[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    :{
     
  2. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7

    =( Duidelijk beïnvloed door de oscars =(

    Film is inderdaad ziekelijk traag, gebeurt weinig spannends.
    Vooral saaie conversaties. Saai verhaal.
    Een "moordernaar" die er uit ziet als een zombie met een foute pruik. Doe ooo zooo ongelofelijk koelbloedig is, nou dat kon mij alles behalve overtuigen.
    Acteurs spelen overdreven nep "western" net zoals het accentje.
    Weinig actievolle of spannende momenten. Ik vond het juist nogal voorspellend allemaal.

    Al met al een zeer saaie film. Jammer van je tijd behalve als je beïnvloed wordt door oscars en jezelf opeens een filmkenner vind en 'm daarom mooi vind!

    En dat bepaal jij aan de hand van een mening.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee, je bent een filmkenner als je blijkbaar alleen een goeie film ziet als er actie en spanning in zit :emo:

    Ga lekker genieten van MI3, 300 en Transformers. Dat sluit beter aan bij je behoeftes gok ik.
     
  4. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Filmkenner vind ik eigenlijk zo'n triest woord :')
    Ik kijk gewoon vaak lekker een filmpje en dan wil ik hier best mijn mening over geven. Dan ben ik inderdaad geen filmkenner maar heb ik wel een mening.
    The Pianist is bijv. ook vrij een actieloze en soms wat trage film maar wel een van de mooiste die ik ooit heb gezien.

    Ik heb nooit gezegd dat:
    Weinig spanning + weinig actie = slechte film.
    Alleen merk ik op dat no country weinig spanning + actie bevat!! En dat van spanning bijv. valt me nogal tegen van een "Genre:
    Crime / Drama / Thriller / Western" (imbd)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik vond hem ook geniaal 8) Echte Coen brothers dialogen en de killer met zijn geweldige kapsel _O_
    Daarnaast dat luchtdruk "geweer". 8)

    Wel jammer dat Llewelyn Moss (Josh Brolin) opeens dood moest :9 Maarja daar doelde de ondertitel van de film ook op.

    O Brother, Where Art Thou? Vond ik ook zo'n vette film van The Coen Brothers! Fargo kan ik me niet meer herinneren.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2008
  6. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week Seizoen 1 van de TV serie Third Watch gekocht voor 20 euro op Bol.com. (koopje, hij is nu net uit in de VS voor c.a. 50 dollar)

    Wat een gave serie vind ik dat zeg. Wat mij betreft de beste drama serie ooit. En zeker voor 20 euro mag je deze gewoon niet laten liggen.

    Het enige nadeel is dat er nog steeds geen info is over de uitgave van de volgende 5 seizoenen. Seizoen 1 Regiocode 2 is gereleased in Mei 2006, en pas afgelopen maand in de VS. Vreemd genoeg staan nog steeds dezelfde fouten op de discs. Het viel me op er op disc 3 2 episodes omgedraait stonden, en 2 jaar na deze uitgave heeft de VS versie exact hetzelfde probleem. Erg slecht. Laat seizoen 2 tm 6 maar snel komen.

    Wie Third Watch niet kent, hier de intro, misschien gaat er een belletje rinkelen, intro seizoen 6

    [yt]NsqlauOm7ec[/yt]
     
  7. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Doom
    Zojuist gekeken viel me erg mee. Vond het gewoon leuk om naar te kijken, betere film dan dat ik had verwacht iig. Zitten ook wel paar kleine schrik momenten in en spanning is er ook wel. een 7
     
  8. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    1 ) Ik trek me vrij weinig aan van de oscars, maar gezegd moet worden dat oscar winnende films vaak wel van een degelijke kwaliteit zijn. Ik kijk eerder een film die oscar(s) heeft gewonnen en hoog scoort op imdb dan een film die dit niet doet.

    2 ) Ik suggeer niet dat jij een filmkenner bent of ik. Ik zeg expres evt., ik ken jou niet dus ik ga daar niet over oordelen.

    3 ) Het gaat mij niet om jouw mening, natuurlijk kan de film niet in je straatje liggen en je kan hem saai vinden, maar de film bevat zeker toch wel goede punten, dat lijkt me onontkenbaar.

    4 ) Met 'Dan heb je niet veel films gezien' probeer ik te zeggen dat als je echt veel andere films hebt gezien, je inziet dat er echt veel bagger wordt geproduceerd en deze film de middelmaat zeker overstijgt.

    Ten slotte wil ik niet de film verdedigen, ik vind het een goede film maar hij is bij lange na niet mijn favoriete film. Ik raad mensen echter wel aan om de film een keer te bekijken.
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Een film zonder actie kan nog steeds heel erg spannend zijn. Spanning en actie hebben imo niks met elkaar te maken.
     
  10. relax1989

    relax1989 Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk ik heb wel eens een psychische thriller gezien waarin niemand vermoord werd maar toch was ie spannend
     
  11. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Imo ook niet, hoezo dan?
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Wat een onzin wordt hier weer uitgekraamd. Aernhem vindt No Country niet leuk/ goed, dus het is geen filmkenner en houdt alleen van actie films. Wat een bekrompenheid weer zeg. We hebben het hier nog steeds over persoonlijke smaak en persoonlijke meningen. Einde verhaal. Als 99% van de wereldbevolking vindt dat Pietje zeer sterk acteert in een film, dan wil dat nog steeds niet zeggen dat dat zo is. Het maakt het geen feit. Dus komt van je pretentieuze ivoren torens en laat een ieder zijn mening vrij geven. En kom nu niet met de onnozele opmerking dat zijn onderbouwing tekort schiet, want als iemand een film te traag vindt, dan is dat een prima reden om hem niet leuk te vinden. Het tempo van een film kan zeer bepalend zijn voor de beleving ervan.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het gaat toch vooral om zijn onderbouwing. Als hij wijst op het gebrek aan actie- en spanningrijke momenten, zegt dat we allemaal gehersenspoeld zijn door de oscars en hij het een van de slechtste films vindt die hij ooit heeft gezien duidt dat niet op veel kennis. Dat hoeft ook niet, maar met alle respect, als je blijkbaar niet al te veel films hebt gezien en dat blijkbaar vooral actiefilms zijn geweest veeg dan niet onze mening als een stuk stront van tafel omdat je ook een keer een film hebt gezien die niet eindigt met een tranentrekkend vioolmuziekje na exact 90 minuten hersenloze actie volgens het Hollywoodboekje.
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Dat klopt, het gaat altijd naar twee kanten uit. Mijn kritiek was eigenlijk een uiting van een stukje frustratie van mij. Over het algemeen kijken filmliefhebbers erg neer op mensen die houden van films die eindigen met een tranen trekkend vioolmuziekje na exact 90 minuten hersenloze actie volgens het Hollywoodboekje. Ik houd niet zo van die pretentieuze filmkenners. Ik bedoel hier echt helemaal niet mee dat jullie dat zijn hoor, maar in de kritiek op Aernhem leek het erop en daarom reageerde ik. Als ik het nu terug lees, dan zie ik dat Aernhem eigenlijk begint met het verhaal dat mensen die deze film leuk vinden door de oscars zijn beinvloed.

    Nou ja whatever, het hele verhaal boeit me eigenlijk al niet meer, haha.
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik voelde me ook niet aangevallen. En al was dat wel zo, jij hebt ook recht op je mening over anderen, dus dat boeit me allemaal niet zo.

    Maar zoals je zelf al aangeeft vond ik hem juist nogal pretentieus overkomen en waren 'wij' degenen die daarop reageerden.

    Inderdaad totaal niet boeiend verder, maar wilde het toch even rechtzetten :+
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet mijn opmerking, ik had je post verkeerd gelezen.
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens! Ik snap ook dat gezeik niet met die movie site's ik vond de film echt wel gaaf en ook zeker 1 van die laatste stukken, ik hoop op een deel 2 maar die is nog niet aangekondigd! En schrikmomenten waren er idd wel en spanning was er zeker wel! Maar iets meer focusen op de game en ze hadden toch best wel een hele gave film gehad.
     
  18. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    vooral die first-person scene:thumbs:
     
  19. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    btw good bad ugly nu op rtl 7 die muziek :D
     
  20. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond 'Into The Wild' gekeken. Eind april in de bioscoop. Wat een prachtige film! 8,5/10

    Samenvatting:
    Christopher McCandless (Emile Hirsch) laat zijn leventje voor wat het is en vertrekt naar de wildernis van Alaska. Zijn kaart van het gebied gooit hij weg, en zijn voedselvoorraad lijkt bij lange na niet voldoende te zijn. Een verhaal over de aantrekkingskracht van de natuur en complexe relaties tussen een vader en zoon.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina