eindelijk weer eens een race game waar ik me op kan gaan verheugen. lijkt me egt een uber vette game te worden. gran turismo is er niks bij
Nogmaals.....Als jij een spel speelt met 30 fps dan merk je niet dat het spel op die 30 fps draait. Hij speelt voor je gevoel net zo vloeiend als een spel dat je altijd op 60 fps speelt. Ben je daarentegen een spel aan het spelen met 60 fps en je framerate schiet ineens naar de 30 fps, dan is het echt goed merkbaar en lastiger speelbaar. Als je dus GRID constant op 30FPS speelt, is het een topgame. Zolang die 30 FPS maar echt STABIEL zijn en niet dat hij soms naar de 25 schiet, dan is het echt kut.
HEBBUH!!! Serieus; eindelijk weer eens een racegame met race-auto's! Van wat ik ervan heb begrepen, geen dingetjes afstellen zoals in Forza maar toch minder arcade dan PGR en minder "Fast & Furious" dan Need for Speed en dus een mooie middenmoter in het race-genre. Als de trailer inderdaad 90 tot 95% van de kwaliteit van de echte gameplay laat zien en het is gebaseerd op de DiRT-engine, dan hebben ze bij Codemasters het modelleren van auto's en omgevingen goed op orde!
Inderdaad grafisch er goed zo te zien. Verwacht vrij veel van deze game, ook omdat ie niet zo realistisch is al FM2.
Minder arcade dan PGR? Dat verwacht ik niet bepaald. De control en handling van DIRT waren ernstig arcade. De autos voelden niet realistisch aan, ze draaiden om hun as zo voelde het. Dus om hem te plaatsen tussen forza en pgr lijkt me niet terecht. Desondanks lijkt het me een vette racegame. Als ze die handling verbeteren dan is het helemaal perfect.
Die shade was echt vet ja! Ergens zie je een wiel van een wagen vliegen die op de motorkap van de achterligger knalt, hierbij zie je de wagen de klap echt opvangen en ook nog eens een deuk(je) achter laten, RESPECT als dit ook ingame gaat gebeuren. \o/
Inderdaad... de handling was nou niet echt heel erg goed vondt ik... en helaas was het met elke toca game ook zo daarvoor, de auto pivoteert om zijn as, en de autos glijden dus wat door de bochten. Overigens was deze trailer van een PC versie van de game.. een high end PC zorgde ervoor dat het er zo goed uitziet, en vooral, dat het zo soepel loopt. Verwacht maar dat de console versie minder soepel gaat lopen, 30FPS dus.