Exeffennel Gamedesign: Vacature

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door lupaie, 17 mrt 2008.

1. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Mensen,

Ik ben druk bezig om samen met een kleine groep mensen een eerste game te gaan ontwerpen met XNA Gamestudio van Microsoft. We gaan de game produceren voor Zune, Windows Live en/of Xbox Live Arcade.

Het is een eerste project en we zijn druk bezig met de nodige lectuur, connecties, softwarebibliotheek en dergelijke op te bouwen.

Zelf heb ik wel kaas gegeten van design en 3d en ik zal het project ook als producer begeleiden. Daarnaast heb ik twee kerels aangetrokken die ook een opleiding in mediadesign hebben gehad en ook zij zullen vanaf het concept meewerken. Ik ben nu nog druk op zoek naar iemand die goed is met diverse programmeringstalen, liefst C#.

Daarnaast zijn we nog op zoek naar een character- en audiodesigner.

We gaan natuurlijk niet beginnen met een superuitgebreidde 3d shooter, maar we beginnen simpel en we zijn nu dus in de orienterende fase. Daarna gaan we het hebben over de mogelijke concepten.

Ben jij geinterreseerd en heb je de technische mogelijkheden? Heb je tijd en kunnen we op je bouwen? Geef dan even hier een schreeuw en zet als het mogelijk is even wat van je eerdere werk hier neer. Je kunt me ook mailen op mpaiano@home.nl .

- Programmeur C#
    - Character Designer
    - Audiodesigner

M.Paiano
    Exeffennel Gamedesign

Laatst bewerkt: 17 mrt 2008
  2. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt het wel leuk om die audiofragmenten te mogen inspreken van gesproken tekst :) dus als je nog een stem acteur nodig hebt meld ik me aan :)

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je weet toch dat XNA in C# is hé... .

Anyway, heb je topic verplaatst naar een iets gepaster forum.

4. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    goed om te weten...staat genoteerd

Uhm..ja klopt! Basis code zal wel lukken met de bestaande groep, maar ik zoek dus inderdaad een C# expert.

Thanks voor het verplaatsen..wist niet waar het moest.

5. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eventueel ook geintresseerd in voice acting. Drop me anders maar een PM.

6. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal als de tijd rijp is een aantal soundtestjes doen met de bovenstaanden. Toch ben ik dus nog steeds hard op zoek naar een C# expert.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik ben vaardig met C#, alleen geen expert.

Ik denk ook wel dat je voor een beetje 3D game wel meer dan 1 programmeur nodig hebt, aangezien het best veel werk is.

Daarnaast een tip, zoek je mensen? Gamedev.net Forums.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voor een echt 3D game ga je best naar C++, maar dat terzijde :+.

Met XNA ga je niet echt snel meedere mensen nodig hebben (heb wat ervaring met XNA), tenzij je er echt een lange game van wil maken (het draait dus niet zozeer om de complexiteit, maar om de hoeveelheid content). Dan gaan meerdere engineers wel handig zijn.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Nee hoor. XNA kan makkelijk een echte 3D game aan. C++ is inderdaad nog veel krachtiger aangezien deze wat meer low-level tools heeft, waardoor het een ongelooflijk krachtige taal is.

Toch zijn 2 programmeurs die samenwerken een stuk efficienter dan die ene, vooral in latere fases waarin de games complexer gaan worden.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zei ook voor een echte 3D game :+, maar XNA kan inderdaad 3D aan. Inderdaad, 2 zijn beter dan 1. Maar met 1 kan je in XNA al heel ver komen (lees: een kleine game maken).

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Je hoeft mij niet te vertellen dat je dat in je eentje niet redt. Maar wat ik van het "project" in de startpost verwacht is dat er wel meer dan 1 programmeur nodig gaat zijn, of XNA nu zo'n makkelijk framework is of niet.

12. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    nou, het wordt ons eerste project dus ik denk aan een 2d level met 3d characters en objecten. Daarna kunnen we altijd nog een stapje verder en met volledige 3d omgevingen en camera's werken.

Is 1 programmeur dan genoeg? Trouwens, jullie lijken ervaring te hebben....geen zin in een deze eerste simpele versie?

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    In principe zou een 2d level met 3d characters inderdaad wel door 1 programmeur gedaan kunnen worden, maar later zou ik wel wat meer mensen zoeken. Zin:wel, Tijd: Nauwelijks. Daarnaast heb ik geen ervaring met XNA, maar enkel met Java en dus indirect C#.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Als je al 1 programmeur vindt dan kan je al beginnen, maar moest je een 2de (of meer) vinden dan zou ik niet aarzelen om hem aan te nemen.

Ik zelf heb ook wel zin, maar momenteel ook een gebrek aan tijd en aan ervaring met C# (moet me er eens grondig in gaan verdiepen, idem voor C++).

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Veel plezier met C++. Als je eenmaal C# gewend bent is C++ zo'n klotetaal. OK, het is krachtiger met al zn low-level tooljes als pointers en dergelijke. Qua stijl vind ik C# (en Java, ze komen heel erg overeen) zoveel beter en lekkerder. Maarja, ieder zo zn smaak natuurlijk. C++/C is wel iets wat je zou moeten beheersen als programmeur, aangezien het veel belangrijke zaken bevat die tegenwoordige high-level talen niet meer hebben.

Maar de topicstarter mag mij best op de hoogte houden over de gang van zaken. Misschien heb ik dan later interesse.

16. lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    doe ik

Deel Deze Pagina