[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    omg. heb weer 100.000 gold liggen en de eerste phalanxen komen der aan

edit : m`n sulpher eiland loopt nog niet zo briljant maar we moeten zo snel mogelijhk ff handeltje op gaan zetten ashavan

Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hee hee, dit vind ik wel mooi. M'n leger is nu ver uit proportie in vergelijking met de rest van m'n samenleving. Sta nu op de 616'ste plaats qua leger met 22,360 punten \o/ Met 82 Swordsmen en 19 Phalanxes. Heb wel al 48 Swordsmen weg moeten doen want 130 werd veels te veel om te onderhouden. (Kwam allemaal omdat ik perongeluk max swordsmen was gaan maken gisteren)

3. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik kom nog wel in de buurt ebrithil ;) 100.000 to invest :+

edit: alle gekheid op een stokkie, ik begreep dat je ook ally armies gestationeerd kan hebben in je dorp ?.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2008
  4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dacht het wel ja, maar volgens mij moet je dan ook een military treaty afgesloten hebben met je alliance waarvoor je weer een wat hogere embassy nodig hebt. Denk ik weet het niet zeker 8)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Me warehouse in me capital is vanavond lvl10 en dan kan ik gaan sparen voor me volgende palace upgrade om zo een eigen sulphur colony op te zetten.

Dus ego als je een handel wilt opzetten moet je snel zijn mwahhaha ;)

Heb echt te veel crystal op het moment. Zit al rond de 2000 en zoveel heb ik ook niet echt nodig. Even wat workshop research doen. Ben ik ook weer van wat geld af ;)

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    wil vanavond wel een paar 100 ruilen als het zo doorgaat :p. Tempo is nu redelijk.

Zit nu op 125.000 geld komt echt 3x zo snel binnen dan ik het uitgeven kan

7. Ashavan

Ashavan Guest

In het begin als ik een colony op zet verdwijnt er zo een paar duizend aangezien je werkers voor hout en grondstof + researchers moet inzetten. Daarna maak je weer zo winst :)

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen verlies gedraait op m`n kolonie eigenlijk. ik was een kleine investering kwijt voor m`n boten, maar in een tijdsbestek van nog nog geen 24 uur zat er zo weer 50.000 bij. Over 45 min weer 17.000 rijker. En na het lezen van jou stukje maak ik me daar beetje zorgen over :p

9. Ashavan

Ashavan Guest

Schijnbaar hoef je een Workshop niet op elke colony te bouwen. o_O
    Net 900 sulphur gekocht voor 10 per stuk. Ga me leger verder uitbreiden :)

Zodra ik Market onderzocht heb op naar de oorlogstak tot aan Governor :p
    Met ruim 100researchers moet dat zo gedaan zijn.

10. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    hehe mooie deal op die sulpher. heb net ook maar wat gekocht wil beetje af van m`n geld :p. In de maak zijn nu 3 balista ships en 1 ram ship (Toen was sulpher op) als m`n volgende lading binnenkomt komen der nog een stuk of 20 phalanxen bij

11. Ashavan

Ashavan Guest

Netjes. Ik ga richting de 40phalanxen elk met +6attack en +10defense, 20 swordsmen idem bonussen. En dan laat ik het even voor wat het is. Of is dit leger te klein om 1 colony te verdedigen?

12. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me niet toch ? die 40 phalanxen alleen al zijn ong 800 upkeep een hour volgens mij ?. Zijn altijd wel gekken met meer army, maar de meeste zullen toch wel weg blijven

13. Ashavan

Ashavan Guest

Maar als je veel crystal hebt en geld...neem de workshop. Het is het waard :p

14. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Field of Research: Economy
    Name: Market
    Description: The strangest goods from distant islands arrive on our markets. Here we can also make deals with traders, so we are sure to get all the raw materials we need.

Allows: Trade Agreements
    Current research time: 1D 7h 34m 13s (2,376 Research Points)
    Next research in this field: Holiday
    Requirement(s): Geometry (Economy)
    Foreign Cultures (Seafaring)

Weet iemand hoe ik zo een trade agreement moet afsluiten met iemand?

Grtz promise

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand zn doprje aanklikken, diplomacy, bij uitschuifmenu ipv Message "Handelsabkommen anbieten" selecteren.

16. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    Ja had het nog niet geupdate, maar had het al ontdekt maar dit kan dus alleen met alliance genoten. En je moet er ook diplomacie punten voor hebben. Die krijg je zeker als je je ambassade uitberijd?

Grtz promise

17. sgtjasper

sgtjasper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand wijn ruilen voor.. geld of crystal glass ?

18. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen op Iota

Ik heb Sulphur nodig, een beetje in wat grotere aantallen. Ik heb Crystal Glass te bieden of Marble (maar daar heb ik niet zo veel van).

900 : 900 ofzo.

Grtz promise

Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, er zijn op dit moment schepen op weg om mijn haven te blokkeren. Weet ik gelijk wie mij tevergeefs heeft geprobeerd te spy'en. Geen idee wat ik nu zou moeten doen. Ik ben maar wat warships aan het bij-bouwen :+.

20. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ga stoppen met dit spel en heb ik nog teveel wijn etc en 120 000 goud kan ik iemand hiermee blij maken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina