Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zegt wel wat, dat deze beelden overeen komen. Beide screens zijn in dezelfde resolutie, dus te vergelijken. Maar ookal zou iemand met 1080p screens komen, dan is er ook wel weer wat... Zoals altijd...

Er zijn verschillende cameraviews in de replaymode. Sommige draaien op 60 fps en sommige op 30 fps. De 30 fps beelden bevatten wat blur, dit maakt de replay wat filmischer (maar niet mooier!) De 60 fps replays, zien er op de blur na, hetzelfde uit. Heb de game zelf in reallife gezien en gespeeld, dus weet wat ik heb gezien. Ben wel benieuwd, heb je de game zelf ook gespeeld?

Ik weet niet waar je dan kijkt, want op het web zijn voldoende gameplay shots te vinden. De game verschijnt volgende week vrij in Europa, dus verwacht de reviews in de loop van de week. In Amerika komt de game dacht ik 19 april pas uit.

Trouwens wel grappig. De GRID trailer laat niets anders zien dan replay's en cutscenes en dat vind je er schitterend uitzien. Maaruh, ik zie dan liever INGAME materiaal ipv replaybeelden en cutscenes, toch?! Dit zegt toch niets? Deze beelden kunnen toch opgepoetst zijn tov de echte INGAME beelden?!

Laatst bewerkt: 20 mrt 2008
  2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst zeg je dit
    En dan beweer je weer dat dat er schitterend uit ziet. Helemaal mee eens overigens, dat het er mooi uit ziet maar jij denkt ook zeker dat al die beelden in dat filmpje wel allemaal gameplay is? :lol:

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het geheel niet met je eens. Je kan net zo goed de shots in 300x200 plaatsen. Zelfde resolutie dus te vergelijken? Natuurlijk niet!

Mooi is natuurlijk een subjectief iets. En sinds wanneer bevat deze game 60 fps replays? Is daar een nieuwsbericht over geweest want ik lees het nu voor het eerst.

Natuurlijk weet ik dat niet, dat weet niemand. De trailer ziet er schitterend uit. Net zoals de GT5 F1 shots met alle blur er ook schitterend uit zien. Get my point?

Interview tijdens de GDC 2008 over GT5, wie weet de gameplay beelden eruit te pikken?
    http://www.gametrailers.com/player/31073.html#comments_top

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je kan ook niet alles weten he. ;) Dat is het voordeel van ZELF spelen ipv je hele mening te baseren op andere zaken./ bronnen. ;)
    Er zitten meerdere cameraviews in de de replay. De cockpitview, motorkapview, camera achter en voor de auto draaien op 60fps. Daarnaast zit er nog een motorkapview en een view vanaf de spoiler vanaf de auto in die op 30fps draaien met een soort van fish-eye lens. En dan is er nog de TV view, die op 30 fps draait, met wat licht en blur-effecten.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, laten we er nu niet weer een GT VS andere racer topic van maken svp.
    (Misschien kan Kameo de volgende keer iets minder cross posten om de lieve vrede te bewaren ;) )

Feit is gewoon dat GT (zo'n beetje alle versies) er schitterend uitziet en dit een grote game is voor Sony. The real racesimulator is het naar mijn idee niet meer maar als je real life wagens zo mooi mogelijk in games terug wil zien kun je het beste de GT serie aanschaffen omdat ze er hier gewoon het mooiste uitzien.

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar schade is nog steeds niet mogelijk ofwel?

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In Prologue nog niet, in de uiteindelijke versie wel.

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is misschien nog wel het grootste pluspunt dan van GT5. Ik vond het altijd heel erg jammer dat die mogelijkheid er niet in zat :mad:

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Sja, men weet niet eens wanneer de uiteindelijke versie af is... Het zou zo maar kunnen dat deze er niet in gaat komen. In deel 4 werd het ook belooft...

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, geen schade, ook geen weerseffecten trouwens. Het grootste probleem met schade in games is dat de autofabrikanten het simpelweg niet zo leuk vinden dat hun glimmende bolides geheel aan gort worden gereden. Met andere woorden, ze staan het (nog) niet altijd toe.

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom bij Forza2 wel dan? En bij GRID heb ik het ook al gezien.

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Omdat die waarschijnlijk flink betalen ervoor.

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Forza2 schade was meer cosmetisch. Hangt ook weer af van de auto fabrikant hoe ver een developer mag gaan. GRID heeft natuurlijk geen glimmende bolides. En inderdaad zoals Conquisador al aangeeft, een developer zou het kunnen afkopen, net zoals men een licentie moet hebben om de echte merken te mogen gebruiken in de games.

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    360 ziet stijging van 40% in de UK na prijsverlaging
    UK is toch Playstation land? Goed om te zien dat men dus (mits een goede prijs) open staat voor de 360 :)

Bron:

Liever zie ik echte cijfers eigenlijk omdat % eigenlijk niet echt hout snijden.... Maar goed, een VS topic is voor de cijfertjes }:]

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik word persoonlijk niet warm of koud van race games. De beelden van GT5 zien er gelikt uit, maar het heeft me nog niet over de streep gehaald om de PS3 aan te gaan schaffen. Ik wacht nog even tot er een bundle komt met de dualshock controllers. Ik ben trouwens benieuwd wanneer Unreal Tournament IV uit komt voor de 360, want op deze game zit ik echt te wachten.

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, mijn ex-PlayStation collega zegt dat het te maken heeft met development problemen op de GT-engine (al jaren dus). Deze zorgt ook voor grote problemen in de online omgeving van GT. Schade kan al jaren, mag al jaren, kost niets, je moet het enkel wel willen programmeren.

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Dus dan is het gewoon bullshit wat men zegt over dat het niet mag vanwege bepaalde rechten en dat auto fabrikanten dit liever niet willen..?

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent echt grappig :lol::lol:

Wat zijn dit dan? :{

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik bedoelde DIRT, ik haal die twee steeds door elkaar. En met glimmende bolides doelde ik op normale (lees:productie) auto's, niet de race/rally uitvoeringen.

Uit een interview met een firma die de 3D modellen van auto's maakt voor game developers ..

Het is een feit dat je een licentie moet hebben om bepaalde merken te mogen gebruiken in je game. Niets houdt een auto fabrikant dan tegen om een game developer restricties op te leggen in de mate waarop schade mag worden weergegeven.

Lijkt me eerder een combinatie van factoren. Engine problemen, tijdgebrek, licentie verhaal. Als men voor de implementatie van schade de hele engine moet herschrijven is dat een groot risico voor het project, met name voor het halen van de deadlines. Het zal een afweging zijn en peroonlijk denk ik niet dat dit de groote prioriteit heeft. "The Real Driving Simulator", oftewel: "Wij van WC Eend adviseren WC Eend".

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Niet genoeg ingame materiaal GT5: Prologue?

Van vandaag alleen:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina