Ben gister avond even naar de Wonen en Co beurs in Groningen geweest.
Ook een hele beeld/geluid afdeling! Waaronder de nieuwe Pana's te bewonderen waren.
Dus die heb ik even uitgebreid bestudeerd. Een 46LZ85 en een 42LZ800 stonden naast elkaar, waarbij de laatste dus het topmodel van de europese markt is. Je kon ze daar beide meenemen voor een prijs van €2299,- (op internet een stuk goedkoper)
Maar ik moet zeggen dat ik de 800 iets vond tegen vallen. Die one sheet of glass design zorgde voor een ghost effect wat duidelijk zichtbaar was wanneer op het zwarte beeld de witte letters 'Panasonic' stonden. En na lang vergelijken met de 85, vond ik dat de meeste beelden een stuk mooier op de 85 waren. Ook mijn ouders en vriendin vonden dat. Ook het design viel me toch tegen en dan met name de 800, die zilveren rand aan de onderkant was een stuk groffer dan de 85.
Ook de vertegenwoordiger die daar stond van P verkoos de 85 boven de 800. Qua techniek schelen ze ook bijna niks, behalve dat de 800 een paar opties zoals 24p Real Cinema en Digital Cinema Remaster heeft en de 85 heeft alleen 24p Real Cinema.
Daarbij dat de 85 er ook in 46'' is en de 800 alleen 42/50, en mijn voorkeur uitgaat naar het tussenmodel, vekies ik de 85 boven de 800! Nu nog even een paar maandjes wachten en hopelijk staat de 46pz85 dan bij mijn ouders in de woonkamer
Klik om te vergroten...