De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik zou net een foto maken, batterij leeg van de camera. :{
    Ik heb nu patroon signaal aangezet, laat hem wel een tijdje aanstaan. Is dat om de ingebrande beelden weg te krijgen?

    Ik heb met mijn vorige plasma echt nooit ergens last van gehad, dat was een Philips. Kon uren kijken naar beelden met logo's bovenin beeld maar nooit last gehad met inbranden. :)

    Edit:// Ik heb het contrast naar 50% gezet, maar dat heeft nog niets geholpen.

    Net een tijd lang signaal patroon uitgevoerd, het ingebrande beeld is nu wel eenstuk minder. Heb nu ook pixelbescherming op de hoogste stand gezet, 4x4 om de minuut. Hopen dat het nu beter gaat.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2008
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Philips was het eerste merk dat gebruik maakt van Pixel-shift op haar Plasma's.
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Ik heb nooit iets gemerkt aan die Philips. Ik zie mijn huidige tv inderdaad een beetje verspringen, maar bij de Philips die we 2 jaar hebben gehad is me dit nooit opgevallen. :{
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Blijkbaar is 50% nog te hoog voor de tv, ik vertelde al eerder dat mn plasma tijdens de inspeelperiode op 40% stond en dat compenseer je met de helderheid.

    Had toen nog wel wat image retention, maar dat was snel weg en bij beeld zag je t niet. Na de inspeelperiode nergens last meer van, laat m gerust op internet explorer staan met al die tekentjes bovenin.
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik moet het wel ergens kunnen bekijken, maar volgens mij ben ik de 200 uur allang voorbij. :)
    Bij mijn andere Samsung is dat te bekijken in een speciaal menu, maar ik was toen wel al mijn andere instellingen weer kwijt. :{

    Compenseren met helderheid heb ik inderdaad gedaan, heb ook nog met de kleurinstellingen zitten spelen maar die echte volle kleuren komen niet helemaal terug. Maar dat is misschien de prijs die je moet betalen.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb daar helemaal geen geduld voor en heb dus weer voor een LCD gekozen.

    Eerst met een rolmaat door de kamer gelopen en gekeken wat het maximale formaat zou worden , zonder de hele kamer overhoop te moeten gooien.
    Het is dus een 40" Sony FullHD geworden.
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Ik heb er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan. Was eigenlijk ook in de veronderstelling dat de nieuwere plasma's hier geen last meer van zouden hebben. :)

    Edit:// Gekeken in het service menu, daarin staat dat de tv inmiddels 461 uren aan heeft gestaan. Het dubbele dus van de 200 uur inspeeltijd. :{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mrt 2008
  8. Florinho0

    Florinho0 Active Member

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ong 400-500 euro en wil over een paar maanden een flatscreen gaan kopen, iemand advies?
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Doorsparen en over een paar maanden terugkomen voor advies als je 600/700 euro hebt:)

    We kunnen je nu wel advies geven maar over een paar maanden zijn de prijzen weer anders en zijn er mogelijke nieuwe modellen uit.

    @ Melbuuln,

    Wat word je kijkafstand voor die 40" Sony FullHD?
    Ik heb er namelijk mijn twijvels over of 40'' niet veel te groot is voor mijn kamer.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat ligt eraan. Wil je een 26" of een 32"? Voor 32 inch moet je toch doorsparen. Een goed voorbeeld van een 26 inch is bijvoorbeeld de Samsung LE26R81.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  11. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een Full hd tv kopen voor max. 1500 euro optimaal voor gamen en max. 36 inch (is volgens mij trouwens het min. voor een full hd?). Iemand tips voor een goed type. Zie trouwens vaak Samsung voorbij komen.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die wordt het zelfde als kijken naar mijn huidige LE32R71B ;)

    Lekker onderuit in de stoel is de afstand maximaal 2½ meter.
    Kan niet verder naar achter want dan zit ik de badkamer.

    Minpunt is het kijken naar analoge tv.

    Je ziet hier veel Samsung's omdat de prijs/kwaliteits verhouding heel goed is.
    Ik vind 1080p via Component niet belangrijk en heb nu gekozen voor een Sony.

    De kleinste FullHD 32" hier in Nederland is de Sharp LC-32X20E.
    De prijs ligt rond de € 1200

    Voor de overige merken beginnen de FullHD vanaf 37"
    Voor de Samsung LE37M87B betaal rond de € 900
     
  13. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag op kieskeurig dat zowel Sony als Panasonic een 32 inch LCD op de markt zullen brengen die Full HD zijn. Weet iemand er iets meer over, rond wanneer we deze in de winkel kunnen verwachten, wat de kostprijs ongeveer zal zijn in een gewone winkel (niet online dus), en of deze goed zijn? Iemand misschien heel toevallig al gezien? :) En ik zag bijvoorbeeld da de responsetijd van die Sony 8ms was, is dit dan niet vrij slecht voor te gamen en bijvoorbeeld voetbal te zien? Sorry ken er niet veel van.. :)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De overige merken Philips en Samsung werken ook aan een 32" FullHD.
    8ms is de meest voorkomende response-tijd.
    Verwacht zelf dat rond de EK en OS de nieuwe modellen in de winkel zullen liggen.

    bron , Totaal TV.

    Afstand tot het scherm
    Vroeger adviseerde de tv-verkoper een kijkafstand van zes keer de beelddiagonaal.

    Tegenwoordig wordt als norm gehanteerd dat een scherm het beste bekeken kan worden op een afstand van drie à vier keer de beelddiagonaal (ongeveer 10 cm voor elke inch).
    Toch kan hieraan een nadeel kleven. Dat een scherm een hoge resolutie kan weergeven, betekent nog niet dat al het bronmateriaal ook zo’n hoge resolutie heeft. De tv-uitzendingen in standaard resolutie - en dat zijn ze nog bijna allemaal - zijn grof en blokkerig als ze van te dichtbij worden bekeken op een groot beeldscherm. Ook digitale uitzendingen en zelfs DVD’s vallen vaak door de mand en vertonen lelijke artefacten. Totdat al het bronmateriaal - dus tv-uitzendingen en films op disk - in HD wordt geleverd, blijft het dus een beetje schipperen.
     
  15. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, ik heb even gekeken naar die Samsung LE37M87B en die ziet er aardig uit kwa aanbod (56 winkels). Alleen vraag ik mij af wat het verschil is tussen de LE37M87B en de LE37M86B http://www.kieskeurig.nl/product/534FBC6E8D9FAFC2C12572A500464D7D.htm. Prijzen zijn vrijwel hetzelfde, specs zien er hetzelfde uit alleen zie ik bij die laatste bij de specificaties ook nog Comb filter staan.

    Deze tv is rond de 900 euro maar wat krijg ik extra voor een tv van 1500 euro met dezelfde afmetingen. Kom je dan bij tv's met een lagere responce tijd, hogere contrast rate en beter kijkhoek? En hoe belangrijk is dat?

    ps. misschien interessant hoewel misschien inmiddels achterhaald? http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/De_beste_geteste_LCD_televisies.html

    ps2. http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Ranking.aspx?d=1225948772

    ps 3. http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCT...product&adrecip=LCDtelevisie&adcamp=vergelijk

    Deze ( ps3 ) komt als best uit de test voor een full hd-tv in 37inch. Je hebt dan Ambilight 2 channel, Perfect Pixel HD Engine,Respons 1x/3ms. Klinkt leuk maar wat zeggen de kenners, heeft dit enige waarde voor games? Prijs is 1500 euro
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken door de hoge contrast rate van de Samsung LCD's
    Dit is namelijk de Dynamische Contrast wat de werkelijke Contrast rate zal Samsung nooit vermelden.

    Mijn nieuwe Sony FullHD heeft een Contrast Ratio van 1800:1 en een Dynamische Contrast van 16000:1

    De gebruikte beeldverwerkingstechniek (Engine) bepaald de prijs van een LCD.

    Sony maakt gebruik van 3 soorten Engine's.
    BRAVIA ENGINE (Standaard) , BRAVIA ENGINE EX , BRAVIA ENGINE PRO.
     
  17. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind jij van de PHILIPS 37 PFL 9632D? met zijn Perfect Pixel HD Engine?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Perfect Pixel HD engine is een verbetere versie van Pixel Plus.
    Philips gebruikte al jaren met veel succes.

    Persoonlijk vind ik de Philips (Pixel Plus) en Sony (Bravia) beter dan de DNIe Engine die Samsung in haar LCD gebruikt.
     
  19. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eruit. Het wordt de PHILIPS 37 PFL 9632D. http://www.modern.nl/producten/Originals/019633.jpg Mijn oude 32inch real flat philips tv die ik voor 5500 gulden had gekocht en 2 jaar voor had gewerkt voor 4 gulden per uur in een supermarkt moet dus weer plaats maken.

    Laatste vraag;
    Zowel achter als boven heb ik alle ruimte alleen aan beide zijkanten heb ik maar 0.5 cm ruimte. Maakt dat wat uit voor een lcd tv?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het belangrijkste is dat de warme lucht boven/onder uit de LCD kan.

    Bij mijn nieuwe Sony houd ik ook niet veel ruimte over aan de zijkanten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina