[Gezocht] Homeplugs 50/60 euro (niet each maar pakket)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rydan, 21 mrt 2008.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hey mensen, mijn oom had het laatst over homeplugs toen we aan het praten waren over mijn xbox360. ik zocht namelijk een manier om een stabiele verbinding voor xbox life te krijgen.

Hij had het echter over plugs van 52 euro (een setje) maar toen ik vandaag de mediamarkt checkte was de goekoopste set 90 euro.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kon wijzen op een goedkope maar solide set plugs. of eventueel een andere goede oplossing weet. (koop liever voor 80 euro wireless bridge dan een 100 euro plug set)

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tweakers.net --> price watch .. de meeste homeplugs zijn rond de 70 euro hoor .. ik betwijfel of de mensen hier weten wat een homeplug is ;)

Je kan beter een homeplug imho kopen dan een wireless bridge .. wireless is instabiel en minder snel en ik zag ze bij de MM A'dam liggen voor 80 euro vandaag ;)

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Tweakers.net geprobeerd, geeft ook niet die set van 52 euro's en voornamelijk ook dure, bovendien snap ik niet helemaal de site. anyways, ik ga wel ff aan mijn oom vragen als ie morgen langskomt.

Bij de mediamarkt in zoetermeer vandaag vond ik een set van 90 en van 110 euro. waren wel losse voor 40 euro p.s. maar had niet de tijd om me goed te laten informeren.

Trouwens, als ik 2 van die homeplugs koop. moet ik dan niet ook nog zo'n kabeltje kopen? hoe duur zouden die zijn?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat is zeker een mooie prijs bedankt!, denk je dat de specificaties goed genoeg zijn voor een degelijke Xbox-Life verbinding?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hij is niet snel, maar wel voldoende voor live .. voor 20 euro meer heb je ipv 14 - 85mbps Maar dat is een keuze ;)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Vergeet wel niet dat de kamer(s) waarin die 2 homeplugs komen op dezelfde stroomkring moeten liggen. Is dat niet zo, dan gaat het ook niet werken.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Tjah, Ik weet nog niet of ik nou die 20 euro meer wil besteden, maar als 14 genoeg is voor een constante, stabiele life verbinding vind ik het best.^^

Lijkt me wel dat mijn kamer en de stoppenkast (waar de router instaat) in zelfde stroomkring ligt. nahjah, we gaan zien denk ik ^^

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nou denk ik dan niet. Stoppenkast wandcontact is waarschijnlijk de keuken of kamer groep. Je slaapkamer zal een andere groep zijn (1e verdieping of zolder).

Dus tja..

MAAR bij bol lees ik dit:

Beschrijving:
    Deel internettoegang via je bestaande 220V stopcontacten. Geen kabels meer spannen door het hele huis, het stroom netwerk ligt er immers al!
    Deze twee adapters werken in alle verschillende groepen in je huis, en zijn dus door het hele pand te gebruiken.

Dus dan zal het wel werken :) En er zitten twee netwerkkabels bij!

Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    ^^ thanks dat zag ik ff over het hoofd, ik was trouwens helemaal vergeten dat ik al een kabel bij me xbox had gekregen XD had hem in me xbox-la liggen zonder te weten maarjah heb um nu :). kan niet wachten om online te gaan.

Me ouders willen alleen graag ook dat ik dit ga doen voor op me computer (zodat ik um kan wegwerken onder bureau blabla). Moet ik dan 3 van die dingen kopen ofzo?

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik denk dat dat het makkelijkste is als je niet steeds je kabel uit je pc in je 360 wil doen.

Er weer een router tussen zetten is ook niet alles.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    OF een 4port switch van €10,- toch wat goedkopert :)

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb al tijdje geleden bij complus.com ze besteld 70 euro voor 3 :thumbs:

Per ongeluk verkeerde betalingsmethode gekozen though dus heb ze nog niet binnen.

Sweex ethernet 85 mbps , zo heet ie ongeveer geloof ik. Als iemand nog homeplugs zoekt zijn dit aanraders (vriend heeft ze ook, werken perfect)

Deel Deze Pagina