu bij een vriend final fantasie 12 aan het spelen, en wil nu een rpg voor mezelf, een echte rpg zoals enternal sonata, blue dragon en lost oddyssey.

Welk moet ik nou kiezen. Ik wil wel graag een uitleg anders heb ik er nog niks aan.

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Klein vraagje, ben nu op disc 3 ene moet een of andere ID hebbe om verder te komen. Iemand enig idee hoe ik daar aan kom?

19. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    @ KEN_123, zelf vond ik Eternal Sonata stukken beter dan blue dragon omdat het eindelijk eens iets nieuws doet (vergelijkbaar met de tales serie).

ES heeft een real time vechtsysteem en laat je dus lekker zelf slaan en hakken en casten maar is buiten dat een standaart jprg. Enige puntje van kritiek vind ik dat er voor een rpg weinig sidequests te doen zijn en je altijd aan het handje genomen word. Verder heeft ES hele goede muziek en sound algemeen (chopin!!!) en fantastisch graphics.

Blue dragon vond ik zelf tegenvallen maar is zeker vermakelijk om te spelen.

Over LO kan ik nog weinig zeggen maar in basis redelijk gelijk aan de FF delen (behalve ringsysteem) want LO is door de grondlegger van FF gemaakt. Mooie graphics en lange speelduur gecombineerd met een wat meer realistische stijl maken de game voor mij erg aantrekkelijk maar tis ook iets persoonlijks uiteraard

20. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je games als LO, ES en BD eigenlijk vergelijken met games als Oblivion en Mass Effect? Dat zijn compleet andere games.

Appels en peren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina