Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    En waarom? Is HP over het algemeen geen degelijker merk?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jawel, maar heeft 1gig minder geheugen en een amd processor.
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Kun je op die HP The Sims 2 (Ja ik weet het Sims 2 hahaha) goed spelen? processor en werkgeheugen lijkt me genoeg, videokaart moet toch ook geen probleem zijn?
     
  4. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek een laptop max. 700 euro, liefst minder, is voor mijn opleiding (interactieve media, moet dus ook videos kunnen bewerken, 3d animeren, noem het maar op)

    Minimaal de volgende specs:

    80 gb harddisk
    2 gig werkgeheugen (of liever nog meer)
    256 MB grafische kaart (geen shared memory)
    dvd-brander

    hoop dat iemand me kan helpen
     
  5. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Videokaart is idd voldoende voor sims 2 :)

    Ga je werken met de cs3 serie ? Dus ook photoshop cs3, flash enzo?
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  6. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mij niet bekend, ga er wel van uit.

    nog 1 ding: hij moet ook een intel dual core processor hebben
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom ??

    Op mijn laptop (AMD64) draait zonder problemen AutoCad Electrical 2006.

    Ben nog geen latop <€700 tegen gekomen waarvan de videokaart een eigen geheugen heeft van 256MB.
     
  8. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    is een eis van de opleiding, geen idee waarom.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is een bepaalde OS (XP , Vista , Mac , Linux) ook nog een eis van de school ??

    Mijn laptop Acer 9303 koste €699 , maar de videokaart heeft geen eigen geheugen.
     
  10. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee daar worden verder geen eisen aan gesteld.

    Dit is de software die het eerste jaar van de opleiding gedraaid moet worden (weet niet welke versies):MS Office, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Flash.

    en videobewerking en 3d modelleren wat ik al eerder zei.

    Loopt dat allemaal doepel op jouw laptop? denk dat het dan geen probleem is.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor mij was de 17" LCD belangrijker dan de processor ( AMD of Intel ).

    Moet het werkgeheugen binnenkort wel uitbreiden , sommige AutoCad bestanden zijn behoorlijk groot.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek ook een laptop onder de 700 euro. Belangrijk vind ik hierbij dat er een hele sterke netwerkkaart inzit. Waarmee ik dus redelijk verre draadloze verbindingen kan opvangen. De minimale eisen zijn 2GB werkgeheugen en een harde schijf groter dan 80 GB. Gamen ga ik niet doen op een laptop, voor photoshop heb ik mijn desktop pc. Doeleinden zijn vooral browsen en wat office werk. Ik heb zelf voorkeur merken als Acer, Asus, Sony of MSI. 15" is genoeg, AMD of Intel maakt me geen drol uit.

    Iemand suggesties of leuke aanbiedingen die ongeveer aan deze eisen voldoen?

    Ohw en bij voorkeur WIN XP bijgeleverd. Ik ga in geen geval Vista draaien.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de Acer 9303 zit een hele "sterke" draadloze netwerkkaart.
    Maar het maakt wel een verschil welke draadloze programma ik erbij gebruik.
    Gebruik ik het het programma van Acer zelf ( Acer Empowering Technology) dan heb ik meestel een redelijk ontvangst.
    Maar laat ik de verbinding overnemen door Windows dan schiet het signaalsterkte meteen door naar maximaal.

    Heb daarom Acer Empowering Technology dan ook uit gezet.

    Laptops met XP worden zeldzaam.
    Bij de meeste kleine computerwinkels is het wel mogelijk om Vista te vervangen door XP.
     
  14. Makz

    Makz Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de tip. Op de laptop hoeft ook zeker geen XP te zijn voorgeinstalleerd. Het is meer dat het me niks uitmaakt of er Vista bij zit of niet. Liever niet als dat scheelt in prijs, want ik heb het toch niet nodig.

    Heeft iemand nog andere suggesties dan de Acer 9303?
     
  16. *360*

    *360* Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Acer Extensa 5620G. Die zit wel iets boven de 700€, maar dat ligt er ook aan waar je hem koopt. Qua draadloos internet doet hij het iniedergeval heel goed! Verder ook een mooi design, naar mijn mening.
    Op acer.nl vind je wel specificaties ;)
     
  17. gamerfreak

    gamerfreak Sander GJ

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    op deze site verkopen zo ook goede laptops:

    http://www.laptops.nl/home.htm

    de prijzen varieren van iets onder de 1000 euro tot boven de 3000 euro met quad core.
    je kan de laptop naar eigenwens samenstellen
     
  18. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Jo mensen, Ik ga waarschijnlijk een laptop halen, maar ik wil rond 600/700/800 betalen voor , ik wil er gewoon op msn enzo maar ook designing coderen en misschien ook wel gaming, maar hebben mensen heir nog advies welke mooi is en nog iets als ik in buiteland ben polen hoe kan je dan op internet?
     
  19. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedeavond heren van het Laptop forum.

    Zonder verdere omhaal. Had ik een vraag
    Ik zoek een laptop die rond de 500 Euro is. Ik hoef er geen Spellen op te doen etc. Meer voor Internet/MSN misschien aantal spellen maar dan games van jaartje terug. Bijvoorbeeld Sims.

    Linkie
    http://www.dixons.nl/De_online_wink...Note MX37-V-022 notebook.7104082/default.aspx

    Zat ik aan te denken.

    (Dit is niet voor mij. Voor een vriend. Maar beschouw hem maar als voor mij.)

    M.v.g Skargan
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hey,

    Al een tijdje heb ik last van het volgende probleem. In mijn laptop zit een netwerk kaart, deze moet ik thuis gebruiken omdat alles bedraad is hier. Geen probleem zou je zeggen, dat is het ook niet, was het niet dat mijn laptop dit feest verziekt.

    Het probleem is namelijk dat mijn laptop een dergelijke internet kabel (CAT 5e in dit geval) niet in zich wil houden. Normaal gesproken plug je de netwerk kabel in en hoor je een klik wat aangeeft dat het kabeltje vast zit. Bij mijn laptop is dit niet het geval en gebeurd het dus heel vaak dat de kabel er tijdens het typen van een forum bericht uitvliegt, het enige wat je vervolgens kunt doen is hem er met wat kracht weer indrukken. Heel erg vervelend, tevens is dit ook een oorzaak dat ik mijn laptop binnenshuis nooit gebruik.

    Wie weet een oplossing hiervoor? Moet ik een ander schoentje gebruiken aangezien er meerdere soorten schoentjes zijn voor op de kabels heb ik begrepen.

    Mocht dit niet op te lossen zijn is er dan een andere, goedkope manier om te zorgen dat ik toch mijn binnenshuis kan gebruike + het netwerk?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina