Computer start niet meer op

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 23 mrt 2008.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

Sinds enkele dagen start mijn computer (bijna) niet meer op. Ik krijg het heeeel af en toe voor elkaar door in veilige modus op te starten en dan te kiezen voor systeemherstel, maar ook dan lukt het meestal niet (kan dus ook toeval zijn dat dit er mee te maken heeft).

Ik heb dus geprobeerd het systeem te herstellen van een datum waar ik zeker van ben dat hij het toen nog deed. Dit heeft geen resultaat gehad, aangezien hij daarna meestal nog niet opstart en als ik het latert weer probeer blijft hij ook hangen.

Ik heb het idee dat windows wel een aantal dingen weet op te starten (ik hoor mn fan langzamer gaan draaien wat volgensmij wordt geregeld door een programma genaamd USDM, maar hij blijft bijna altijd hangen in het windows opstart scherm.

Ik heb geen last van virussen en ik weet niet hoe ik het probleem kan achterhalen...please help.

Specs: Windows XP
    AMD 3200+ 1 gig ram
    Geforce 6800GT
    (laat me weten als je meer informatie nodig hebt voor deze puzzel :) )

2. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    de computer geeft wel een normale beep als deze opstart? Als deze een andere beepcode geeft ikan het met je hardware te maken hebben.

Schroef je computer open en controleer of alles nog goed aan elkaar vastzit enz.
    Probeer de computer op te starten met minimale middelen. netwerkkaart, extrat geheugen, pci kaarten enz eruit halen...en opstarten

Je hebt programma's die je harde schijf testen.
    Blijf je het probleem houden, misschien een nieuwe installatie van XP.
    succes.

Ik heb laatst een hele hoop gezeik gehad met mijn comp. Uiteindelijk bleek het de chipset van mijn moederbord te zijn die de geest had gegeven.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    wat is een normale 'beep' precies? Edit: hij start heeel soms dus wel op...zou het niet gewoon een software probleem kunnen zijn?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    normaal 1 beep en dan start ie op maar je kunt ook beep beep beep beep hebben enzo, als je opschrijft wat voor beep je hebt, kun je kijken welke error het is, en dan is daar iets mee aan de hand

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    het zou software kunnen zijn, meestal gaat dat echter gepaard met een bsod of als de computer reboot dat deze aangeeft dat deze net een zeer ernstige fout heeft gehad.

Ik vind het persoonlijk iets makkelijker eerst om hardware uit te sluiten omdat je in een kwartier heel je hardware gecontroleerd hebt qua aansluitingen.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zal er eens naar kijken...ik moet daarvoor alleen eerst de computer uitzetten..en dat is nou juist net waar ik niet op zit te wachten ;)

Ik hoor geen beep beep beep geluid. Alles klinkt en doet precies zoals normaal, behalve dan dat hij midden in het opstartproces ophoud.

Windows veilige modus werkt wel iedere keer...dat zou dan toch moeten betekenen dat mn hardware goed werkt? Of gebruikt de veilige modus maar een beperkt aantal dingen van je hardware?

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Komt je PC voorbij de windows balkjes en tot het bureaublad of geeft hij voor je bent aangemeld al de geest?

Ja: Softwarefout
    Nee: Soft- of hardwarefout

Als ja: Start op in veilige modus, haal al je drivers eraf, leeg je register van foute verwijzingen (zijn programma's voor), restart in normale modus, installeer de meest recente drivers van internet.

Als nee: Probeer XP opnieuw te installeren (ben je wel alles kwijt)

8. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hoi Lenny,

Hij komt bij mij tot de windows balkjes. Ik ben vervolgens verder gegaan met een oude restored versie..en toen heb ik een aantal windows updates niet opnieuw geinstalleerd (wat ik al eerder een keer had gedaan maar goed). Op de een of andere manier start hij nu weer wel op (weliswaar met een aantal fouten, hij loopt steeds te zeuren om excell updates wanneer ik outlook gebruik).

Als het even zo blijft vind ik het goed. Ik ga gewoon een nieuwe computer bestellen. Ben dit ding zat.

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe computer bestellen is ook wel 'n beetje overdreven maarja... Ik raad aan eerst gewoon belangrijke data te backuppen en dan je harde schijf formatteren, hoef je niet meteen een nieuwe te kopen.

10. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Hij heeft de laatste tijd wel meer kuren vandaar. Hopelijk houdt hij het nog een aantal weekjes vol :)

11. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Naja, kijk.
    Als je gewoon een backup maakt op DVD zoals Lenny zegt met de belangrijkste documenten. Dan kan je daarna het Windows XP CD-tje erin doen vervolgens heel het zaakje formateren en met een compleet schone pc beginnen.
    Is meestal zaligmakend. Je pc zal super soepel lopen. Doet hij nog steeds raar, dan is denk ik de hardware het aan het begeven...

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inplace install (soort van re-installatie, je bent 'niks' kwijt.. onder voorbehoud) kan je ook nog eventueel uitvoeren. Chkdsk /r /f (een van de twee).

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Het rotte is alleen dat mn cd brander stuk is (de dvd speler zelf doet het nog wel). Ik zal eens kijken of ik een externe hardeschijf ofzo kan kopen en daarna nog eens een herinstallatie doen.

Dit heb ik alleen al gedaan niet zo lang geleden en het duurt echt heel erg lang voordat ik alles weer op orde heb.

Deel Deze Pagina