1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Opstartprobleem] CPU FAN FAILED

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Danger, 23 mrt 2008.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens,

    Ik werk nu al een tijdje met een computer die elke keer wanneer hij opstart enorm hard "CPU FAN FAILED" schreeuwt. Ik moet vervolgens op F1 drukken om verder te gaan, en dan start hij gewoon op. Deze melding is "opeens" verschenen. Mijn CPU fan draait gewoon en mijn computer is ook nog niet geëxplodeerd na een half jaar dit bericht te negeren. Het word nu alleen ontzettend irritant. Vooral wanneer ik s'ochtends mijn computer aanzet en het hele huis dat gelijk weet.

    Ik heb natuurlijk zelf al wat gegoogled en ik ben niet de enige met het probleem. Ik las verhalen over tresholds in Adobe Probe lager zetten etc. Ik zit nu met dit programma voor mijn neus maar deze is ook niet razend enthousiast over mijn computer. Deze geeft de meldingen (met de bijbehorende, irritante piepjes);

    CPU FAN below treshold!!!
    Power Fan below treshold!!!
    Chasis Fan below treshold!!!
    +12V Out of treshold!!!

    Door in het programma de treshold's omhoog te krikken gaan de meldingen niet weg. Ik heb ook geen idee wat ik nou eigenlijk allemaal aan het doen ben met die treshholds en tempraturen etc. Dus misschien kan iemand deze resultaten mij proberen uit te leggen...

    Alvast bedankt
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    als de fan gewoon draait en je de comp niet enorm hebt overgeclocked kun je de waarschuwingen als het goed is in de bios uitzetten en kun je ze negeren. meestal is dat meteen na de beep bij opstarten delete indrukken. Daar even een beetje rondsnuffelen...
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu in de bios de volgende objecten uitgezet;

    Error .... Wait for F1 (o.i.d) disabled
    Speech Configuration Helper disabled

    Nu is de vreselijke stem en het F1 scherm weg. Nu blijf er alleen nog een hoge piep over. Weet je toevallig waar deze weg te halen is?

    Dan heb ik nog een volgende probleem. Ik krijg elke keer bij het opstarten de keuze welk besturingssysteem ik wil kiezen. Namelijk

    Mircosoft Windows XP Home Edition of
    Windows (Standaard)

    Ik heb maar 1 besturingssysteem geinstalleerd alleen doordat ik ooit een registerfix heb moeten doen staan er tegenwoordig 2. Windows (Standaard) werkt niet en resulteert in het herstarten van de pc. Ook kiest hij na 30 seconden automatisch Windows (standaard) omdat deze standaard staat ingesteld. Ik moet dus bij elke keer opstarten handmatig de bovenste selecteren. Weet iemand een manier om de bovenste optie (standaard) te maken. Wat nog mooier zou zijn is wanneer iemand de oplossing weet tot het én automatisch kiezen van MS Windows XP HE + het hele keuzemenu niet meer laten zien.

    Weet iemand antwoord op 1 van deze vragen :). Alvast bedankt.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    "msconfig" typen bij start, uitvoeren. Dan bij boot de verkeerde regel deleten.
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor het piepje ook in de bios kijken bij een alert voor iets...let op dat het beepje ook en signaal kan zijn voor een ander hardware probleem. Je kunt op google even kijken bij beepcode motherboard oid en verder zoeken
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn de programma's die mee opstarten met mijn pc. Het gaat hier om het kiezen tussen de 2 mogelijkheden, dit is nog voor het windows laadscherm.

    Thanks ik ga even wat rondsurfen.
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    niet aleen maar de programma's die mee opstarten. Als je bij boot kijkt zie je eerst [operating systems]
    en dan een regel met daarin genoemd de versies van windows tussen aanhalingstekens. Bij jou zullen er twee staan..
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Via msconfig de boot.ini aanpassen is een optie voor windows xp proffesional en niet voor de home versie. Dus ik dacht even de boot.ini handmatig aan te passen. Nadat ik de oude boot.ini op mijn bureaublad gebackupped had heb ik de nieuwe boot.ini opgeslagen en de computer herstart. Het probleem is nu alleen dat hij niet meer opstart :+. Als ik nu bij het scherm ben waar ik een besturingsysteem kan kiezen heb ik Windows (standaard) en ipv van voorheen Microsoft Windows XP Home Editon nu S. Beide starten niet op en resulteren in het heropstarten van de pc. Via F8 kan ik onder andere in veilige modus herstarten, active directory herstellen en recente instellingen die werkten. Dit mag allemaal niet baten en resulteert in hetzelfde, de pc herstart zichzelf. Heeft iemand een idee hoe ik het boot.ini bestand kan vervangen/aanpassen voor het windows laadscherm (want daar kom ik in feite niet)?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan je Windows XP CD erin doen en dan op R drukken (repair). Weet alleen niet of je dan nog je bestanden behoudt of dat dan alles weg is. (Kan je wel even zoeken, of iemand anders moet 't weten). Maar goed. Als je je PC helemaal niet meer kan fixen is dit altijd je laatste red middel ;)
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels opgelost door heel veel kloten in de herstelconsole waardoor ik mijn hele boot.ini ongeldig heb gemaakt en hij wel weer opstarte van c:windows. Nu ben ik in feite weer terug bij af want het probleem is nog steeds niet opgelost. Alleen doet mn pc het nu weer :cool:. Ik ga weer verder puzzelen. Bedankt voor alle hulp.
     
  11. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Het kan ook zijn dat er teveel stof in de CPUFAN zit, of dat hij niet goed zit aangesloten (al lijkt dat mij heel erg sterk).
    In ieder geval succes, ik moet nu weg, ik zal je later nog wel proberen te helpen.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je de fan wel aangesloten op de juiste plaats? :+
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem trad ten eerste ineens op. Dus hij is echt wel goed aangesloten, ook is mij CPU nog niet ontploft dus dat zit wel goed. Teveel stof is ook niet het geval. Het heeft echt iets te maken met spanningen/tresholds en rotatie's e.d. Althans,, dat zeggen de google resultaten. Ik snap er alleen vrij weinig van :).

    :)
     

Deel Deze Pagina