Je hebt gelijk.
Ik heb zelf de hd-dvd add-on voor de xbox360. Gelukkig heb ik m toen gekocht in de winkel voor maar €150.
Het enige voordeel voor mij is dat de hd-dvd films nu massaal worden gedumpt en ik niet meer betaal dan €12 voor n film. Het wachten is nog op n paar titels zoals transformers, die nu nog te duur zijn.
Ook wil ik Planet Earth nog voor n prikkie kopen en nog n paar.
Maar de keuze is natuurlijk erg beperkt, ik kom steeds dezelfde titels tegen (er zijn er gewoon niet meer natuurlijk).
Over n jaar, als ik alle films heb gekeken, dan zal ik m nauwelijks nog gebruiken. Gewone dvd's kijk ik eigenlijk niet, dus daar kan ik m niet voor gebruiken. Bovendien doet de xbox dat zelf ook, dvd's afspelen.
Gelukkig zijn we nu van de formatwar af, want ik vond het echt van de gekke dat filmmaatschappijen gingen uitmaken wat je wel of niet kon gaan bekijken op je hd-dvd of blu-ray, vanwege de exclusives.
Wat me wel verbaasd is dat de prijzen van Blu-ray hier in Nederland zo hoog wordt gehouden.
Waarom kan ik in het buitenland 4 Blu-ray films kopen voor €50? (stargate/black hawk down/ a space oddessey 2001/alexander -special edition)
Laatst bewerkt: 28 mrt 2008