De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    In het boekje staat toch al dat de tv via component alleen tot 1080i ondersteunt? Dan is 1080p via component dus niet mogelijk.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch van die kabels die van een HDMI kanaal een Component aansluiting maken? Of praat ik nou poep?
     
  3. zildjian

    zildjian Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij doet ie het nu. Ik keek naar de info van de tv terwijl ik een dvd in mijn 360 had zitten. Daarbij geeft hij een resolutie aan van 720p. In dashboard en spellen geeft de tv wel aan dat hij in full-hd afspeelt.

    Ik krijg alleen 720p wanneer ik dvd afspeel.

    Verder doet ie het dus volgens mij naar behoren. Wel raar dat het boekje zegt dat hij 1080p over compoment niet ondersteund.

    Bdankt voor jullie reacties
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een nieuwe coax-kabel en Antenne-versterker doet wonderen ;)
    Heb op zolder donders mooi analoog beeld (HDready).

    Ben benieuwd wat er met de beeldkwalitiet (anloge tv) gaat gebeuren als ik binnenkort mijn nieuwe Sony FullHD LCD aansluit.
    Heb de FullHD eigenlijk alleen gekocht voor de PS3 ;)
     
  5. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope beide heb ik al meerdere malen geprobeerd zonder succes en een paar maten van mij hebben thuis ook al slechte ontvangst van MTV/TMF. Soms zelfs gewoon echt grote ''sneeuwvlokken'' dat het amper meer te zien is.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je maakt n paar foutjes.
    Helaas kan ik ff moeilijk checken of de N8 serie max 1080i aankan over componenten, maar als dit in de handleiding staat dan klopt dat.

    je xbox360 kan bijvoorbeeld nooit 720p doen met afspelen van dvd's over componenten.
    Als je bijvoorbeeld over 720p spreekt, de resolutie is dan bijvoorbeeld 1280x720 (beeldlijnen), dan doel je op de horizontale lijnen. 1024x720 kan ook, het gaat om de 720 horizontale beeldlijnen.
    De 720 die jij zag is de pal-resolutie van 720x576. Dit zijn dus 576 horizontale beeldlijnen.

    Nu de componenten op je tv:
    jouw tv kan volgens t boekje geen 1080p aan. Je hebt in hd de volgende resoluties
    - 1280x720 (720p)
    - 1920x1080 60hz (1080p 60 beeldjes per seconde)
    - 1920x1080 30 hz (1080i 30 beeldjes per seconde)

    Ik denk dat jij 1080/30 zag op je tv en dat is dus 1080i.
    Kijk ff in de handleiding of de tv via vga wèl 1080p aankan zodat je via n HD vga kabel 1080p kan spelen.

    Of je dan echt n nog mooier beeld krijg te zien, ligt aan de tv.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De enige zender die hier slecht is de ARD.
    Dit is sinds de ombouw van de tv-antenne van RTVoost van Analoog naar Digitaal.

    Wat zegt de helpdesk van @Home over de problemen bij MTV/TMF ??
     
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks, want die heb ik er nog niet overgebeld. Zo spannend vind ik het ook niet, kijk toch meestal via mn digitale @home kastje. Het rare is dat hij beneden op de TV (CRT) wel gewoon perfect is. Maar bijvoorbeeld op de 1e verdieping weer bagger is (ook CRT).
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan is er zeer waarschijnelijk een storingsbron in de buurt.
    De lange coax-kabel vangt die signaal vervolgens op en je krijgt slecht beeld.

    Het analoge signaal gebruik ik alleen voor PIP.

    Bij mijn nieuwe Sony FullHD krijg ik een gratis Sony DVP-NS78HB DVD-speler met HDMI.
    Keek net even op Kieskeurig en vond het volgende.

    stuffie: Prima ding, niks mis mee. Hij is wel helemaal into HDMI, overal stickers erop, op de voorkant een overbodig fel blauw lampje als je HDMI hebt aangesloten, en de handleiding staat er vol van. HDMI hier, HDMI daar. Wat mij betreft een beetje overdreven, want het verschil tussen HDMI en scart is nihil. Het beeld is iets stabieler ja, maar aan de andere kant kun je de beeldverhouding niet meer instellen.

    Wat een stumperd :lol:
     
  10. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha meester _O_:+
     
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    onzin:) 50 tot 60 gaat prima, na een tijdje lekker op 100 knallen en of je beeld mooier wordt of niet dat ligt aan je eigen smaak:)


    net terug van de sony demo, echt super cool en weer veel nieuwe dingen geleerd, mocht er iemand iets willen weten over de sony producten ik heb een productboek mee gejat:+

    overigens gaat de scheer en foppen blu-ray spelers verkopen voor 349!! hierbij krijg je 6 blu-ray discs:)
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  12. zildjian

    zildjian Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0

    Je hebt helemaal gelijk.

    Situatie nu: Mijn tv geeft over de component een resolutie aan van 1920x1080 , 60 Hz

    Ik neem dan aan dat dit wel full-HD is. Klopt het boekje dan niet? Het werkt nu iig wel.

    Bedankt voor de hulp!
     
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is echt de bom! Wat een vent :lol: _O__O_
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als hij aangeeft dat zn nieuwe samsung plasma al na 10 minuten gamen een image retention heeft van 1 uur of langer, dan lijkt de opmerking om het contrast lager te zetten mij wel zinvol.
    Vaak zetten mensen t contrast zo hoog, alleen omdat ze dit gewend zijn met hun lcd. Zodoende even de uitleg.

    Die aanbieding van Scheer en foppen klinkt wel aardig, maar om welke Blu-ray spelers gaat het en welke films krijg je erbij?
    Ik kon t op de site niet vinden. (ben nog in dubio: ps3 of Blu-ray add-on voor xbox360 of n standalone samsung 1400).
    Jij werkt daar denk ik? :thumbs:
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat is mooi! Ik heb gisteren de handleiding gedownload van de N8, maar die is voor zowel de M8 alsook de N8 serie en daarin staat de ondersteuning voor 1080p via componenten wel aangegeven.

    Bevalt het beeld?
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 is op dit moment de enige Blu-ray speler die Blu-ray 2.0 (live) aankan. Alle standalone Blu-ray spelers zijn gelimiteerd aan Blu-ray 1.0 of 1.1 en dit valt niet op te lossen met firmware updates. Microsoft heeft officieel nog helemaal geen add-on aangekondigd en het is dus helemaal niet zeker dat deze er komt.
     
  17. hellmondje

    hellmondje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar blijkbaar heb je bij andere games wèl geluid? Bij welke heb je geen geluid dan en bij welke wel?
    Heb je t geluid in dat spel niet uitgezet per ongeluk).

    heb geen geluid bij halo 3,en gears of war=(.
    andere spellen doen het wel met geluid.
    heb de schakelaar omgezet op hdtv,en de gekleurde stekkertjes zitten allemaal in de goede componenten.
    meschien heb je nu een goede tip;)?
     
  18. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie Aanbieding Saturn Rotterdam Zuidplein:

    Toshiba 32C3500P voor €469!

    Schitterende LCD voor dat geld!
     
  19. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Morgen ga ik eindelijk een HD Ready TV kopen! :D De LG 32LC41 voor 499. En ik heb er zin in!
     
  20. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice :D
    Post wat foto's als je hem hebt ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina