[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Microsoft Confirms Going with Bluray

[​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Just two days back, we reported that Sony is busy wooing Microsoft to add Blu-ray support to its Xbox 360 gaming console.

The effort's paid off (or so it seems) -- with Microsoft now confirming that it's trying to figure out the best way to connect with Blu-ray. The company also seems to be working on ways to include device driver support for Blu-ray drives in its Windows operating system.

Incidentally at the Mix '08 conference in Las Vegas, Microsoft CEO Steve Ballmer said, "We have already been working on, for example, in Windows, device driver support for Blu-ray drives and the like, and I think the world moves on."

"Toshiba has moved on. We have moved on, and we will support Blu-ray in ways that make sense," Ballmer had said rather pointedly.

Before Toshiba went public with withdrawing its HD DVD format, Microsoft had HD DVD players as add-on along with their Xbox 360 gaming consoles.

But with HD DVD all but dead and Blu-ray the winner, Microsoft had no option but to stop manufacturing HD DVD drives for its Xbox 360 console.

What wasn't clear though was whether Microsoft would finally go with the Blu-ray format. The latest admission from the company clears that confusion.

2. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23

Ik heb al een xbox360 en ik wil er ook nog een Elite bij kopen dus als er nog een ps3 zou komen dan zou het voor mij een beetje te rommelig worden. En daarom zou ik voor de samsung gaan en zoiezo dat mijn tv ook een samsung is. Dat past mooier bij elkaar ;)
    Maar iniedergeval bedankt.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De ethernet op de samsung zit er inderdaad op om updates op te halen, de ps3 kan dit natuurlijk ook.

Het is niet mogelijk op 1080p via componenten te gebruiken icm hd-dvd speler vanwege afspraken met de filmindustrie ivm kopieerbeveiliging. Op hdmi zit de hdcp beveiliging en daarom zal de blu-ray dit ook niet gaan kunnen neem ik aan.

Ik heb zelf een hd-dvdspeler, maar ik heb toen een xbox360 met hdmi erbij genomen.
    Hoeveel verschil er zit tussen de 1080i en 1080p weet ik niet, dit hangt voornamelijk af aan de de-interlacing cappaciteit van je tv.

Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de blu-ray voor de xbox360 en de prijs. Als dit niet naar mn zin is dan wordt het toch de ps3, afwachten maar.

4. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0

Oke nou kan ik een arcade met hdmi overkopen van mijn oom hij heeft er twee namelijk. Kan ik dan gewoon mijn oude hardeschijf daarop klikken en heb ik dan als de blue ray speler er is full hd?

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Jup, zit alleen geen HD kabel bij, maar die heb je toch al.

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat kan zeker, maar let op: ik heb net een folder binnen van intertoys met echt grote prijsverlaging van de xbox360 zoals een arcade met hdmi output (en 5 arcade games en 256mb kaartje) voor €199!

Ik heb daar n paar maanden nog 279 voor betaald!
    Voor 269 (lees ik nu op internet) heb je n pro met 2 games, voor 369 de Elite.

Let wel op hoe jij je audio regelt! Als je een optische kabel gebruikt voor je surround moet je of n oude kabel strippen of de hdmi kabel met audio-dongle kopen (€50,-.)
    Als je alleen de speakers van je tv gebruikt, is er geen probleem.

Maar is dit wel wat je wilt? Als het je alleen om de blu-ray gaat, zou ik toch echt rustig over nadenken.
    Hoewel ik echt zwaar fan ben van de xbox360, vind ook ik dat de ps3 bijzonder stil is. Toen ik m bij n kennis een blu-ray zag draaien kon ik niet eens horen dat die aanstond. Gelukkig heb ook ik n behoorlijk stille xbox360, maar er zijn ook anderen wiens box meer lawaai maakt.
    Lawaai is heel vervelend als je m vooral als speler wilt gaan gebruiken. Als je niet wilt gaan gamen raad ik je veel eerder de ps3 of die samsung BD-P1400 aan!

Bovendien is nog niets zeker: we weten nog niet of de blu-ray add-on echt zo snel komt, hoe duur die zal zijn en hoe goed. Toen bijvoorbeeld de hd-dvdspeler voor de xbox360 uitkwam, duurde het nog maanden voordat die naar Europa kwam en toen was die nog nauwelijks te krijgen.
    Ik heb n xbox360 waar die op aangesloten kan worden, maar in jouw geval zou ik gewoon s goed bedenken wat je wilt. Hoe snel wil je blu-ray gaan kijken?

Laatst bewerkt: 13 mrt 2008
  7. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Debâcle HD-DVD kost Toshiba een miljard dollar
    Uitgegeven: 14 maart 2008 12:24

AMSTERDAM - Elektronicagigant Toshiba ziet zijn jaarwinst bijna een miljard dollar (650 miljoen euro) lager uitvallen als gevolg van de nederlaag in de standaardenoorlog tussen Blu-Ray en Toshiba's HD-DVD.

Dat meldt persbureau Reuters op gezag van Japanse zakenmedia. Toshiba was de voornaamste voorvechter van HD-DVD, dat met Blu-Ray streed in de opvolging van de huidige dvd-standaard. Het bedrijf besloot in februari de handdoek in de ring te gooien, nadat verschillende filmstudio's en grote Amerikaanse winkelketens voor Blu-Ray kozen.

Het verlies wordt onder meer veroorzaakt door de kosten van het ombouwen van productielijnen voor HD-DVD.

De winst van Toshiba zou volgens Reuters nu uitkomen op 2,44 miljard dollar (1,6 miljard euro). Het bedrijf wil zelf niet reageren.

8. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Bron: Metro 19 maart 2008

bummer xD

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik voel dus hélemaal niks voor die downloadable films.
    Ik wil alles gewoon in een mooi doosje en op een schijfje.

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste moet je de Metro altijd met een korrel zout nemen ;)

Het is best geloofwaardig, maar ik denk dat de echte reden dat MS geen Blu-Ray addon voor de 360 maakt is omdat het te veel geld kost, en dat ze denken de kosten niet eruit te kunnen halen in de levenscyclus van de 360...

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of zit er wel toekomst in blu-ray? Misschien hebben zij al hun slag gewonnen. Door hd dvd te supporteren hebben zij een doorbraak van één van de twee formaten tegen gehouden...
    Blu ray heeft nu ook niet erg hoge verkopen. Men had verwacht dat na de format war veel twijfelaars zouden overstappen op het winnende formaat.
    Hd dvd verkoopt voorlopig zelfs beter door de lage prijzen!

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oh het is ook zeker wel waar dat Blu-Ray misschien helemaal niet het gehoopte succes gaat halen, maar ik denk dat de voornaamste reden voor MS is dat het ze te veel geld gaat kosten om een deal met Sony te maken :)

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wat maakt hun het nu uit hoeveel geld het kost als ze er weer geld mee gaan verdienen....???
    Ze stapte in het HD DVD bootje om Sony wind uit de zeilen te nemen met hun Blu Ray disc's. Dit is ze goed gelukt. Blu Ray slaat gewoon nog niet zo hard aan als dat men hoopt en ondertussen praten mensen alweer over digitale downloads én Blu Ray....
    MS zal zeker Blu Ray gaan ondersteunen in hun OS alleen niet op het hardware front. Er zijn dus al samenwerkingen met het Blu Ray kamp :thumbs:

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg toch ook dat ze er waarschijnlijk niet genoeg mee gaan verdienen, en het ze dus te veel gaat kosten....

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    ......... Lees je ook nieuwsberichten die er hier geplaatst worden.....?? MS heeft toch aangegeven dat ze BR gaan gebruiken op plaatsen waar het nut heeft....

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Kom op mensen, we kennen Microsoft nou toch wel?

Ik ben zelf xbox360 fan en ik kan je vertellen dat Microsoft altijd datgene zal maken waar de consument om vraagt!

Denk maar s aan de xbox360 met hdmi uitgang. Nee daar zijn we niet mee bezig, die komt niet! lol, binnen no-time was die er.
    Niet omdat t n beter beeld gaf, maar omdat de consument erom vroeg.

Blu-ray net zo, de consument wil dit gewoon. Ik zit nog heel ff te wachten op de add-on, maar waarschijnlijk koop ik toch de ps3 als Blu-ray speler (of de add-on moet heel goedkoop worden).
    Microsoft weet dat n hoop mensen zo denken en het zal hun veel aan gelegen zijn om te zorgen dat mensen geen ps3 gaan kopen om zo n Blu-ray speler te hebben.

Die Blu-ray add-on komt er 100%. HD downloaden komt later wel, maar er zijn op dit moment nog veel te weinig mensen met een dusdanig snelle verbinding, dat dit nog wel n beetje te doen is.
    En waar gaan we die downloadable hd op opslaan dan? Niet op die gebrekkige 20GB van mn xbox360 waar ik er nog 1 GB van over heb.

Bovendien wilde Microsoft de hd toch alleen voor de verhuur doen? Dus via Live geld (creditpoints) betalen en dan kan je de film binnen 2 dagen bekijken en daarna is die weer weg.
    Ik weet niet wat jullie daarvan vinden, maar dat zal ik nooit doen. Ik betaal liever 2 keer zoveel en dat ik de film dan ook echt in mn bezit heb.

Die blu-ray is echt wel binnen 3 maanden te koop. Ze hadden een maand geleden al een werkende op n xbox360, dus de techniek is er al. (net als toen met de werkende hdmi ingang, hetzelfde liedje).
    En al zouden ze er verlies op maken, dan doen ze het nog.

Het zou echter een stuk verstandiger zijn om juist te vertellen dat die er komt en voor hoeveel. Nu kunnen sommige mensen moeilijk wachten, denken dat de Blu-ray er niet komt voor de xbox360 en kopen de ps3.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Info m.b.t. de aankomende PS3 update:

Full Upgrade Details

BD-Live (Profile v2.0) Upgrade
    • "Resume play" will enable PS3 system to start playing a Blu-ray disc and DVD at the point it was stopped, even if the disc had been removed.
    • "Audio Output Device" will be a new Remote Play setting, enabling PSP to serve as a remote control for music played through PS3.
    • PS3 system's Internet browser will be enhanced: Video files directly linked from a Web page will be able to be streamed, and the browser's view speed will be improved.
    • DivX and WMV format videos that are larger than 2GB will be playable.
    • "Mosquito Noise Reduction" will be added as an AV setting in the control panel of the DVD/BD player for improved movie playback.

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, en dat is dus niet in de Xbox, zoals ook hier wordt gezegd

:emo:

Microsoft doet waar ze geld aan kunnen verdienen, en dat is vaak wat de consument vraagt ja...

Volgens mij vraagt de consument al best lang om een 360 zonder RROD....

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Jij geeft als reden dat "ze er niet genoeg aan denken te verdienen". |:- Waar haal je die wijsheid vandaan?? Het is hun strategie om op het gamefront BR zo lang mogelijk tegen te houden en zich te richten op de GAMES.
    Zodra ze een BR add on uitgaan brengen gaan veel mensen weer de link leggen met de PS 3 en word het prijsvoordeel veel moeilijker uit te leggen.
    Alles is nog mogelijk natuurlijk en MS zal echt wel kijken of ze er GENOEG aan kunnen verdienen.
    Ze hebben tenslotte niet voor niets het meest winstgevende bedrijf in de wereld ;)

Ach gut.... 84% van de 360 eigenaren heeft er geen problemen mee hoor :D

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat ze heel veel moeten betalen (aan Sony) om die BR add on te gaan maken, en nu ze naar buiten kwamen met het bericht dat er géén BR add on voor de 360 komt lijkt het me logisch dat één van de redenen is dat het te duur is

16% is best veel hoor, maar goed daar is dit het topic niet voor...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina