[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo: ik heb geen router van mijn provider gekregen... Ik heb een oude van mijn ouders meegenomen.
    Hoe kan ik in het menu van mijn router komen?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke provider heb je? En hoe ben je aangesloten op het internet. Ik weet niet hoe je in het menu van je router kan komen .. mogelijk via het gateway adres en dan een wachtwoord. Maar ik ken je router niet... Mogelijk is deze incompatible met xbox live. Ik heb dus meer info nodig
     
  3. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe oke maar ik moet dan dus wel zo'n ding van 80 euro kopen, en dus niet net als bij een laptop met ingebouwde netwerkkaart zodat je niet meer zo'n adapter nodig hebt? heb je dan ook nog een router nodig, nee toch?
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hangt van je modem af .. ja en nee je kan bijv ook de xbox 360 dmv UTP aansluiten als je een ethenet poort hebt op je modem (ik verwacht het wel) ik heb te weinig info om je verder te helpen.
     
  5. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Provider is Surfnet. Dit is een provider die ook internet voor universiteiten regelt. Ik ben via glasvezel kabels aangesloten op deze provider. Hoe het verder technisch werkt weet ik ook niet... Ik stop gewoon die ethernet kabel in een gat in de muur en het andere uiteinde in mijn computer en ik heb internet :).
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je je internet via de universiteit of heb je direct toegang tot internet.. het kan namelijk zijn dat je universiteit dit niet ondersteund (campus)... ken je iemand die ook internet heeft op de campus en een andere router heeft? Zodat je daar je xbox kan testen. Het kan namelijk ook aan de router liggen.
     
  7. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is UTP? Ik heb kabel van Casema, en met mijn laptop kan ik gewoon draadloos op internet. Als ik nu zo'n ding van 80 euro koop kan dit ook gewoon met mijn xbox 360, dat is alles wat ik hoef te hebben daarvoor?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    UTP ethernet is het grijze kabeltje dat je bij je xbox hebt gekregen (bedraad) (zie ook de startpost voor plaatjes :))
     
  9. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha oke, dus die in de modem doen is ook al genoeg? Ik weet niet zeker of er niet al een kabel in die aansluiting op de modem zit, of is die zeker nog vrij omdat ik met mijn laptop draadloos internet?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je geen andere computers hebt is deze nog vrij
     
  11. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik direct toegang tot internet. Ik ken iemand die heeft hetzelfde internet en heeft zijn ethernetkabel aangesloten op zijn PC, hij heeft twee netwerkkaarten volgens mij. Voor hem werkt het gewoon. Ik denk dat het aan de router ligt want het is een vrij oude.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    PC en console zijn twee verschillende dingen .. kan je bij die persoon je 360 testen (voor ik je een andere router ga adviseren)
     
  13. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde dat hij zijn xbox via de computer heeft aangesloten op het internet.

    Ik heb nu een switch gebruikt. Merk is edimax, hij is een stuk nieuwer en sneller als die andere router. Maar ik heb nog steeds foutmelding. Error code is:
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Waar stopt hij bij de test .. kan je meer info geven? Een switch is geen router dus ik weet niet of het goed gaat. Kan je het lijstje van de start post invullen?
     
  15. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Bij test connection staat er failed bij MTU. IP adres, DNS, en network connection zijn confirmed.
    Welke provider?: Surfnet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Volgens mij Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: rond de 1 mb/s

    Modem

    Ik heb geen losse modem maar een modem in mijn computer volgens mij.

    Welk merk modem heb je?: Intel
    Modem type?: V92 HaM data fax voice
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: heb AVG firewall

    Router

    Welk merk router heb je?:Unex
    Welk router type?: HA080
    Welke firmware?: geen voor zover ik weet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    Na het proberen van deze router heb ik een switcher geprobeerd: ''switch fast ethernet'' van Edimax

    De Foutmelding


    Dit is de foutmelding bij de switcher:

    Wat is de exacte foutmelding?: Bij MTU staat failed en dit is het error report:
    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000

    Wat heb je geprobeerd?: zou niet weten wat...
    Waar stopt de test?: Bij MTU
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Xbox geeft geen suggesties
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    oja dat verhaal .. Ik denk dat je router niet geschikt is en dat je dus een andere router moet gaan gebruiken bijv ene linksys of een belkin. Je kan ook even kijken of je xbox bij een buurman/vrouw wel werkt (met de zelfde provider en een andere router) ... dan weet je zeker dat het niet aan het netwerk ligt
     
  17. Thomassmith

    Thomassmith Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog iets anders: mijn internet werkt via verificatie. Bij eigenschappen van de verbinding heb ik ''IEEE 802.1X verificatie'' aanstaan en dan heb ik een secureW2 profile met inlognaam en wachtwoord om toegang te krijgen tot internet. Kan het zijn dat ik via de xbox geen verificatie kan krijgen en dat het daarom niet werkt?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Theoretisch zou dat kunnen. Vandaar dat ik je vraag om je xbox 360 mee te nemen naar een buurjongen/meisjes met een andere router en dan te kijken of het dan wel werkt

    MTU is namelijk een netwerk (router) probleem welke je niet direct zelf kan oplossen. Tenzij het aan de router ligt.
     
  19. Atton

    Atton Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen ik heb een vraag:

    Ik dacht vandaag zo van "laat ik eens lekker een film gaan kijken ofzo" en ik sloot mijn 360 aan op mijn PC om te kunnen streamen. Maar waarneer ik naar Pictures ga en dan op Computers druk, gaat hij de connection testen en geeft hij bij PC Selected failed aan. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina