De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Misschien is dit een beetje offtopic maar ik vraag het toch.

    Ik heb mijn ps2 op de hdtv aangesloten maar dit geeft een ongelofelijk wazig beeld. Zijn er kabels voor de ps2 die speciaal voor hdtv zijn?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    elke gameshop. Beetje inventief wezen ;)
     
  5. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    haha sorry:9 Maar hij heet gewoon ps2 component kabel?
     
  6. GideonNL

    GideonNL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een (full) HDtv, ik heb al wat rondgekeken en kwam uit bij deze:
    Klik (samsung LE37M86B)
    Het gaat dus om een Full HDtv, voor maar 800 eurie. Ik heb 800 euro om uit te geven dus dit lijkt me een goede optie. Maar misschien kan ik beter een HD ready nemen? Ik heb een xbox360 van de release tijd van de 360.

    Is deze TV goed? Geen ghosting etc. En krijg ik op zo'n goedkope full hd scherm ook echt Full HD beeld?

    Het formaat moet 37" + zijn, liefst een LCD, omdat ik heb gehoord dat Plasma niet lang mee gaat. Plasma is volgens mij wel goedkoper...

    Anyways, ik zoek dus een TV om op te gamen, perfecte kwaliteit, 800 euro, geen ghosting, geluid boeit me weinig, 37" +

    Alvast bedankt :)
     
  7. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  8. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    Plasma gaat LANGER mee:)

    overigens is dit een zeer goede tv, deze tv verkocht ik een half jaar geleden nog voor 1799 :) en staat nu in de winkel voor 999
     
  9. Shizzel

    Shizzel Guest

    Kom op Sjakie, dat is een R81 (uiterlijk daargelaten) en is dus geen Full-HD, en een nog groter verschil is 32" vs. 37".
     
  10. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    welke is een r81? en welke is geen full hd?

    de m86 is wel degelijk full hd en lijkt totaal niet op de r81:)
     
  11. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles staat daar door elkaar zie ik. Bij 37 kom je idd rond de 800. Er staat trouwens bij LE32R86BD en geen 81
     
  12. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    je bedoelt de m86:+
     
  13. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, als ik nou 500 euro te besteden heb voor een Tv van ongeveer 26 inch, wat is dan de allerbeste optie? Om op te gamen uiteraard.
     
  14. GideonNL

    GideonNL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, plasma gaat dus langer mee? Waarom koopt iedereen dan een LCD? Weet iemand dan een groot, mooie plasma scherm(800 euro)? En kan iemand beknopt vertellen wat het grote voor en nadeel is van plasma t.o.v LCD?

    De full HD die ik heb staan in een paar posts terug (LE37M86B) is Full HD, maar ik weet nu nog steeds niet of deze beter is dan een HD ready die ook 800euro kost.
     
  15. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor de samsung gaan :

    http://www.progress.nl/shop/detail.asp?bron=productenlijst&Product_rg=22E11595-4C42-4098-9087-7225EAF69FC4&sorteer=merk&zoekterm=&zoektype=&ProdGrp={A405EF4C-27CC-4B14-A1D0-C02A40D8073F}

    Bij deze site heb ik ook mijn tv weg. Ik kocht mijn tv in december 2006. Hetzelfde type alleen dan de LE26R71B, een type hiervoor dus. Helemaal geen spijt van. echt goede betrouwbare site trouwens, en voor de garantie hoef je het ook niet te laten want dit is 2 jaar aan huis door een samsung monteur.

    Zie wel dat deze 2 weken levertijd heeft, Je hebt ook type S ipv R. deze is paar centen goedkopen en is hier ook op voorraad zie ik alleen volgens mij is deze wat minder dan de R.

    maar iig suc6
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  16. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Even gequote van een 1 of andere pro plasma site (dat maak ik tenminste op uit zinnen als ''Koop een plasmascherm en u kunt genieten van zijn schitterende kijkervaring tot ver na uw pensioen!''

    Misvatting
    Plasmaschermen hebben een kortere levensduur dan LCD-schermen.

    Feit
    Plasma-tv’s hebben in werkelijkheid een levensduur die minstens even lang is als die van LCD-tv’s. Tv’s op basis van beide technologieën bieden een levensverwachting van minstens 60.000 uur onder normale kijkomstandigheden voor zij meer dan de helft van hun oorspronkelijke helderheid verliezen

    @Emo-Kid,
    Ik weet trouwens dat het m86 is maar zoals ik al zei staat er op die link/site LE32R86BD
     
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Weet ik, maar R86 en R81 verschilt alleen van uiterlijk, en om het verwarren van de R86 met de M86 te voorkomen zei ik even R81.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Samsung is inderdaad echt full hd en belangrijk in dit geval is dat deze dit ook kan weergeven via componenten. Dat is belangrijk omdat jouw xbox360 geen hdmi heeft. In beeldkwaliteit maakt t bijzonder weinig uit, laat je niet gek maken.

    Het liefst een lcd willen hebben alleen omdat je gehoord zou hebben dat plasma niet lang meegaat, lijkt me geen goed argument.
    Zowel n lcd alsook een plasma gaan zolang mee, dan heb jij al lang een andere tv.

    Bekijk op internet nog een paar tv's die jouw wel wat lijken, schrijf deze op en ga vervolgens met je xbox360 en enkele snelle games naar de winkel en sluit m aan en ga gamen. Dan weet je welke je moet hebben. (sluit m voor de gein ook ff op n panasonic 37px80 hd ready plasma aan ;))
    De tv met het mooiste beeld koop je, als die in je budget ligt.
     
  19. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even rondgekeken en ook de discussie plasma vs lcd vond ik wel interessant. Een korte conclusie op basis van verschillende ervaringen.

    - plasma geeft een duidelijk zichtbaar beter beeld dan lcd bij analoge tv
    - bij full hd zijn de verschillen een stuk minder groot en de top lcd tv's doen maar nauwelijks onder voor de plasma's (blu-ray, hd-dvd)
    - bewegende beelden geeft een plasma een stuk beter weer dan lcd (voetbal, actie)
    - een lcd is duidelijk beter geschikt voor games dan een plasma, ondanks de lagere responstijd van een plasma. Games schijnen scherper te worden weergegeven (evenals tekenfilms).
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0

    zowel op plasma en lcd gegamed ( zowat gelijkertijd) en plasma vind ik persoonlijk het beste plaatje geven:)
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina