[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zie de startpost .. dan moet ik alles weten :)
     
  2. Tha Niekertje

    Tha Niekertje Tha Nudies!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft wel geholpen geloof ik thnx fardo :D
     
  3. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    het lukt me maar niet om naar de router instel pagina te gaan hier bij mij thuis (waar mijn xbox 360 niet staat) heb ik ook geprobeert om naar de router instel pagina te gaan en dat werkt niet hier staat een klein kastje van D-LINK en ook nog een zwarte motorola dit is net hetzelfde waar mijn xbox 360 wel staat moet ik een speciaal static adress ingeven of kan ik de gegevens ook ergens anders vinden met gegevens bedoel ik WEP key pppoe settings MAC settings, dus alles wat je nodig hebt om je xbox 360 handmatig in te vullen pls help me
     
  4. BasPost

    BasPost BP On The Move!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ZO, ik heb het voor elkaar nu, eindelijk staat NAT open! Heeft een paar telefoontjes naar planet en kpn gekost, maar heb nu de zwarte alcatel/thomson epxeria i.p.v. de grijze siemens experia. UPnP aan en het werkte meteen.
    Dus voor mij is het probleem opgelost!

    De mzzl
     
  5. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd! Ik heb het gisteren ook voor elkaar gekregen, heb van de Xbox een "Exposed Host" gemaakt. Heb trouwens de grijze Siemens Experia Box...
     
  6. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    volgens mij kan ik geen verbinding maken met mijn 360 adaptor want ik heb een router motorola SBV5120E
    en de gateway begint met 81.xx.xx.xx
    heb dat ook ingevult op mijn browser maar komt niks moet ik het dan met een ethernet kabel doen en moet ik dan nog altijd mijn gegevens handmatig invullen want zo als ik al heb vertelt ben verhuist en is mij ip enzo anders
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2008
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik probeer nu een static ip adres aan te maken voor mn 360 omdat anders de verbinding steeds verbroken wordt na een aantal minuten spelen(waarschijnlijk omdat ik een aantal poorten im mn router moet openen die ik alleen aan 1 ip adres kan toekennen).

    Ik heb hiervoor een aantal poorten geopend in mn router op een x ip adres, en dit ip adres vervolgend manual ingevoerd in de xbox.

    Wanneer ik dit doe begint hij echter te zeuren over een failed dns, terwijl dit met automatisch nooit hebeurd (DNS staat op automatisch ingesteld).

    Moet ik wellicht nog iets instellen in mn router (heb alleen die poorten toegevoegd op een bepaald ip adres) Of zal ik echt een sitecom router moeten kopen bij mn casema abbo? Dit werkt namelijk ook niet...
     
  8. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    volgens mij kan ik geen verbinding maken met mijn 360 adaptor want ik heb een router motorola SBV5120E
    en de gateway begint met 81.xx.xx.xx
    heb dat ook ingevult op mijn browser maar komt niks moet ik het dan met een ethernet kabel doen en moet ik dan nog altijd mijn gegevens handmatig invullen want zo als ik al heb vertelt ben verhuist en is mij ip enzo anders
     
  9. BasPost

    BasPost BP On The Move!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    Toch nog een vraagje, nu heb ik bij NAT open staan en mijn broertje ook (hebben allebij de zwarte experiabox).
    gisteravond wilde mijn broertje mij een uitnodiging sturen om call of duty 4 te spelen, krijg ik continu de melding: "Error, Unable to connect to host" ofzo iets. Andersom als ik hem uitnodig precies hetzelde.

    Nou snap ik er echt niets meer van, we hebben allebij een bedraade verbinding rechtstreeks op de experiabox en bij netwerk xbox live test hebben we allebij de NAT Open staan en voor de rest is alles confirmed. Afstand van elkaar is 120km.
    Ligt dit nou aan de servers van Xbox Live? Het is echt niet leuk om een potje te spelen op deze manier, zijn een uur bezig geweest, opnieuw opstarten, modem resetten en heel de tijd uitnodigingen oversturen naar elkaar, om gek van te worden.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit lijkt me eerder een probleem van jullie provider ... als NAT bij beide Open staat, dan ligt het niet aan jou kant. Hoe snel is jullie verbinding?
     
  11. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede downloadsnelheid voor goed live te kunnen spelen zonder lagg?
     
  12. hell-soldier

    hell-soldier Guest

    kan iemand mij helpen ik kan niet op mijn routerinstel pagina hier staat een kastje van D-LINK des-1005 en een motorola SBV5120E mijn zender krijgt geen verbinding heb alles geprobeert maar ik vrees nu dat ik alles handmatig moet invullen op mijn xbox live network settings waar vind ik mijn:
    ip adress (dat ik moet invullen voor mijn xbox)
    dns servers(ook voor de xbox)
    pppoe settings
    en mac settings ik kan er egt niet meer aan uit ik smeek iemand help mij
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Fardo, bedoelde je nou dat dit een nat instelling fout is? Zo ja, wat kan ik hier aan doen?
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Xbox live vereist tenminste 128KBit upload en 512Kbit download.

    Maar aanbevolen wordt toch echt 256KBit upload en 1Mbit download.
     
  15. BasPost

    BasPost BP On The Move!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    @Fardo,

    Ik zit bij planet internet, internetplusbellen comfort: 6 Mb/s downstream en 768 Kb/s upstream.
    Mijn broertje zit ook bij planet internet, internetplusbellen standaard: 3 Mb/s downstream en 512 Kb/s upstream.

    Ik denk toch dat dit geen probleem moet zijn toch? Het lijkt mij juist een ideale situatie allebij bij dezelfde provider en dezelfde modem met dezelfde instellingen, beter kan toch niet???
    Dan moet het toch bij Xbox Live zitten?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dezelfde provider is niet de ideale situatie, omdat het wel eens voor komt dat de provider communicatie binnen hun eigen netwerk blokkeert. Dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn dat jullie problemen ondervinden. Het kan ook aan Live liggen, maar dan zouden jullie niet continu problemen hebben
     
  17. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Op speedtest.nl, moet ik dan kijken naar KByte/sec of kbps?
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maakt niet uit als je maar onthoudt dat een byte 8 bit is.
     
  19. hell-soldier

    hell-soldier Guest


    wil iemand mij helpen of niet?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maakt je internet provider toch wel zeker gebruik van PPPoE (want zoveel doen er dit niet dacht ik, in welk geval je natuurlijk ook niets moet invullen)?
    Als je niet via het default gateway adres je router's instelpagina kan bereiken, heb je dan al in de handleiding van je router gekeken wat er daar vermeld staat?

    Je kan wel gewoon op internet met je PC neem ik aan?
    Het lijkt me dat je misschien TCP/IP stack problemen hebt, in welk geval je zou kunnen proberen deze te resetten;
    (voor windows XP is het commando run, cmd, netsh winsock reset catalog om WINSOCK te resetten en netsh int ip reset reset.log voor TCP/IP stack)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina