Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. dikke spam van mij hier maar dat zal wel voorbij trekken:p. Ik kon gvd niet wachten dus danet maar ff gebeld met de Apple store. Ik kan momenteel niet in mn account op Apple.nl dus nouja goeie smoes. En ze zei dat mijn Macbook uit tilburg moet komen. Dus opzich kan 'ie d'r morgen zijn (woon zelf in Den Bosch). Maar nu stop ik met mezelf gek maken. Alhoewel dat toetsenbord me daar niet echt bij helpt:+

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Tilburg? Distributiecentrum van Apple Europe is Venray.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jup, mja dat vrouwtje zei dat.

Ik heb nu in elk geval wel een trackingnummer.

Ik denk dat 'ie morgen al komt want er staat ook bij: "Shipped on: Mar 13, 2008 via United Parcel Service Nederlan". Dit is goed toch:D?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je een standaard MacBook besteld, is de leveringstijd normaliter 24-uurs. Dus dan zou je 'm gewoon de volgende dag moeten hebben (mits 's middags besteld).

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omg... jij bent echt snel. Overal waar ik post ben je binnen 1 seconden ook (je was zelfs offline..). Stalker :+ 8) haha..

Ja precies, dus dat zal het probleem zijn geweest. Ik heb om half 8 gisteravond besteld. Maar dan vergist die vrouw zich misschien. Either way, het lijkt er dus wel op dat dat ding hier morgen is. Al werkt de UPS code nog niet via UPS.com (veranderd meestal s'avonds uit mijn ervaring). Kan echt niet wachten. Ben vandaag ziek thuis geweest en mezelf nog zieker gemaakt door allemaal unboxings/review youtube video's opnieuw te bekijken. :p

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het ligt inderdaad aan de tijd van bestellen. Zolang je de standaard configuratie besteld, wordt je MacBook binnen 24 uur geleverd. Hij komt dus morgen netjes bij je binnen! :)

Mijn iMac had ik 's ochtends besteld, en UPS stond de volgende dag om 10:00 voor de deur!

Verwacht morgen dus mooie unboxing foto's van jou! :cool:

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uiteraard, ik ben nu m'n 2GB Compact Flash kaartje aan het leeg pleuren. Ik hoop mezelf nog te kunnen inhouden om eerst de buitenkant te fotograferen enzo. Omg.. morgen wordt een mooie dag. Weeralarm of geen weeralarm. Zolang UPS maar werkt:+.

Ohja, btw.. werkt Time Machine ook met netwerk schijven? Anders ben ik genoodzaakt een USB ding aan te schaffen oid.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Standaard werkt dat niet. Je zult dan een Time Capsule moeten kopen van Apple. Dit is een router+HDD in één.

9. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Lol. Duidelijk een switcher..

Maar inderdaad vanuit Flextronics naar je huis moet zeker binnen een dag kunnen. Dus je kunt er zeker van zijn dat de MacBook morgen komt. Als het goed is kun je hem straks traceren en morgenochtend moet hij dan 'Out for delivery' zijn. En nog een tip : Ruik eens aan de verpakking .. zelfs daar is aan gedacht. :eek:

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja! Sjonge jonge, wil ik net Settlers II spelen voor de Mac, zegtie iets van classic environment not available dus werktie niet meer. Heb ik een beetje zitten zoeken op Google, maar blijkt dat je alleen met een emulator van Max OS 8 dat Classic weer terug kan krijgen...

Heeft iemand betere tips?

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ok, hi komt vandaag zeer wss. Of nouja hij is out for delivery. Probleem is alleen dat ik zelf ziek thuis zit, en bij mn moeder opstaan werk word afgeleverd. Achja..:)

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Verdorie, je was me net voor :). Het meest bijzondere aan een Apple verpakking openmaken is echt de geur. Die zorgt al voor een blij gevoel van binnen dat alleen maar groter wordt ;).

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Is dat zo? Goh, niets van mijn gemerkt bij mijn verpakking. Of is dat alleen bij de Macbook (Pro)?

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow lol.. ik zal er aan denken. Hij staat nu sinds 07:00 op "Out for Delivery". Vanuit Eindhoven/Best that is, dus opzich moet dat voor 17:00 wel gefixed worden. Ik heb allerlei programma's (o.a Windows Media Player :+, en wat Office tools e.d.) al op memory stick staan en kunnen niet wachten om geinstalleerd te worden.

15. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Alles. Ook je iPod bijvoorbeeld. \o/

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben nog niet zó gebrainwashed om ook aan de verpakking te gaan ruiken! 8)

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoe is je memorystick geformateerd? Als NTFS of FAT32? Of ga je ze via Bootcamp onder Windows installeren. Want OS X kan standaard niet schrijven van een NTFS geformateerde schijf.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha inderdaad... nee ik heb 'em op FAT32 staan. Een klasgenoot heeft Ubuntu en kon niet overweg met mijn NTFS stick. Maar de applicaties die ik heb gedownload zijn bedoeld voor de Mac. Ook gelijk wat open source spellen en Remote Desktop meuk gedownload.

Owja, en hijs afgeleverd\o/. Ware het niet dat ik nu tot ongeveer 16:00 moet wachten omdat m'n moeder dan pas thuis komt gvd:mad:

Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
  19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wordt een lang uur wachten! Maar alvast gefeliciteerd ermee!

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Net een uurtje geleden uitgepakt en geinstalleerd enzo. Ik heb geroken maar niks speciaals:+. Het uitpakken was natuurlijk weer meesterlijk. Het blijft een apart gebeuren. Ik pak iedere week wel een PC of Laptop uit.
    Maar slechts weinig computer systemen zijn zo mooi verpakt als die van Apple.

Hij is nu inmiddels opgestart en mijn eerste indruk is helemaal niet zo goed. Ik was wat spullen aan het installeren (MSN Messenger, yes.. Microsoft I know:+)
    en de snelheid waarmee Apple adverteerd was ver te zoeken. Programma's die niet opstarten, wireless internet dat niet werkt etc..

Maar ik weet ook wel als geen ander dat een reboot wonderen verricht. Dus nu draait 'ie inmiddels wel lekker en ook MSN draait perfect. Ik heb voor de grap alles zo'n beetje gestart en tegelijkertijd 1,6GB van een NAS aftrekken en hiervan fotos importen in iPhoto om vervolgens Expose te gebruiken.
    Dat gaat allemaal wel lekker. Al denk ik dat 'ie wel moeite heeft omdat sommige programma's voor het eerst opstarten (en 'moeilijk' doen met wizards en such). Het heeft even z'n tijd nodig denk ik.

Het installeren van programma's is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb verschillende dmg's en die open ik, vervolgens sleep ik vanuit het 'instal' venster de applicatie naar Programma's. Dan lijkt het goed te gaan, maar misschien is dit helemaal fout. (Openoffice start bijvoorbeeld niet helemaal zoals ik het wil, sowieso geen keuze uit de verschillende applicaties binnen de OO suite).

Maar verder: Omg.. dat design is echt meesterlijk. Google Earth met twofinger scroll like WTF? :thumbs:.

Maar voor ik echt verder ga commenten neem ik dat ding ff mee op de bank en check ik daar verder. Het is nu nog te snel om echt te kunnen oordelen whatsoever.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina