World Cyber Games 2008

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Cybeln, 17 mrt 2008.

  1. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]





    Logo
    [​IMG]
    Interlacing circles in four colors (Red, Green, Yellow, and Blue) illustrate the 'WCG Global World', where people around the world can enjoy interacting with one another in peace and harmony. The black background symbolizes the infinite possibility of the cyber world.


    Data
    Nationale kampioenschappen: maart ~ oktober, 2008
    Grote finale: November 5 ~ 9, 2008


    Host City van de finales
    Cologne, Germany
    [​IMG]


    Deelnemers
    Meer dan 700 spelers verdeeld over 74 landen.


    Website
    Worldcybergames


    Informatie Host stad Cologne:
    Cologne is Germany's fourth-largest city after Berlin, Hamburg and Munich, and is the largest city both in the German Federal State of North Rhine-Westphalia and within the Rhine-Ruhr Metropolitan Area, one of the major European metropolitan areas with more than 10 million inhabitants.
    It is one of the oldest cities in Germany, having been founded by the Romans in the year 38 BC. Cologne was granted the status of a Roman "city" in the year 50 AD.

    Cologne lies on the Rhine. The city's famous Cologne Cathedral (Kölner Dom) is the seat of the Roman Catholic Archbishop of Cologne. The University of Cologne (Universität zu Köln) is one of Europe's oldest universities.

    Cologne is a major cultural centre of the Rhineland and has a vibrant art scene.
    Cologne counts over 30 museums and hundreds of galleries.

    Exhibitions range from local ancient Roman archaeological sites to contemporary graphics and sculpture. The city's Trade Fair Grounds are host to a number of trade shows such as the Art Cologne Fair, the International Furniture Fair (IMM) and the Photokina. Cologne is also well known for its celebration of Cologne Carnival and the LGBT festival Christopher Street Day (CSD).

    Within Germany, Cologne is known as an important media centre. Several radio and television stations, including Westdeutscher Rundfunk (WDR) and RTL, are based in the city. The city also hosts the Cologne Comedy Festival, which is considered to be the largest comedy festival in Mainland Europe.

    It is expected that up to 800 of the world's best gamers will fly to Cologne in November, 2008 to participate in the world's most prestigious e-Sports competition.



    Games die gespeeld gaan worden:
    Officiele aankondiging:
    NEW YORK, NY, March 17, 2008 -- World Cyber Games (WCG), the premier international video game competition, announces the largest line up of official tournament games in its history. The WCG global tournament is bigger and better than ever for 2008, with an epic lineup of PC and Xbox 360 titles, including the debuts of Halo® 3 and Guitar Hero® III: Legends of Rock, along with the return of tournament favorites including Starcraft®: Brood War™, WarCraft® III: The Frozen Throne™ and more. Plus another first for the WCG in 2008 is the introduction of an official mobile title, Asphalt 3: Street Rules.

    “It is with great honor that the WCG announces the most powerful, broad-reaching and distinguished lineup of tournament games in the history of eSports,” said Hyoung-Seok Kim, president and CEO, International Cyber Marketing, organizers of the WCG.

    Following the successful 2007 partnership between the WCG and MTV Networks’ SPIKE TV that was seen by more than 12 million viewers; the WCG 2008 Official Titles were introduced on SPIKE TV’s signature video game program, “GameTrailers TV with Geoff Keighley.” The largest field ever, the WCG list includes 14 team and individual titles to be played by gamers in more than 70countries worldwide on Windows PC, Xbox 360 and cellular phone for cash, prizes and the chance to represent their respective country at the WCG 2008 Grand Final this November in Cologne, Germany:



    Official WCG 2008 Xbox 360 Games:
    • Halo® 3 (4 v. 4 Team FPS)
    • Project Gotham Racing® 4 (1 v. 1 Racing)
    • Guitar Hero® III: Legends of Rock (1 v. 1 Music)
    • Virtua Fighter® 5 (1 v. 1 Fighting)


    Official WCG 2008 PC Games:
    • Half-Life®: Counter-Strike™ 1.6 (5 v. 5 Team FPS )
    • Starcraft®: Brood War™: (1 v. 1 RTS)
    • WarCraft® III: The Frozen Throne™ (1 v. 1 RTS)
    • Command & Conquer 3: Kane’s Wrath™ (1 v. 1 RTS)
    • Age of Empires® III: The Asian Dynasties (1 v. 1 RTS)
    • FIFA Soccer 08 (1 v. 1 Sports)
    • Need For Speed™ ProStreet (Xbox 360 in US & Canada) (1 v. 1 Racing)
    • Carom3D (1 v. 1 Casual)
    • Red Stone (4 v. 4 Team MMORPG)


    Official WCG 2008 Mobile Game:
    • Asphalt 3: Street Rules (1 v. 1 Racing)


    Vorig jaar pakte Nederland 1 gouden(Pgr3 Handewasser) en 2 zilveren (Gears of war qG, Need for Speed Steffan) medailles. Nederland eindigde hiermee op de 4de plaats. Hierdoor steeg Nederland 1 plek op de wereldranglijst. We staan dan nu ook 4de op de wereldranglijst.

    Inmiddels is het alweer bijna zover de World Cyber Games(WCG) komen er weer aan. Vandaag 17 maart zijn de games officieel bekent gemaakt. Een goed moment om dit topic aan te maken. Wie gaan er mee doen aan de nationale finales? Welke teams komen uit voor Nederland om het op te nemen tegen de rest van de wereld. Ik zal dit topic zo veel mogelijk proberen up to date te houden.


    Discusseer hier over het machtige toernooi maar ga niet flamen, opmerkingen zoals wij zijn beter nee wij zijn beter zijn nutteloos.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  2. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, leuk :)
    Alleen wel jammer dat het in Duitsland is, waar onze helden vorig jaar nog naar het verre Amerika gingen is het nu een matige 500km verder weg :mad:
    Maar ach, het gaat om het toernooi en niet de locatie toch =D
    Al is het wel mooi meegenomen, haha
     
  3. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is misschien minder leuk voor de winnaars. Maar aan de andere kant ook wel leuk voor publiek. Stuk makkelijker te bereiken zo.

    Persoonlijk vind ik het jammer dat ze voor halo zijn gegaan. Maar dat komt waarschijnlijke mede omdat games als unreal 3 en gow in duitsland verboden zijn. Daarnaast vind ik dat counter strike ook wel mag verdwijnen van mij, die game die staat er al een paar jaartjes. Maar die game is nou eenmaal erg populair.
     
  4. TwiLiGhTopsloffen

    TwiLiGhTopsloffen Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    De games zijn al wat langer bekend hoor :), en Keulen is heel wat dichter bij dan 500 km :D. Ik ben een halo man dus ik vind halo 3 juist de beste keus eruit. Hopelijk kiezen ze een fatsoenlijke nationale datum (na de examens :) ) en tenminste een BR start voor halo 3 aldanniet de MLG regels (met of zonder foundry maps)
     
  5. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de worldcybergames site zijn de games officieel op 16-17 maart aangekondigt :+ De games die jij bedoeld waren misschien van het samsung toernooi?

    Lijkt me wel leuk om iemand als king tuur te zien spelen? Weet niet of hij ook goed is op halo 3?

    Ow trouwens dat er voor de genoemde games finales zijn wil niet zeggen dat Nederland met iedere game meedoet. Dat was ik nog even vergeten te zeggen. Het hangt nogal van het budget/ sponsers af.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  6. TwiLiGhTopsloffen

    TwiLiGhTopsloffen Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zaterdag of zondag al van die games gehoord mja, King Tuur is voor zover ik weet niet active op halo iig niet in een team
     
  7. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow naja zou goed kunnen dan. ^^

    Ik hoorde volgens mij gamekings een keer zeggen dat hij mee had gedaan aan een toernooi ofzo? naja we zien het wel :)
     
  8. FeaRRRRRR

    FeaRRRRRR Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm sorry weet er niks vanaf verder en ben lui, hoezo kan niet iedereen meedoen dan? Gewoon inschrijfgeld betalen en je bent binnen toch? Hoe duur is dat eiglijk?
    :confused:
     
  9. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij bedoeld dat niet elke game meedoet:+ en dat doet vwo, echt ongelovelijk8)
    maar denk dat halo3 wel meedoet net als pgr4 en verder zullen die mobiele games vast niet gespeeld worden.
     
  10. FeaRRRRRR

    FeaRRRRRR Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    heel leuk niels, |:- maar ik snap t nog steeds niet want hij zegt dat t van het budget/sponsers afhangt, wat hangt daarvanaf? Dat de spelers die game mogen spelen of dat die game uberhaupt gespeeld gaat worden op de wcg?
    Want de games waren toch al bekend gemaakt? Hoezo zeg jij dan nu nog 1 keer dat je wel DENKT dat halo3 meedoet? Dat was toch al bekend gemaakt :confused: sorry als ik dom ben ;)
     
  11. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke kijk, de games die bekend zijn gemaakt zijn de games die door de wereld WCG zijn bekend gemaakt, dus die op het eindtournooi komen.
    Nu moet WCG nederland nog bepalen welke games ze hier gaan doen voor de voorronde en dus naar de grote wcg sturen.
    Halo3 is dus nog niet zeker voor nederland, maar ga er maar wel vanuit:)
     
  12. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok even speciaal voor fearrrrrr ;)

    De games die genoemd worden in de beginpost zijn de games waarvan er finales zijn in Cologne. Nederland heeft echter niet altijd voldoende budget om mee te doen aan alle games. Het kost nou eenmaal geld. Denk aan vervoerskosten verblijfskosten enz enz. Nederland heeft een eigen wcg afdeling (om het even zo uit te drukken). Die afdeling is voor Nederland alleen en wordt gesponsord door eigen sponsors.

    Helaas is Nederland nog niet zo ver in de e-sport. De Nederlandse WCG afdeling heeft het beste voor met de deelnemers en verbeterd ieder jaar.

    Niels bedoeld te zeggen dat hij denkt dat halo 3 en pgr4 wel meedoen in Nederland. Ik denk dat overigens ook wel. Games als red stone of Carom3D hebben minder kans denk ik. Maar nogmaals het hangt van de organisatie maar vooral van de sponsors en andere zaken af.

    Als jij mee wilt doen voor een bepaalde game in de Nationale finales kost dat overigens geen inschrijfgeld. :)
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  13. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    muahah ik was eerder:D
     
  14. FeaRRRRRR

    FeaRRRRRR Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor voorronde? wat houdt dat in, want als NE dus wel beslist dat bijv halo 3 voor nederland wel naar de wcg gaat wat moet je dan doen als je op de wcg wil spelen? Je moet dan in ne tegen de beste ne teams spelen en als je doorgaat mag je naar duitsland?
     
  15. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry dubbel
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  16. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest meer typen en keek tv 8)

    Even een nutteloos feitje. In de helft van de games (voor de luie mensen 7) komt het getal 3 voor. :+
    Er komen inschrijvingen op de site. WCG kijkt voor een deel naar wie er in dat jaar gepresteerd hebben op ladders als gamebattles en consolegaming. Maar Ze kijken ook vooral naar andere toernooien in Nederland. Voor die teams kunnen ze plaatsen reserveren. Waarschijnlijk mogen (bijvoorbeeld voor halo) 16 teams zich inschrijven. De beste 2 gaan door naar de nationale finales.

    De winnaar daarvan mag naar Duitsland. :)

    Wanneer er informatie is over de Nederlandse voorrondes. Zal ik die in de beginpost zetten met een complete uitleg erbij.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2008
  17. FeaRRRRRR

    FeaRRRRRR Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    nicee \o/ ik snap het al :) tnx jongens
     
  18. TwiLiGhTopsloffen

    TwiLiGhTopsloffen Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt best lastig aangezien er in Nederland geen echte toernooien zijn en gamebattles en consolegaming niet veel worden gebruikt, als ze echt een voorselectie van 16 teams willen maken moeten ze daarvoor een nieuwe league/ ladder gaan maken waar alle nederlandse teams die geinteresseerd zijn aan meedoen. Beetje het MLG pro ladder idee (eerst een ladder en daarna de beste huppelepup door naar een de nederlandse playoffs) .
    Fear jij bent echt traag van begrip ;)
     
  19. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Was ook maar een voorbeeld qua ladders. Maar er zijn wel toernooien hoor: AR-gaming, Fariko toernooi en nog eentje waarvan ik ff de naam kwijt ben. Misschien zijn ze niet zo groot als elders maar ze zijn er wel en daar gaat het om.

    Ach als je je gewoon tijdig inschrijft dan kan je waarschijnlijk gewoon meedoen.
     
  20. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Update
    • Nederlandse wcg site is weer online gegaan: www.wcg2008.nl
    • Nederlandse wcg kiest op het moment de games uit waar de nationale voorrondes voor gespeeld gaan worden
    • Deze worden waarschijnlijk in april bekent gemaakt
    • Nederland doet waarschijnlijk mee aan meer games dan ooit
    • Aantal wijzigingen bij voorrondes
    • Sponsors worden in april bekent gemaakt
    • Al deze info is na te lezen in het persbericht van JanJohan(JJ) Klik
     

Deel Deze Pagina