[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nick_name

nick_name Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik Vroeg mij af wat kun je met een trading post -_-''

Beetje retarded vraag maar is ie alleen bedoeld om je range te vergroten met varen want dat is wat ik er van begrijp

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Vergroot alleen je range. Misschien ook je storage capacity in je trading post maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

3. Ashavan

Ashavan Guest

Zit rond de 400 wood per uur er bij als ik alle steden bij elkaar op tel. Op moment heb ik 10.000 ongebruikt en ben aan het sparen voor de palace.

Wine zit ook tussen de 700-1000 per stad en vul het elke dag bij zodat het rond dat getal blijft. Marble en crystal idem.

Als het goed is kan ik vrijdag me 3e en voorlopig laatste colony opzetten. Dan heb ik alle grondstoffen om mezelf te voorzien. En als die colony goed draait wordt dat mijn army base ;)

Op moment heb ik al 30phalanx/20swordsmen/1slinger/2cooks/1 doctor/3 ram ships/6 balista's. Dat is alleen me capital. Ik ga zo'n legertje in elk dorp plaatsen. Maar de Sulphur colony gaat massive worden qua leger :D Ben nu de Militairy tak aan het researchen en kan archers maken en ga door tot Logistics. Nogmaals...de workshop upgrades voor je troepen zijn geweldig :D

Trading Post is niets meer dan handel. Met elke upgrade kun je 1 eiland verder zoeken naar mensen die goederen kopen en jij verkoopt. Maar als je Expansion hebt onderzocht en een goede Trade Port hebt kun je zelf mensen mailen en handelen zonder die trading post.

@Dave
    Niet bang zijn. Investeer in een hoog lvl warehouse om je goederen te beschermen en de hoeveelheid dat gejat kan worden minder is. Wat hout betreft is het even uit zitten. Flikker wat als donatie in de saw mill zodat het een level omhoog gaat en jij meerdere werkers kan zetten. Rond lvl 6-7 van de Saw Mill begint het te lopen. Rond lvl 11 weet je niet wat je met al dat hout moet :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2008
  4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Momenteel heb ik:

- 5 ram ships
    - 40 slingers
    - 10 swordsman
    - 5 phalanxes
    - 2 rams

Ben net echt mee begonnen, barracks aant upgraden zodat ik archers kan maken (heb al de research maar niet building lvl ^^)

Wilt iemand met mijn museum cultural exchange doen? staat er nu maar bij voor niets.

Dririos[59:51] > Vashj

edit, deze gozer "the dark killer" op Schiluios[57:48] heeft mijn lvl3 kolonie al 5x aangevallen. Hij heeft zelf een townsize nummer 11, en zijn stad heet "the darkness I".

Kan iemand ff genadeloos uithalen naar deze goos?

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Een trading post is hét centrum van handel in je stad. In je trading post kun je zoeken naar spelers die goederen aanbieden, en van daaruit dus resources kopen. Ook kun je je eigen goederen te koop aanbieden.
    Bij elke upgrade vergroot je de range waarin je kunt zoeken naar handeldrijvende spelers.
    Eigenlijk is je trading post een van de belangrijkste gebouwen in je stad!

Ik wel. Zal je een request sturen.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Darkwing, heb je nog een plekje open in je museum?

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ehm, ben bang van niet, mijn museum is nog maar level 1 dus kan volgens mij maar 1 cultural good hebben. Ben net mijn town center aan het upgraden, dus kan pas morgen mijn museum upgraden. Daarna kan het pas vrees ik.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb 3 musea op level 2 dus 6 plekken waarvan 1 bezet. Mocht je dus weer een plaatsje vrij hebben moet je me maar even een bericht sturen dan kan ik hem namelijk mooi opvullen :thumbs:.

9. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik stuur je nu wel een berichtje, ik heb ook nog wat ruimte vrij :)
    edit: crap, ik had jou al in mijn musum :p

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Deal, zal morgen ook op mijn andere kolonies musea bouwen, dan kan ik wel wat treaties gebruiken :)

11. Ashavan

Ashavan Guest

Iemand interesse om 1000 wijn te ruilen voor crystal/marble? Hoe sneller hoe eerder ik me Palace kan upgraden :p

Heb in totaal nodig:
    19.627 wood <-- is geen punt heb ik wel
    Marble: 6877 en heb op moment maar 1817 (3,4 dag tot het compleet is)
    Crystal: 4585 en heb 2087 (48 uur tot het compleet is)

Heb dus liever marble dan crystal voor trade.

PS
    Danger je bent irritant man. Je hebt 3227 punten in de alliantie en ik 3100. Zit af en toe naar die lijst te kijken omdat ik de hoogste punten in onze groep wil en nu sta ik tweede *snif snif* ja ik ben competitief over zelfs de meest onbenullige dingen hehe.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2008
  12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Asha, heb jij al zo'n grote warehouse? damn welk lvl is dat dan wel niet

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wil iemand mijn rol als generaal overnemen? Ik speel het maar sporadisch omdat ik me wel eens verveel op het werk. Het aanvallen van mensen is tot nu toe maar een magere bezigheid want ik kom toch al om in het geld en kan alles wel kopen.

14. Ashavan

Ashavan Guest

General is niet aan mij besteed. Heb schijnbaar een groot leger. En met wat ik van plan ben zodra me Sulphur colony loopt zal het in de top 30 eindigen van Ikariam. Maar het is meer om te verdedigen dan aanvallen.

Rydan me warehouse is lvl 8-10-10.

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ok m`n sulpher kolonie loopt ook nu. trades voor crystal are welcome. Anders kom ik straks in het zelfde schuitje als m`n wijn kolonie :p. ik blijf er wijn in pompen maar het komt sneller binnen dan mijn 3 kolonien weg drinken.

mijn leger nu

20 phalanx
    10 swordsman
    8 archers

5 balista ships
    1 ram ship.

Das m`n kapital, en die maakt nog steeds winst op deze manier ^^ Als ik straks wat crystal heb gaat dat eerst even in m`n academys , en dan upgrades voor m`n army

edit : well over 200.000 nu :+

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn leger in mijn capital zit nu op;

50 Phalanx
    80 Swordsmen
    3 Ram Ships
    3 Balista Ships
    5 Flamethrowers

Ik zit al in de min qua upkeep. Elke aanval kost me ongeveer -4000 goud op mijn eiland. Als ik verder wil aanvallen kost het helemaal veel goud. Beetje vervelend dat nu al mijn eilanden in de min staan en ik alleen nog maar grondstoffen moet verkopen voor goud of met winst moet handelen om mn goudniveau op peil te houden.

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dan lijkt me het leger meer een last worden.

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Is het nu in feite ook.

Income per Hour: 1,064 Gold
    Expenses per hour: 2,022 Gold
    Amount -958

Ik snap alleen niet waarom ik in mijn 2de town het volgende heb terwijl ik 0 leger heb;

Income per Hour: 1,830 Gold
    Expenses per hour: 2,315 Gold
    Amount -485

Waar komen al die expenses vandaan?

Edit: Zelfs als ik al mijn academics + woodcutters + marble gastjes weghaal hou ik nog zoveel expenses over:

Treasury Income per Hour: 3,239 Gold
    Expenses per hour: 2,315 Gold
    Amount 924

Aan wat word zoveel gold per uur uitgegeven?

Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    weird ?

zo ziet het er bij mij uit

income upkeep amount
    Polis 789 305 484
    popiejopios 904 298 605
    popiestropios 300 135 164
    1,993 738 1,254

ik zie ook niet helemaal waarom er bij jou zoveel upkeep is die eht zelfde blijft ook als je al je werkers naar burger zet

edit : crap de cijfers komen in de post zelf niet mooi onder elkaar

20. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij vertellen hoe ik m'n burger-groei verhoog? En hoe ik een tavern/museum bouw? Ik zie dit namelijk nergens staan. M'n town hall is nu lvl 3.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina