Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitser

kitser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van de week heb ik een Xbox Premium gekocht. Ik heb hem in de huiskamer staan. Hij staat naas mijn Vista Mediacenter pc. Op deze pc heb ik 4.1 speakers aangesloten.
    Op mijn Xbox wil ik graag Dolby geluid hebben.
    Nu dacht ik eraan om deze geluidskaart te kopen:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=KK#CW9

Deze heeft heeft een optische ingang. Als ik deze verbind middels een TOSlink kabel met m'n Xbox zou ik naar mijn idee dolby geluid hebben. En is dit tevens de goudkoopste oplossing.

Kan iemand dit bevestigen? Misschien iemand die zelf een soort gelijke oplossing heeft?

Ik hoor het graag.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor zover ik kan zien klopt dit :)

Ik heb het volgende 'probleem'

Ik heb een leuke meevaller gehad van de belastingdienst en denk er over naar om wat met de surround boven te gaan doen, alleen ik weet nog niet wat! :p
    Ik kan alleen de rears vervangen en evt later de fronts en center, of direct voor een (tweedehands) 5.1 set gaan via ht-forum. Budget is wat variabel (rond de 300,-)

Op dit moment heb ik een stel oude B&W's als rears maar die hebben echt hun beste tijd gehad. Als front heb ik twee giga philips speakers uit het jaar 0 echter wel met negen geintergreerde speakers en die 20 jaar geleden oid een godsvermogen hebben gekost. Als center op dit moment een redelijke Sony.

Wat te doen? En is er iemand bekend met Teufel?

edit: dit wat? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71006.0

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Teufel wordt zo ongeveer in elk blad de hemel in geprezen. Ookal zijn alle Duitse bladen lyrisch en is het merk ook Duits, dan toch denk ik dat Teufel gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb nog nooit een test gezien waarin de reviewer niet enthousiast was over de Teufel set.

Ik ben zelf ook wel heel erg benieuwd hoe deze setjes het doen. Ik denk dat, omdat ze puur op surround gericht zijn, ze het niet zo goed doen in stereo. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Jammer dat Teufel (nog) niet is doorgebroken hier in NL, want ik zou er graag meer dingen over lezen. Ik ben namelijk ook aan het denken om zo'n set een keer te kopen.

Check trouwens ook areadvd.de. Daar hebben ze ook verschillende Teufel sets getest.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tests liegen er idd niet om! Echter krijg het idee dat veel alles in één oplossingen zijn? Het moet nl wel passen op mijn yamaha receiver. Kan jij me eens een paar links doen naar opties. Want mijn Duits is echt slecht!

Verder deze tegengekomen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72494.0

meningen?

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met opties?

De setjes bestaan allemaal uit 5 of 7 luidsprekers en een subwoofer. Versterker moet je er natuurlijk apart bij kopen :). Eens even kijken of ik hier nog ergens een audio-tijdschrift heb liggen. Dan kan ik zien of ze daar ook zo goed worden getest.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb al een yamaha receiver en die blijft nog wel even. Ik doelde op opties voor mijn budget ;)

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Deze valt precies in je budget :):

http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-M.cfm

Op teufel.de staan alle setjes met hun prijzen. Die sets worden namelijk alleen maar via de site verkocht. Er zijn geen dealers. Je mag ze dan wel weer 3 weken houden om te testen.

/edit: deze is trouwens wel iets mooier vind ik:

http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-R-2.cfm

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die r2 ziet er goed uit! Echter die M trouwens ook wel, echter dat stomme Duits kan ik dus echt weinig mee. Ik zie trouwens wel een afstandsbediening, kan ik deze gewoon aan mijn receiver hangen?

edit: ik lees dan de spec-pagina's en zie mijn tekortkomingen. Ik kan het verschil niet inschatten.

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mij wordt ook niet helemaal duidelijk waar de afstandsbediening nou voor is. Het verschil tussen de twee: tja. Er zit 100 euro tussen, dus ik denk dat je er vanuit mag gaan dat de R2 ook echt beter is. Dit is natuurlijk ook moeilijk aan de specs te zien (ookal waren ze Nederlands).

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    afstandsbediening ben ik al achter, die is voor de sub. Verder ook een topic gemaakt op ht voor het verschil. Want ik vind het design van de m mooier echter die van de r-2 is praktischer. Het verschil is 100,- echter wat dat technisch nou betekent.....

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je het niet andersom?
    Je kunt ze natuurlijk alletwee bestellen :). Ik vind vooral de subwoofer van de concept m een beetje goedkoop lijken.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    de m wil ik in het zwart en die is er helaas pas eind juni......

edit: de subs schelen slechts 400 gram.

edit2: De r2 heeft 90,- aan verzendkosten dat is wel erg veel. De concept-p is ook nog een optie....

http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-P.cfm?show=test

of toch tweedehands opbouwen....

of de kef-eitjes......

:+

13. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Is niet mogelijk, waarom ben je niet voor de SR4001 gegaan die wel hdmi heeft en niet eens heel veel duurder is? Je kunt met geen mogelijkheid analoog geluid uit je ps3 trekken. Voor mij is dat ook de reden dat ik voor een Samsung BD-P1400 ga, die ik voor 240 euro nieuw kan kopen.

14. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    nou toen ik die sr3001 anderhalf geleden kocht kreeg ik hem voor een wel heel leuk prijsje metcdvd speler (marantz dv4610) en de jbl speakerset(260.50) plus ik was toen niet echt op de hoogte dat de nieuwe hd audio niet door optisch gestuurd kan worden.

zat wel heel even te denken om dan toch voor de sr4001/4002 of de 5 te gaan maar dat is maar ene klein stapje hoger (nog geen true hd en dolby digital plus en dts hd) dus dan heeft het vrij weinig zin vind ik want het is toch een hoop geld.

kan trouwens wel true hd geluid krijgen via blu ray want met de film surfs up kan je die optie kiezen en dan krijg ik gewoon 5.1 (wel gewoon dolby digital maar dan kan de sr3001 daar dus wel mee over weg)

15. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0

Deze set vanmiddag gekocht. Aangesloten op TV/xbox 360. Klinkt heel lekker! Ben er blij mee, en dat voor 69,99 :)

16. Blackz0r NL

Blackz0r NL Subject Delta

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb je hem aangesloten op je xbox?

17. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon op de koptelefoonaansluiting van de tv, waardoor het geluid automatisch ook door de boxen komt wanneer je xboxt. Geeft natuurlijk niet de echte dolby digital sounds, maar klinkt stukken beter dan gewoon tv, uiteraard door boxen, maar ook omdat 't wel 5.1 is.

Ben blij dat ik dit gekozen heb, en niet gekozen heb voor een home cinema set ofzo.

Edit: Er zit wel een gameadapter bij. Waardoor je wel echte dolby digital kan krijgen via de xbox360. Echter heb je 'm dan niet aangesloten wanneer je tv kijkt.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  19. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ziet er indrukwekkend uit! Ik ga binnenkort ook binnenkort een audio upgrade! Ik zie af van blu ray, vind het net te duur allemaal, ben student dus jah. Ga voor de Marantz DV4001 en een Klipsch KSW-10. Matcht mooi bij de rest van me set.

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus alleen speakers + sub?

Niet echt duur inderdaad, zien er ook wel stylish uit :thumbs:

Veel plezier ermee!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina