Het verwijderen van een discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar ben je nog steeds boos? Je weet dat je hier in dit subforum alle ruimte krijgt om een topic te openen die het niveau van de GM ter discussie stelt. Volgens mij is hier ook vooral sprake van een misverstand dat nu al deels uit de wereld is geholpen. Als je wilt dat je discussie voortgezet wordt, dan ga je gang zou ik zeggen. :) Anders kunnen we niet anders antwoorden dan "klacht genoteerd en we zullen er op letten.".

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik snap je ook wel. De GM is iets wat dit forum onderscheidt van elk ander forum. Het is een gedeelte waarin de members hun ei kwijt kunnen, discussies kunnen voeren of gewoon wat lol kunnen hebben. De laatste tijd wordt er echter veel misbruik gemaakt van dit gedeelte. Topics worden aangemaakt met als doel het provoceren tegenover bepaalde gebeurtenissen, gewoonweg spammen of als een schreeuw om aandacht.

De crew doet zijn uiterste best om de GM te behouden en ervoor te zorgen dat elke member een kans krijgt zijn mening te kunnen geven. Soms zal je echter zien dat het even uit de hand loopt en dat bepaalde dingen niet langer getollereerd kunnen worden. Vandaag was even zo'n dag. Maar wat wil je. Het is een forum met duizenden members die allemaal een eigen mening opstellen. De crew moet hieruit dan weer zijn eigen mening hebben. Wanneer wij een conclusie trekken heb je altijd een gedeelte wat het er niet mee eens is. Dit is logisch en zal leiden tot conflicten. Hier valt helaas niks aan te doen. Maar vergeet niet dat wij er zijn voor de members en om dit forum in stand te houden. Wij kunnen heus wel tegen een beetje kritiek dus om deze reden zullen wij nooit zomaar de berichten gaan verwijderen.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Boos is een groot woord, maar ik ben het met een aantal zaken niet eens. Als die dan nog niet voldoende uitgelicht zijn door mij, laat het even weten en ik zal het zo overzichtelijk mogelijk op een rijtje zetten.

Het misverstand is dat ik niet wist dat Conq de berichten wilde verplaaten en dat dit pas later gebeurde, waardoor ik dacht dat de berichten zomaar verwijderd waren. Omdat ze zogezegd verkeerd stonden.
    Dat dit weer goedgekomen is neemt niet weg dat ik het nog altijd niet eens ben met een aantal zaken.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hey Willem, ga maar een forum met niveau zoeken_0/

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :D Hier kan ik dan wel om lachen hé! Ik ga er iig vanuit dat dit een grap is? ;) Ik snap je heel goed als je zegt, of hiermee zegt dat mensen niet meer tegen een geintje kunnen. Maar sommige zaken die in de GM gebeuren vind ik gewoon triest. En dat plaatste ik in het +/- topic en dáár werd dan weer op gereageerd. :+

En wat wil je hiermee zeggen...? Dit heb ik al eens eerder gelezen en hier ben ik het volkomen mee eens. Klopt, klopt, klopt. Maar hoe heeft dit betrekking op mijn discussiepunt?

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als het nou daadwerkelijk zo was dat elke member een mening wil geven en dit door de crew in goede banen geleid moet worden.. Voor goede meningen en onderbouwde posts moet je tegenwoordig niet meer in The Green Mile zoeken. The Green Mile is tegenwoordig vooral een grote kinderspeelplaats met soms wat goede topics ertussen, in die volgorde niet andersom.

Verder vind ik dit helemaal niet erg. Topics die ik niet grappig vind of me niet interesseren bekijk ik 1x en mijd ik daarna simpelweg. Het niveau op XBW gaat met ups en downs. Vroeger waren er ook momenten dat het niveau nou echt niet hoger was dan nu. Het niveau op XBW is net zo als de dollarkoers. Nu staat de koers net even wat lager :+. Ik vind dat er op het moment wel iets strenger mag worden gemoddereed maar toch, dat zal een klein beetje helpen. Als je het niveau daadwerkelijk wilt opkrikken doe dan zelf een poging door wat originele, inhoudelijke topics te openen!

Gast, je bent een prima mod maar gedraag je er soms wat meer naar. Willem snijd een goed punt aan, (In het goede forum! Dit is fora is immers bedoeld voor suggesties) ga dan ook serieus op hem in.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga naar bed maar zal zo snel mogelijk kijken of er nog meer gepost is! Hoop dat ik nog wat kan toevoegen aan mijn discussiepunt en dat er nog zinnige dingen worden gezegd!
    Tot weldra.

8. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Willem ik lees nu in de startpost dat je kritiek op mij hebt geuit?

Wat dan precies? Ik heb dat even gemist.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga nu slapen, maar laat het je morgen weten! Ook kan ik er dan nog 's een nachtje over slapen zodat misverstanden wellicht voorkomen worden. Tot morgen.

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    :/ Ik ga wel ff zoeken dan.

Danger, ik reageer zometeen nog ff op je opmerking.

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Sorry hoor, maar dit genazik (want dat is het in mijn ogen) gaat me toch echt even te ver. Ik zet me vaak zat in voor dit forum op verschillende manieren. De Green Mile is een subforum waar een geintje moet kunnen en dat gebeurt dan ook regelmatig.

Vanavond heb ik een topic geopend (Goiz' speelkwartier) die gewoon even kort duurde (minuut of 20) en die heb ik daarna zelf weer gesloten. Dat was gewoon even om wat stoom af te blazen op een lollige manier en voor de members die daarin mee wilden gaan.

Nu kom ik een paar uur later weer thuis en dan krijg je dit. Timmeh die opeens allemaal debiele topcis gaat openen en er komt opeens gezeur over een niveau. :|

Mijn argumenten voor dit:

• Timmeh kan zijn eigen grapje, of onzin, niet sluiten, dus als ik opeens zoiets doe voor een paar minuten betekend het niet dat gelijk iedereen maar in de wilde weg topics moet openen. Het was gewoon even een grapje. Voor een paar minuten dus!!
    • Gezeik over niveau in de GM gaat imo per defenitie nergens over, want de GM is er juist voor de minder serieuze dingen en om zo nu en dan even een lolletje te trappen. Je kunt best wat aan te merken op een niveau, maar als je dat doet binnen de GM snap ik niet wat je hier de afgelopen tijd hebt gedaan.

No hard feelings, maar soms heb ook ik even zin om me af te reageren op eem opmerking (mod of niet). Ik probeer altijd zo goed en inhoudelijk mogelijk te reagren (dat weet jij ook), maar soms komt er ook gewoon iets uit van, "de groeten".

Mvg,

Goiz,

XBW moderator

;) hehe

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

Volgens mij snap je mijn punt niet. Als jij een GoiZ' Speelkwartier wil houden vind ik dat prima, zoveel verschilt het niet van Mr.E's Talk like a Pirate day 'Arr topic. Dat TGM niet voor inhoudelijke topics staat heb ik in mijn vorige post al belicht. Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was in mijn post maar schijnbaar begrijp je het punt dat ik maakte niet helemaal. Kloten in TGM prima, je hoeft je als moderator niet als politieagent te gedragen. Inhoudloze topics in TGM openen, prima (geen aanval). Wanneer je in Suggesties/Problemen/Opmerkingen zit, naar mijn mening een fora waar men wel op een hoog niveau discussie voert en inhoudelijk reageren belangrijk is (helemaal als moderator). Je in dit deel van het forum wanneer Willem een goed (onderbouwt) punt aansnijd je daar ook gewoon serieus op in moet gaan en niet, "zoek maar een ander forum" komisch bedoeld of niet.

Het lijkt nu opeens alsof jij de dader bent GoiZ. Vanwege mijn post die jij persoonlijk opvat en Willem zijn opmerking in combinatie met Timmeh's reactie op jou thread. Maar er is niks aan de hand joh. Timmeh loopt te kutten, Willem snijd het onderwerp in het algemeen aan en niet als reactie op jou speelkwartier en ik val je helemaal niet persoonlijk aan. Ik doel alleen op het feit dat wanneer je stoom moet afblazen, doe dat dan in speelkwartier #2 en niet in (het naar mijn mening) forumdeel waar een serieuze reactie gewenst is want juist dat komt het niveau niet ten goede.

Ga lekker door met wat je aan het doen bent GoiZ. Een speelkwartier getuigt nou niet van een enorm hoog niveau maar wanneer geplaatst in TGM komt het alleen de sfeer ten goede. Niveau en TGM zijn nooit een goede combinatie geweest. Voor een hoog niveau mijd je het TGM, voor lol, interactie en contact ga je naar TGM. Simple as that. Ik wil niemand ontmoedigen om threads te maken in TGM omdat ze niet van een hoog niveau zijn, ga lekker door. Naar mijn mening ben je daar juist op de goede plaats. Zolang het maar niet té doorslaat dat het helemaal nergens over gaat (zie timmeh topics).

Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Point taken.

Ben dan ook lichtelijk geïriteerd vanavond.

Dit is dus het grootste nadeel van het moderator zijn. Op het moment dat je een keer je mening geeft zonder die te onderbouwen, gewoon omdat je sommige dingen irritant vind komt die oh-zo-belangrijke voorbeeldfunctie weer naar boven.

En voor het gemak wordt dan even vergeten wat o.a. mods proberen te doen voor anderen wat betereft avatars, signatures, threads schoonhouden, Pm's met vragen beantwoorden etc. (*emo't :+)

Maar goed.. Ik zal me weer even koest houden. Blijkbaar heb ik weer op een paar tenen gestaan.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Lees m'n edit even door. Ik vind niet dat je als moderator per defintie een voorbeeldfunctie moet uitdragen. Ik vind alleen dat je als moderator wel dit deel van het forum inhoudelijk moet reageren. Geld voor members net zo goed trouwens. Dat was het punt wat ik wou maken. Ik wil je niet ontmoedigen om "je ding" te doen. Dat is en was niet mijn intentie. En kap even met het zo persoonlijk opvatten :).

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Kap zelf :cool:

Nee geintje, maar juist omdat dit het forumdeel is waar mensen serieuze zaken aan de kaak stellen kan ik daar wel eens over struikelen. Maar dat komt dan echt door zoiets van, damn, waar kun je jezelf druk om maken enzo. Dus ja, ook in dit forumdeel wil ik wel eens reageren met een opmerking die wat kort door de bocht is..

16. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wow, wtf is hier gaande? Ik heb het incident niet meegemaakt en kan er dan ook niet inhoudelijk op reageren, maar ik merk wel dat er dingen gaande zijn die mij niet bevallen.

Ten eerste: het verwijderen van posts. Volgens The Matrix is dit iets dat aan de orde van de dag is. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak. In de tijd dat ik admin was probeerde ik ten alle tijde te voorkomen dat posts verwijderd werden. Natuurlijk, totale spamposts en compleet inhoudsloze reacties werden af en toe eens verwijderd, maar het is in mijn tijd nog nooit voorgekomen dat een complete discussie, zelfs controversiële posts compleet verwijderd werden. Deze werden ofwel gemodbreakt, of de discussie werd afgekapt met het gezag dat je als moderator kunt uitoefenen. Het verwijderen van topics werd destijds beschouwd als laatste redmiddel. Ik vind het persoonlijk een uiting van zwak moderatorschap als je een discussie - hoezeer in je nadeel ook - niet kunt indammen met steekhoudende argumenten, maar deze volledig dient te verwijderen.
    Ik denk dat het verstandig is om als crew zijnde intern eens te gaan nadenken over hoe het beleid om deze kwestie momenteel gehandhaafd wordt. Mijn optiek als ex-admin: verwijderen van posts is slechts in zeldzame, uiterste gevallen geoorloofd.
    In dit geval, als het gaat om een uit de hand gelopen discussie in een topic wat zich daar niet voor leent, is er voor mods altijd nog de optie om die discussie af te splitsen. Hoewel ik niet het naadje van de kous weet vind ik het wel kwalijk als een discussie verwijderd is omdat er kritiek werd geuit op xbw.

Ten tweede vind ik het optreden van moderators opvallend. En dan doel ik met name op Goiz. Begrijp me niet verkeerd, ik vind je een toffe kerel, maar als mod laat je af en toe steken vallen vind ik. Een voorbeeld vind ik het speelkwartier topic. Toen ik dat zag dacht ik echt: WTF?!? Zoiets draagt nou niet echt mee aan het toch al bedroevende niveau van de GM, en daarnaast vind ik het jammer dat een mod wel geoorloofd is om een dergelijk topic te openen terwijl een willekeurige member waarschijnlijk wel op z'n vingers getikt zou worden.
    GM is een probleemgeval, altijd al geweest. Daar zou vanuit de crew misschien eens wat energie in gepompt moeten worden om dat uit het slijk te halen. Uit het verleden is gebleken dat dat af en toe nodig is, omdat dergelijke fora hun ups en downs beleven. Het complete outlaw-beleid wat nu gevoerd wat, waarin topics, hoe inhoudsloos of wanhopig ontspoord dan ook, nauwelijks gesloten of gemodereerd worden, is denk ik niet de beste. Om maar eens een balletje op te gooien: misschien wordt het tijd om het beleid eens onder de loep te nemen, het reilen en zeilen op het forum te analyseren, knelpunten te erkennen en daar actie tegen proberen te ondernemen. Een eerste taak voor de admins vind ik.

Daarnaast vind ik het optreden van Goiz in dit topic absoluut niet moderatorwaardig, zelfs denigrerend tegenover members. Ik vind dat dan ook absoluut niet kunnen. Ik weet van mijn admintijd dat members af en toe het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen en dat je daar af en toe best geïrriteerd van kan worden, maar ik vind wel dat Willem hier een valide punt heeft, en dat daar normaal op gereageerd dient te worden. Vooral in dit forum is dit van groot belang, omdat dit toch de spreekbuis is van de community. Ik hoop dan ook dat de crew voortaan iets tactvoller, iets genuanceerder en vooral iets consequenter handelt.

Nogmaals: ik typ dit omdat ik denk dat ik redelijk objectief tegen deze kwestie sta, en omdat ik zowel als crew en als member te maken heb gehad met dit soort zaken. Ik hoop dat dit wordt gezien als opbouwende kritiek om eens te kijken naar de aanpak en uitvoering van het huidige beleid.

18. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij iderdaad ook een goed plan om duidelijke grenzen te stellen voor de GM. Alleen het duidelijk maken van die grenzen (en meer) kan een hoop voorkomen.

19. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Ik heb nu ik terugkom van het uitgaan niet echt energie om er een diepgaand verhaaltje van te maken, maar ik ben het wel met Darkwing eens.
    De GM is inderdaad een erg lastig forum, maar wat ik merk is dat de leiding weg is, waarom lijkt het voor mij als member dat er geen richtlijn is, en Goiz members mag zwartmaken en beledigen alsof er geen grenzen zijn, maar waar er wordt gezegd dat members respect voor elkaar moeten hebben?
    Anyway, time for bed..

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan ligt dat denk ik aan mijn woordkeuze. Uiteraard is het een laatste redmiddel en wordt het alleen gebruikt voor die "Natuurlijk, totale spamposts en compleet inhoudsloze reacties" die jij noemt. In sommige topics komt dat echter vaker voor ('360 Koopjes' anyone?). Ik ben het verder met je eens, want een member moet toch kunnen zien wát er niet goed/geoorloofd was?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina