[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Goed stel dat dit allemaal waar is wat jullie zeggen. Waarvoor hebben we dan in godsnaam een full hd tv gemaakt?

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    money money money moneeeeeeey.... MONEEEEEEEEEEEEEEY

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Omdat het kan.. Zo zullen er ook ultra-hd tv's komen in een x aantal jaar.

Vraag me niet waarom, want bij nog hogere resoluties in samenwerking met nog betere kwaliteit film wordt alles zo helder, dat het lijkt alsof je door een raam kijkt.
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij tests met zulke beeldkwaliteit mensen symptomen van wagenziekte kregen. Dus of het zo handig is...

Een ander nadeel wat je nu al ondervindt is dat je nu pas ziet hoe slecht analoge tv en zelfs dvd eigenlijk is... Op de oude crt tv's werden de onvolkomenheden gemaskeerd door de manier van beeldweergave. Maar dat is nu dus helemaal anders geworden. Daarom zien dvd's er op je computer beeldscherm er meestal ook maar matig uit. Omdat je alles zo goed ziet.
    Deze problemen moeten dan weer tegen gegaan worden door beeldverbeteraars in de tv's. En mede door deze technieken worden de tv's zo duur.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat er altijd mensen blijven bestaan die niet nadenken en vergelijken maar het eerste het beste verkooppraatje voor lief aannemen.
    Mensen willen over de streep getrokken worden met het idee dat ze echt het BESTE VAN HET BESTE hebben....
    De term Full HD is daar een mooi voorbeeld van. Men DENKT dat het beter is dan HD Ready dus koopt men de Full HD tv zonder dat ze kijken naar andere aspecten:
    - Kleur
    - Contrast
    - Zwartwaardes
    Op al deze vlakken wint zo'n beetje iedere plasma het van de LCD's maar "de mens" geilt zich nu weer op aan de term "Full HD".....

5. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom hebben we in godsnaam een 7.1 surround set gemaakt als we al prima audio kunnen horen met stereo? Waarom hebben we daartussen ook nog 5.1 en 6.1?

Omdat 5.1 fijner klinkt als stereo en 7.1 is nog leuker om de oren te plezieren. Precies hetzelfde met TV's. We hebben HD Ready tv's omdat het verschil met een normale tv substantieel is en ook Full HD weer een verbetering is op HD Ready. Maar net zoals het verschil tussen 5.1 en 7.1 is de verbetering tussen Ready en Full niet eens zoveel behalve dat het beter ligt bij de consument omdat het nieuwste van het nieuwste is. Alleen de echte kenner kan ook daadwerkelijk het verschil aanduiden.

En net zoals er straks weer wat nieuws komt boven op de 7.1 komt er ook weer wat nieuws voor Full HD. Dat is de normale gang van zaken betreffende techniek.

Laatst bewerkt: 9 mrt 2008
  6. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk komt er altijd wat nieuws. Maar meestal is het wel een verbetering. Maar zoals 7.1 vind ik echt te grootste onzin. WIj hebben thuis een bose 3.2.1 set en het bevalt prima. Maar ik vind het gewoon gek omdaT IK BLUE RAY op een hd ready lcd zag en op een full hd dat full hd toch echt wel mooier was. Of licht het dan weer aan de kwaliteit van de tv=

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt dus aan de kwaliteit van de tv.

Jij hebt jouw ouders overgehaald om de Samsung LE37M86 laten kopen toch?
    Dat is één van de tv's die ik toen heb getest toen ik n tv ging kopen.

Ik was toen ook nog in de veronderstelling dat full hd het hoogst haalbare was, maar in de winkel was al snel duidelijk dat de beeldkwaliteit van de M86 ver achterbleef bij de hdready plasma, op iedere kijkafstand.

De resolutie van het paneel is 1 onderdeel van de beeldkwaliteit, de componenten en hoe de beelden verwerkt worden is veel belangrijker.
    Wat heb je aan full hd, wanneer je bij snelle beelden ghosting ziet of wanneer je details van de films mist door de mindere beeldverwerking.

Waarom is full hd dan de hype? Kijk maar naar jezelf, hoe graag je n full hd wilt en niets minder. Dat is nou net de reden.

Er zijn natuurlijk wel hele goede full hdtv's, maar daar betaal je ook gewoon voor. De nieuwe F8 serie van Samsung is al n erg goede, maar ik vind niet dat die n mooier beeld geeft dan de mijne.
    Een full hd lcd uit de goedkopere klasse, die legt t gewoon af tegen n goede hdready.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niet of het hier al uitgelegd is of niet. Maar is er ook een technische reden waar HD-DVD heeft verloren?
    Ik dacht dat HD-DVD minstens dezelfde kwaliteit en functies had als Blu-Ray + het was goedkoper te produceren doordat het gebruik maakte van bekende technieken. Fabrieken hoefden niet omgebouwd te worden.

Als dat wat hierboven staat klopt zou HD-DVD om technische redenen toch de logische winnaar zijn geweest?

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ze waren nagenoeg gelijk aan elkaar, enkel de maximale capiciteit was iets anders. En ontwikkelen van HD-DVD features (HDi, denk aan Picture in Picture etc) is ook veel makkelijker dan ontwikkelen van Blu-Ray features.

Trouwens er is via marketplace een gratis hd-dvd emulator te downloaden waarmee je je eigen hd-dvd film kan testen:

Dus tja hd-dvd heeft het gewoon van het geld verloren..

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik kijk geen televisies dus dat wist ik niet ;)

11. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is de 46 inch geworden wel hetzelfde type. Omdat ik van iedereen hoor dat 37 inch wel erg klein is voor full hd. Maar hoe bedoel je ghosting? Als ik er zometeen een blue ray op aan sluit wou je zeggen dat ik dan allemaal soort van vegen op mijn beeld zie? Want dat is niet de bedoeling.

En geef eens een goed alternatief Liever geen plasma Hoorde dat deze inbranden en je energie rekening fors stijgt.
    Oh en kan iemand mij uitleggen wat een super clear panel inhoud?

Laatst bewerkt: 10 mrt 2008
  12. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Sorry voor deze late reactie. Ik heb er al over na zitten denken om er een ps3 bij te kopen aangezien ik al een xbox 360 heb. Want de prijzen liggen vlakbij elkaar. Maar zal het niet zijn dat de samsung de grond aan veegt met de playstation 3 omdat deze maar 400 kost en er daarom een goedkopere blue ray speler in zit? Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen maar ik heb ook nog even de tijd :) iniedergeval bedankt.

Mij trok meer de Samsung aan omdat ik ook een samsung fullhd tv heb. En ik dacht dat het meer gepast zou zijn met de speler.

13. mike0000

mike0000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met mainstream bedoel ik dus niet wat ze aanbieden via de kabel. dat zal wel even duren hier in het trage holland. maar mainstream duidde ik meer op Blu ray nu er eindelijk (of niet, de tijd zal dat uitwijzen) een winnaar is. Digitale tv haal je ook zeker wel winst met een HD scherm (is mijn mening) en jouw vergelijking van pioneer met lcd is natuurlijk waar. pioneer maakt (maakte inmiddels) de mooiste plasma schermen. echter tegen een hogere prijs qua aanschaf en stroom. maar als ik een samsung plasma naast mijn lcd zet (wat ik dus gedaan heb voor ik hem kocht) dan viel mijn tv echt positiever uit. zeker als je daar een HD 1080P film op laat draaien.

Ik denk dat je wel gelijk heb dat de meeste mensen meer naar cijfers kijkt dan vergelijkt. maar dat zijn dezelfde mensen die ook geloven dat een MM medewerker verstand van tv's heeft. (die weten over het algemeen niet eens hoe een tv aan moet, laat staan dat ze er verstand van hebben)

14. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ej ff een vraag aan diegene die 300 op bluray hebben. Ik speel m af op full hd

Maar vind de kwaliteit een beete tegenvallen. Er zit een soort van ruis overheen naar mijn idee.

Iemand met mij eens of.....

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat een hedendaagse Panasonic plasma ook de vloer aanveegt met een Full HD lcd ;)
    Maar goed, veel heeft met smaak en eigen mening te maken natuurlijk. Zo zijn er mensen die juist van de "scherpte" van LCD houden terwijl er weer anderen zijn die de natuurlijke en warme kleurbeelden van plasma meer waarderen.... (like me).

Je ziet in dit soort discussies veel mensen die zich iets aan laten praten en puur op specs afgaan, dat vind ik altijd jammer om te zien want je geeft zoveel geld uit en laat je eigen smaak weinig tot niets bepalen... Ik deel je mening over de gemiddelde MM verkoper deels. Ik kom ook gasten tegen die weten waarover ze het hebben en je niet iets aan willen praten maar gewoon hun mening geven... Dat zijn dan ook vaak de liefhebbers....

Als ik je posts zo lees besteed je (mijn inziens) te weinig tijd om zelf onderzoek te doen en je eigen mening te vormen... Je laat je snel beinvloeden door anderen en vormt dan pas je mening. Beter kun je gewoon eens een speciaalzaak inlopen en met die gasten gaan praten... Als het een goede zaak is zullen ze wel de tijd voor je nemen. Zo leer en ERVAAR je meer de verschillen tussen de tv's/stereo's etc. (is ook veel leuker).

Dat klopt, dit hebben ze met een effect ("crunch") gedaan. Zo zul je de schaduwen ook meteen als ZWART ervaren en zie je weinig overgang hierin. Allemaal zoals de regisseur het graag wilde zien :)

Check de pip in extra's maar eens, dan word alles uitgelegt en zie je ook de beelden zoals ze in het echt opgenomen zijn :thumbs:

16. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja met die groen en blauwe achtergronden, dan zie je pas uithoeveel CGI deze film bestaat

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

De ps3 is n heel goede blu-ray speler blijkt uit alle tests. De reden dat de ps3 zo goedkoop is, komt omdat Sony n heel lage winstmarge (in t begin zwaar verlies) op t apparaat incalculeerde om zo de mensen aan de blu-ray te krijgen.
    Er is dus geen verschil in beeldkwaliteit tussen de ps3 en de samsung

De ps3 maakt ietjes meer lawaai, nogmaals: ik hoorde m toen helemaal niet.
    De samsung is natuurlijk ook prachtig, maar de ps3 kan meer zoals gamen en zelfs internetbrowsen.
    Als je echter nooit gaat gamen dan kan je net zo goed de Samsung nemen.

Dit is n stukje uit de test:

Conclusie uit de vergelijkingstest tussen blu-rayspeler van
    LG BH100
    Pioneer BDP-LX70
    Samsung BD-1400
    Sony BDP-S1
    Sony S300
    Sony playstation3

Wat ons (hdtv magazine) betreft heeft deze test een duidelijke winnaar.
    Samsung's nieuwe BD-1400 laat namelijk niet alleen prestaties zien die over het geheel genomen boven de andere apparaten in deze test liggen , maar de prijs is ook nog eens erg gunstig.
    Daar komt bij dat de Samsung de speler heeft voorzien van een netwerkaansluiting waarmee het apparaat zèlf via internet softwareupdates kan binnenhalen.
    Een goede tweed kruse is de playstation 3 spelcomputer van Sony. Dit is niet alleen de goedkoopste blu-ray speler op de markt, maar uiteraard ook een prachtige spelcomputer. Enige nadeel van de ps3 is dat het apparaat door de sneldraaiende ventilatoren vrij veel lawaai maakt.

Over de ps3: Dit apparaat ondersteunt sinds de softwareupdate nu ook 1080p 24hz via hdmi.
    De beeldkwaliteit van de speler is prima, de deinterlacing van videobeelden gebeurt zeer netjes en films worden met prachtige beeldscherpte en goed schaduwdetail weergegeven.

Over de Samsung: De prestaties zijn over de gehele linie zeer goed. De speler herkent zowel bij normale dvd's als bij blu-rayschijven perfect het verschil tussen interlaced en progressive materiaal en is bovendien in staat om ook 1080i materiaal zeer netjes te deinterlacen.
    De scherpte bij 1080p films is zeer goed.

Het is n moeilijke keuze. Nogmaals als je geen games speelt is de keuze makkelijk. Krijg je bij de Samsung denk ik ook nog wel 2 films cadeau dacht ik.
    Ikzelf wilde n ps3 kopen, maar ik wacht toch nog heel ff op de blu-ray voor de xbox360 in mei.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Mee eens, hd-dvd had zelfs nog functies die blu-ray niet had.

In de film the fast & the furious Tokio Drift keek je naar n scène uit de film, waarin de hoofdrolspeler met zn mooie japanse auto aan kwam scheuren en rondjes om n andere auto met 2 meiden erin ging driften.
    Als je daarna op Menu drukte dan kon je de auto waarin hij reed, pimpen naar eigen smaak: net als in de games ging je de auto spuiten, velgjes, spoilertjes enz enz.
    Daarna werd jouw auto de film ingeladen en zag je de scène helemaal opnieuw.....met jouw auto!
    Ik zag het op internet en ik vond het ongelooflijk!

De blu-ray had wel meer opslag, maar er kwamen ook al weer dubble-layers aan.

Maar hd-dvd was ontwikkeld door Toshiba en alleen Microsoft steunde het format n beetje.
    Blu-ray werd ondersteund door oa Sony, Philip en Samsung (en nog enkele grote). Daarna barstte de strijd los om de gunst van de filmproducenten.

Hd-dvd had overigens bijna gewonnen: Fox zou exclusive naar hd-dvd gaan en dan zou Warner ook volgen. Er is echter op t allerlaatste moment n ruzie geweest met Fox en die is resoluut overgestapt en toen ging Warner ook ineens.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

De Samsung's met super clear panel hebben n speciale coating op het scherm zitten, waardoor t contrast lijkt te worden vergroot. (daarom heeft die zonder de coating n dynamisch contrast van 8000:1 en die met n 15000:1. dit blijven weer cijfertjes en je moet dus zelf kijken of je verschil ziet).
    Zwart wordt zwarter en kleuren levendiger dan bij schermen zonder de coating.
    Die schermen spiegelen wel heel erg als ze uit staan, maar dat zou mij niet uitmaken. Liever n betere beeldkwaliteit als die aanstaat toch?

Tja, die ghosting zal je zelf moeten bekijken. De F8 serie schijnt hier erg goed in te zijn, die van jou weet ik niet.
    Heb je dit in de winkel niet getest dan?
    Het is trouwens alleen bij heel snelle beelden hoor. Koop eerst de blu-ray maar s en ga lekker genieten van je scherm.:thumbs:

20. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel dit heb ik in de winkel wel getest maar ze draaien er allemaal van een soort demo filmpjes. Dus vraag me af hoe het normaal is. maar het word wel deze. Mijn ouders hebben er vandaag een besteld op bobshop. Als het goed is kunnen we hem zaterdag ophalen. Zit alleen nog te twijfellen of ik voor die samsung blue ray moet gaan of voor de ps3.

Nog even een vraag met betrekking tot blue ray. Had gelezen over verschillende versie van blue ray. En dat de ps3 hier geen last van had doordat die zich zelf kan updaten. Maar kan die van samsung dit ook aangezien er een ethernet aansluiting opzit?

Klopt het overigens dat er een losse blue ray speler voor de 360 komt?En hoe duur word die dan? En dan nog een hele belangerijke vraag. Mijn 360 is van de launch en beschikt dus niet over een hdmi output. is het mogelijk om via hd av componenten 1080p te bereiken en zit er dan veel verschil in?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina