Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De Wii doet het super en daar hoor je ook niemand over klagen, wat ze minder doen (Nintendo eigen lijkt het wel) is 3th party games verkopen op de console... De toptitels zijn toch Nintendo titels.... Verder is met de Wii alles 100%. Afgelopen wintersport heb ik er een paar super leuke uurtjes mee doorgebracht :thumbs:

2. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Waarom zou de Wii een klasse apart zijn, ze doelen op precies hetzelfde als wat Microsoft en Sony willen, zoveel mogelijk mensen aan hun console krijgen om erop te gamen.

De console is niet in trek bij een bepaalde doelgroep, feit is dat het de goedkoopste console is, waarbij de besturing ook nog eens anders is dan bij de andere consoles. Voor de NDS geld precies hetzelfde.

Dus als weinig mensen een game spelen is de game hardcore volgens jouw? Ik hoorde iemand eerder een keer voorbeelden noemen zoals Metal Gear Solid 4, dat deze game hardcore zal zijn. Zelf zie ik niet in waarom deze game zo word bestempeld. Maar goed met jouw beredenatie zou een game zoals Super Smash Brothers: Brawl hardcore zijn? Aangezien een kleine groep deze game speelt.

Japanners kiezen niet meteen direct voor Nintendo, ze kiezen voor vernieuwende dingen. Iets wat nieuw is kwa spelbeleving. De zoveelste shooter op de Xbox 360 is niet echt bepaald boeiend te noemen in hun ogen.

Het verkopen van 3rd party titels slaat nog niet aan omdat developers de grote mogelijkheden nog niet zien de er zijn weggelegd. Kijk naar de NDS, op het begin wisten developers ook niet precies wat ze ermee aanmoesten, tegenwoordig wel en verkopen 3rd party titels net zo goed.

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, als ik in mijn omgeving kijk (afgelopen wintersport met groep van 12 man is wel een leuk voorbeeld denk ik) dan zie je mensen die nooit een console hebben gehad de Wii overwegen (heren én dames). Eigenlijk wel een nieuwe doelgroep dus.
    Juist door de simpele games die erop komen zie je die mensen het ding kopen als "gezelschapsspel". Mario, Metroid én Zelda werden door die mensen niet aangeraakt (behalve door de eigenaar van de Wii).
    Ik denk daarom ook dat de wat diepere games op de Wii toch vooral door de Nintendo liefhebber gespeeld zal worden en de massa de simpelere games oppikt...

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze doelen echter weer niet op dezelfde doelgroep, daar doelde ik op. :D

Laat ik het zo zeggen, hardcore vind ik een game die de veel grotere casual doelgroep niet aanspreekt. Hangt van de game af hoe groot die verhouding precies is. COD4 is casual, Ninja Gaiden juist weer hardcore.

Metal Gear vind ik een twijfelgeval. Het laatste deel verkocht wereldwijd aan 4% van de PS2 eigenaren. Vergelijk dat met Halo 3 dat 40% doet ..

Huh?? Die game is door 27% van de Wii eigenaren in Japan gekocht, het is een van de meest populaire Wii games daar. Dat vind ik absoluut geen kleine groep ..

De Wii voorziet inderdaad uitstekend in die behoefte ja. Nintendo heeft dat deze generatie goed begrepen.

Hetzelfde kan gezegd worden voor de PS3 waar in Japan voornamelijk Westere games op verschijnen, die worden direct afgestraft.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Niet helemaal. Het feit dat er minder third party games verkocht worden op Nintendo consoles heeft imo maar 1 reden. Het is namelijk al jaren zo. De kwaliteit van 99% van de third party games kan gewoon niet op tegen de grote kwaliteit en polish van Nintendo titels. Wie dit ontkent is of blind of heeft een nieuwe bril nodig. Zo zie je bijvoorbeeld dat Rare, ook al waren ze second party tijdens van hun verblijf bij Nintendo, ook een enorm aantal games verkocht heeft ten tijde van de SNES en N64. Hoe dit komt? Hun games waren onderdeel van die 1% niet-Nintendo third/second party titels die wel de kwaliteit hadden die Nintendo ook bood met titels.

Wat trouwens grappig is, is dat een van de bestverkopende games een third-party game is. Ja, Mario Party wordt niet door Nintendo gemaakt. De hele serie is gemaakt door Hudson Soft, de makers van de Bomberman games en toevallig ook de developer van Fuzion Frenzy 2. Nu kun je wel zeggen dat het nog steeds Nintendo characters bevat, maar het is en blijft een third party game.

En nog een belangrijk berichtje:

6. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Wat een gieren daar bij EA zeg.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Voor de afbeeldingen kijk hier.

Er gaan nu de geruchten dat de Formule 1 licensie in Gran Turismo 5 komt te zitten. Deze auto in de Prologue versie en de onderstaande uitspraak van Kazunori Yamauchi sterken deze geruchten alleen maar.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  8. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nog twee weekjes :)

9. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het spel zou trouwens in europa al 1 miljoen preorders hebben. Niet slecht voor een "demo".

http://www.geekpulp.co.nz/2008/03/15/gt-prologue-pre-orders-reach-one-million/

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nog nooit van die site gehoord... Als het waar is dan petje af voor ze. Dit is dé game waar heel Sony land op wacht en (blijkbaar) zelfs geld overheeft voor een voorproefje van de echte game.
    Marketing technisch kunnen ze dit ook goed gebruiken natuurlijk.

11. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk eerder dat het een gebrek is aan race games op de ps3. Ikzelf wil prologue ook graag hebben, maar ik had het spel niet gekocht als er andere(goede) racegames op de ps3 waren. Op de ps2 had ik nooit een prologue gekocht, want vond het zonde van het geld om voor een halve spel te betalen, goed de prijs is ook half, maar er waren andere racegames verkrijgbaar.

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    IID! Ik snap best dat de gamesindustrie gewoon big bussines is, maar games moeten ook met liefde gemaakt worden. En dat gevoel heb ik bij EA zeker niet. Ze willen gewoon totale dominatie van de games industrie. Aan de ene kant snap ik het wel, de hebzucht naar geld, maar dit is niet goed voor de gamesindustrie. De filosofie van "It's done, when it's done" is totaal verdwenen. Games worden gerushed zodra ze redelijk speelbaar zijn. Dit is zo geworden omdat gaming steeds meer mainstream wordt en men de games toch wel koopt. En daar vind ik EA de grootste steen aan bijdragen=(

13. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Holy shit!!

Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    @Burnfout, nog wat meer screens van de F1 wagen:

Holy shit zeg! _O_ Echt niet normaal meer. :thumbs:

15. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Eerst het spel in het echt zien draaien, voordat je een mening vormt over "screenshots". Tot nog toe zijn bij vrijwel alle games Sony's screenshots mooier dan wat er ingame getoond wordt uiteindelijk.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de Japanse versie van GT5 Prologue hier liggen.
    Daar zit geen F1 wagen in, dus kan de F1 wagen niet vergelijken. Echter, je weet niet wat je ziet als je de game speelt. Forza 2 is gewoon echt een lachertje als je de game op het grafische vlak vergelijkt (qua gameplay vind ik GT5 ook beter dan Forza 2 btw). Als je de game met PGR4 vergelijkt, dan zie je dat het verschil in detail echt groot is. Het detail in bijvoorbeeld de cockpit is zo belachelijk hoog in GT5.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik neem aan dat dat hetzelfde spel is als die gt demo die ik van de Japanse store heb? Want dat was zeker een erg mooi racespel (misschien wel de mooiste, maar niet mijn ding), maar toch echt niet zo fotorealistisch als de screens van de vorige pagina.

Hoorde trouwens gisteren een radio-reclamespotje van de 360. 'Altijd al een console willen hebben? Je haalt nu een 360 voor 199 euro'

Of iets in die trant. Ik weet zeker dat dat aan gaat slaan bij de ouders. Want die gaan het sowieso vergelijken.

Gisteren een flinke hap uit condemned: criminal origins genomen omdat ik toch wel erg nieuwsgierig ben naar deel 2: Bloodshot.

Alleen in het donker op een 5.1 set echt een doodeng spel. Echter deel 2 komt dus wel op de ps3. Want na een paar weken gebruik begint mijn 360 ook weer lekker te stofzuigen.

18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Vorige week waren we net zo groot als Nintendo en Sony bij elkaar opgeteld en deze week gaat nog beter worden. Enige probleem is: ik krijg geen voorraad meer, de VS gaat nu voor tot en met april =(

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Niet echt een handige marketingstrategie dan :confused:

De 360 voor een prikkie in de markt zetten en dan misschien niet genoeg voorraad hebben.

Ik weet nog heel erg goed dat ik ooit als een kind een nintendo 8 bit wilde. Eindelijk genoeg spaargeld bij elkaar met uiteraard wat geld van mijn ouders erbij. De stad in, bleek ie uitverkocht (tenminste bij de winkel waar wij waren). Reken er maar niet op dat ik zonder spelcomputer de stad uit ben gegaan, dan wil je er ook persé dan één en brandt het geld in je zak. Die middag pronkte er dus een sega 8 bit op mijn kastje ;)

20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe. Op dit moment is onze voorraad prima, maar als we 4 weken zo verkopen als afgelopen week, dan ga ik half april wel hier en daar uit de voorraad lopen, maar ik krijg in de 3e week april al weer flink voorraad. Als het allemaal loopt zoals het lijkt te lopen, dan komt het precies goed voor GTA IV er is. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina