Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    B&W's zijn 305's geloof ik...of DM 305.
    Zijn wat oudere nog.
    Klipsch heb ik gekocht voor 400 euro p/s...de B&W's waren toendertijd ook rond die prijs.
    Dus ze zitten/zaten in dezelfde prijsklasse.

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het eigenlijk tegen beuker (die heeft de RF7 vergeleken met andere B&W-modellen), maar geen probleem dat jij antwoord geeft;). Welke Klipsch speakers heb jij staan als ik vragen mag?

Ben wel benieuwd naar de vergelijking B&W 804s - Klipsch RF-7. Ze komen ongeveer uit dezelfde prijsklasse, alleen zorgt B&W er heel sterk voor dat de adviesprijzen ook gehandhaafd blijven (je ziet nergens een paar 804s voor een ander bedrag dan 4000 euro).
    De B&W's heb ik nu al een tijdje in bruikleen, en ben er aardig tevreden over. Jammergenoeg kan ik ze alleen zelf niet betalen:+.

3. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Och, zat te slapen blijkbaar!
    Dacht dat je mijn tekst had ge-quoted |:-
    Heb trouwens RF 16's (modified)

4. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een nieuw speakersetje aan te schaffen, in principe 5.1
    Ik wil deze zo aansluiten, zodat ik 'm kan gebruiken met TV kijken, en met de xbox360. (heb nog geen digitale tv.)
    Mijn tv: Samsung LE32R81B
    Ik snap alleen niet hoe ik een setje zou moeten aansluiten zodat ik 'm bij beide kan gebruiken. Kan iemand mij helpen:)?

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog eens even info over die Klipsch RF-7 gezocht, maar die dingen zijn echt asociaal groot:eek:. 40 cm diep, 115 cm hoog, en maar liefst 30 cm breed. Nou snap ik waarom die dingen overal worden gedumpt voor 1250 euro8).

6. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb thuis een Samsung LE23R71B staan, wil hier goede speakers op aan sluiten, omdat de boxen van deze televisie nogal slecht zijn.. Dacht eerst aan de Logitech Z-5500, maar zoals ik in de startpost heb gelezen, kan ik dan alleen het geluid van mijn 360 erdoor laten afspelen.. Zou het ook erg fijn vinden als ik tv kan kijken met mooi geluid.. Het hoeft niet perse 5.1 te zijn.. Mijn budget ligt rond de +-300 euro.. Tweedehands is not an option, tenzij ik de B&W XT2 speakers van mijn vader krijg voor een leuk prijsje ;)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en mijn excuses als ik nog wat informatie ben vergeten :)

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Geluid van de TV door de Z-5500 laten lopen is geen enkel probleem.
    Doe het hier zelf namelijk ook. :)

8. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    De TV heeft geen optische uitgang/ingang, mag ik vragen hoe je het dan gedaan hebt?

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb TV via Digitenne.
    Achterop de decoder zit een rode en witte uitgang. Deze is verbonden met de controle pod van de Z-5500.

Op die manier. ;)

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet ik ook maar digitale televisie nemen, moet ik zeker wel abonnement voor afsluiten? :):

Daarnaast kwam ik ook nog de Logitech Z-5450 tegen, deze heeft draadloze speakers, heeft iemand ervaring met deze speakers? Welke heeft betere kwaliteit de Logitech Z-5500 of de Logitech Z-5450..? Heb al wat gegoogled, maar meningen van andere mensen met een 360 ben ik nog niet tegengekomen..

11. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen ervaring, maar als je een budget setje pakt zoals Logitech dan is bedraad toch altijd beter... geen last van kwaliteitsverlies ofzo.

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    En vergeet niet dat je alsnog met een stroomkabel zit aan je speaker.

13. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is zit er achterop jou tv gewoon een rood/witte aansluiting;)

14. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er aan te denken logitech X-530 te gaan kopen. Als ik deze aansluit op de koptelefoonaansluiting van m'n TV (Samsung LE32R81B), hoe zal het geluid dan zijn?
    Het geluid van de TV zelf zal dan worden overgenomen door deze set, en zal het doen bij TV kijken en wanneer de xbox 360 aanstaat als ik me niet vergis.
    Is dit een goede/slimme zet?

15. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Harman Kardon Cinestart thuisbioscoop
    Harman Kardon Cinestart
    De Cinestart thuisbioscoop is een sublieme combinatie van Harman/Kardon en JBL. De thuisbioscoop bestaat uit een DVD-speler (type: DVD 27), een receiver (type: AVR 132) en een surroundset van JBL (type: SCS 200.5). Nu met gratis AKG hoofdtelefoon t.w.v. 59.95!
    Niet voor niets krijgt Harman/Kardon al vele jaren het predikaat ‘Beste in zijn klasse’.

Receiver met o.a.:
    - 2x 110 watt stereo output en 5x 90 watt surround output (maximaal uitgangsvermogen)
    - Dolby Digital-, Dolby ProLogic II- en DTS-decoder
    - Logic7-VMAx: haalt optimale surroundinformatie uit gecodeerd stereogeluid
    - RDS-tuner met 30 voorkeuzezenders
    - Bass Management
    - aansluitingen o.a.: 4x AV in, 4x S-video in, 3x digital audio in, digital audio out en subwoofer out
    - afmetingen (hxbxd): 17x44x38 cm

DVD-speler met o.a.:
    - weergave van DVD, DVD-r(w), DVD+r(w), SVCD, CD, CD-r(w), MP3, WMA en JPEG
    - Progressive Scan
    - aansluitingen: digitale uitgangen, 1x optisch, 1x coaxiaal
    - afmetingen (hxbxd): 5x44x31 cm

JBL Surroundset met o.a.:
    - 4x 160 watt surroundspeakers en 1x 200 watt centerspeaker (maximaal uitgangsvermogen)
    - 200 watt actieve subwoofer
    - totale frequentie 35-20.000 Hz
    - impedantie 8 Ohm
    - magnetisch afgeschermd
    - inclusief voet- en wandsteunen
    - afmetingen (hxbxd): surroundspeaker: 18x10x9 cm, center: 10x29x9 cm, subwoofer: 42x28x35 cm.
    - frequentiebereik 16 – 24.000 Hz
    - gewicht ca. 150 gram

De Cinestart thuisbioscoop is een sublieme combinatie van Harman/Kardon en JBL. De thuisbioscoop bestaat uit een DVD-speler (type: DVD 27), een receiver (type: AVR 132) en een surroundset van JBL (type: SCS 200.5). Nu met g.... lees meer
    Kenmerk Kenmerkwaarde

Kenmerk Kenmerkwaarde
    Subwoofer (Watt): 200
    Center speaker (Watt): 200
    Merk: Harman Kardon
    Typenummer: Cinestart

Wat ik mij nou afvraag, op de dvd-speler zit optical in, is dit voldoende om een goed surround geluid te krijgen?

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Sti sta sto startpost startpost (muziekicoontje van msn)

Om toch even over mijn hart (en mijn goedgevulde maag) te strijken, het antwoord is ja. Technisch gezien is het een uitgang, maar ik denk dat je dat ook bedoeld. Voor welke kabel je nog heb verwijs ik je door naar de eerste zin in dit bericht, die op zijn beurt jou weer doorverwijst naar het eerste bericht in deze thread.

17. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik snapte wel dat er zo'n optical ding op moest zitten, maar wist niet of het van belang was dat het op de dvdspeler of versterker zat. 8)

18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Beide ;)

Dvd speler - uitgang
    Receiver - ingang

Met deze set zit je wel goed om meerkanaals geluid vanaf dvd speler en xbox te horen, ook een no brainer voor dat geld.

Have fun with it.

19. Blieb

Blieb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ligt het nou aan mij of zie ik nou geen optical in.. ik ben een leek hierin :b:

20. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik heb ff een vraagje:
    ik heb een:
    ps3
    marantz sr3001

ik had een tijdje geleden hier ook gevraagd waarom ik geen 5.1 pcm kon krijgen met het beeld via hdmi direct naar de tv en het geluid optisch naar de marantz nu ben ik er achter dat 5.1 pcm niet via optisch kan (gewoonweg niet mogelijk i.v.m. de bandbreete) en dat het maar op 2 andere manieren kan
    hdmi
    analoog 5.1

nu heeft mijn reciver geen hdmi aansluitingen maar wel de analogen (voor max 7.1) en ik weet dat de losse blu ray spelers van sony wel deze analoge aansluitingen hebben en de ps3 heeft dit dus niet.

nu is de vraag is er een mogelijkheid om die analoge kanalen aan te sluiten via de ps3? om zo toch 5.1 pcm te krijgen?

(op zich is het niet zo dat ik het perse wil voor het verschil in kwaliteit (die 2 kanaals pcm was niet zoveel mooier dan gewoon dolby d of dts, maar heb van t weekend een paar trailers van de ps store gehaald en die gaven dus geen geluid alleen als ik het geluid ook via de hdmi liet lopen maar tv geluid is natuurlijk bij lange na niet alles en ik heb zon ding niet voor niks, vandaar dat ik hier graag een oplossing voor zou willen)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina