[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is goed genoeg! Ik nodig je uit!

Prima :)

2. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe... ik heb 4 diplomatic influence nodig, en ik heb er maar 3, zal dus mijn embassy upgraden. Duurt weer 1 uur en 40 min...

En dan maar even kijken of ik dan genoeg heb.
    Wordt dus morgen, ga zo richting bed...

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz raar... Dat hoeft helemaal niet volgens mij... Heb je gereageerd op m'n bericht dat ik je zojuist gestuurd heb? Want volgens mij heb je maar 1 nodig om te joinen... en 3 om er 1 op te richten...

4. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, al een paar keer... krijg steeds dit te zien:

Error message(s)You haven´t researched this topic yet and therefore can´t accept this offer.

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Toen ik jou invite kreeg moest ik ineens 4 betalen om te joinen.
    En als ik dan via de alliance page join aanklik is 't ineens wel prima. Lijkt op een bug ofzo... |:-

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Kan iemand mij een kleine hoeveelheid marble en crystal sturen? Ik zal je terug betalen.. al niet in Sulphur dan in dezelfde materialen ;)

7. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je even aan Herman uitleggen hier hoe dat werkt dan? waar hij moet klikken enzo?

8. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Treaties with Atrax
    Treaty cancel
    Allianz Militärabkmmen annehmen ablehnen

Denk op annehmen :confused: (aannemen... lol)

Dan vul ik iets in...

Maar dan nog steeds een error...

Error message(s)You haven´t researched this topic yet and therefore can´t accept this offer.

9. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch gewoon een embassy... Ik snap niet wat er dan mis gaat...

10. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, lvl 1.

Dit heb ik extra bij de diplomacy tab gekregen:

Influence
    Diplomacy Points: 3

Maar in jouw bericht staat dit:

conclude a Military access for alliance with MarvinJames
    (Accepting this treaty costs you 4 diplomatic influence)
    Accept
    Deny

Misschien dat ik nog 1 punt te weinig heb? Zie het morgen wel, ga nu echt naar bed... _0/ ;)

11. Ashavan

Ashavan Guest

Kevf ik heb je net de 100marble verstuurd welk je nog te goed had. Is het mogelijk 300wijn:300marble te ruilen?

Tsux ben nu bezig me Palace te bouwen. Over 4 uur is me Espionage klaar en dan moet ik 26uur wachten tot Foreign Cultures is onderzocht. Dan kan ik eens bij de alliance. En dan is het vrijdag zoals verwacht.

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Voor iedereen die de Alliance wil joinen:
    1. Open je town view. Klik op je embassy:

2. Nu kom je bij je Embassy pagina. Scroll helemaal naar beneden en klik op de knop "Search for Alliance"

3. Zoek de Search Criteria box. Vul hier bij de token in "NLH" (zonder quotes uiteraard). Druk daarna op enter of klik op de knop "Search"

4. Bij de zoekresultaten krijg je dan als het goed is maar 1 hit, en dat is onze Alliance. Helemaal rechts, onder de kolom "Actions", zie je nu 2 iconen staan. Klik op het rechtericoon, die met de schuddende handjes.

5. Je komt nu op een pagina waar je een message mee kan geven met je ''sollicitatie''. Het maakt in principe niet uit wat je hier neerzet, maar voor de makkelijkheid kan je hier neerzetten dat je van XBW ben met je gegevens. Klik op de knop "Submit" en wacht een reactie af van de Alliance.

Klaar is Kees!
    Vrij vertaald van het Ikariam Forum. Plaatjes heb ik daar ook gejat, daarom staat er irrelevante bende in :cool:

Misschien is 't handig om dit in de startpost te zetten in 'n spoilertje, zodat ik het niet elke pagina hoef te copy pasten :+

Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tsux, hoe streng wil je wezen in 't toevoegen van nieuwe members?
    Mogen het alleen NL zijn?
    Mag het een mede eilandbewoner van me zijn waar ik 't goed mee kan vinden, maar niet NL is?
    Moeten ze actief op XBW Forum zijn, of mogen het ook bijvoorbeeld klasgenoten en vrienden van me zijn?

Moet ik wel ff weten voor ik jan en alleman ga accepteren :+

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik voeg hem toe in een spoiler!

Ik ben mijn townhall aan het uitbreiden echter wil liever toch andere dingen eerst doen. Als ik abort druk ben ik dan mijn grondstoffen kwijt?

edit: en wat kunnen we nu extra nu we in een alliantie zitten?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Beeld je in... Een noors gezelschap met veel drank en vrouwen. Dat is zo'n beetje wat allianties doen :D

Het zou ook verdelen van grondstoffen makkelijker moeten maken en ook militairy steun.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zie nu trouwens pas dat ik general ben. Hoe vet :+

Moet ik er nog wat voor doen? Want aanvallen doe ik al genoeg.

17. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz... zelfs nadat ik in mijn Hoofdstad een lvl 2 embassy had staan, en in mijn kolonie een lvl 1 embassy had (in totaal 7 diplomacy points), kon ik via's Tsux's zijn berichtje niet joinen...
    (zit er nu wel in via Lenny-t zijn manier.)

Stuur je eigenlijk wel de goede join berichtjes? Aangezien er treaty staat, waarbij dit in de Ikipedia staat:

Military Treaty
    As soon as you have researched Diplomacy (Seafaring) you can enter into a military treaty with the town of another player. Once the treaty exists you can use their town as a base for further military operations. However, you pay twice the upkeep for troops stationed there.

En Diplomacy (seafaring) heb ik nog niet geresearched, waardoor misschien die error message...

Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  18. Ashavan

Ashavan Guest

Kevf even stapje terug... Heb je een schip gestuurd. Maar ik ben in nood voor meer wijn :mad: Is het mogelijk nog een ruil actie op poten te zetten?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2008
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Vooral military steun is denk het belangrijkste.
    Omdat je jou eigen troepen naar een stad van een member kan sturen om zo zijn stad te verdedigen voor aanvallen van een vijand. Zo kunnen we in theorie een heel groot leger maken, en allemaal dezelfde stad aanvallen zonder dat we elkaar aanvallen :)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Iemand de reisafstanden al gechecked? Aangezien Tsux van de tabelletjes is. Kan hij/jij niet even een soort van tabel met afstanden maken? En evt antwoord op mijn vorige vraag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina