[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Of dat hun strategie er niet op aansluit. Wat is "te duur" voor een bedrijf als MS?
    Een licentie kopen kost ze toch bijna niets op tov de andere inversteringen die ze doen... Het zal eerder te maken hebben met het feit dat MS de 360 gewoon niet op de PS3 wil laten lijken. (de PS3 heeft zn focus meer op films liggen dan op games) Als ze nu een BR add on uitbrengen van bv €150,- dan is het prijsvoordeel tov de PS3 meteen weg. Dit zullen ze de komende tijd gewoon willen voorkomen door zich veel te foccusen op de games. MS heeft nu de goedkoopste next gen console in de markt. Daar moeten ze zich op richten want daarin staan ze nu alleen en bovendien, het beste voor (door de prijs).

Klopt :)

Laatst bewerkt: 21 mrt 2008
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben het niet met je eens. Het grote voordeel van een add-on is natuurlijk dat je m niet hóeft te nemen.
    Op die manier hou je de prijs van de console n stuk lager dan de ps3, maar voor de liefhebber zorg je dat je ze de optie biedt om Blu-ray te kunnen afspelen. Zo voorkom je dat mensen n ps3 gaan kopen alleen om de Blu-ray, zoals ik waarschijnlijk ga doen. (maar ik betaal €150 voor n add-on dan €400 voor n ps3. kost de add-on meer, dan koop ik alsnog de ps:cool:
    En als ik dan n leuke exclusive game tegenkom, koop ik die ook en dan verliest Microsoft dus marktaandeel.

Al zouden ze er dik verlies op draaien, dan nog zouden ze t doen.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Deze cijfers laten iets anders zien:

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ach tja, ik heb mn collectie deze week mooi uit kunnen breiden met HD DVD's. Wat klassiek spul en nieuwe films en allemaal voor de mooie prijs van (bij Bol.com en buitenlandse sites) €9,- per stuk \o/

5. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook bekend of er een update komt zodat je ook het nieuwere audio kan afspelen bij wmv bestanden? Ik kon al een wmv-hd film die groter is dan 2GB afspelen op de ps3 alleen krijg ik dan geen audio, aangezien het audio versie 10 is en de ps3 tot versie 9 gaat oid.:confused:

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Philips stelt nieuwe Blu-Ray-spelers uit

Bron webwereld:

Toch wel een belangrijke stap voor een speler als Philips die al vanaf het begin in het BluRay kamp zat en er veel geld in heeft gestoken....

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik nog niet gezien. Maar op sites al deze kwam ik zo'n resultaten tegen:
    http://www.amazon.de/b/ref=amb_link_59119165_6?ie=UTF8&node=146792011&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_s=center-3&pf_rd_r=0YVKV24F3C1BJD6JJY3M&pf_rd_t=101&pf_rd_p=181799391&pf_rd_i=284266

Dat komt door wat xwon hierboven heeft gepost. Als zij nog altijd niet hun prijzen voordelig kunnen krijgen, kunnen ze misschien hetzelfde lot als hd dvd krijgen. Veel kans daartoe als ze de blu ray basis niet kunnen uitbreiden tot enkel de PS3. Stijgen de verkopen niet, blijven de kosten hetzelfde. Voor de feestdagen binnen 9 maanden, zouden ze de prijzen van de spelers tegen 200 euro moeten hebben en films tussen de 15-20 euro. Maar als phillips hier al geen spelers meer gaat uitbrengen... dan zit het wel slecht voor blu ray...

In ieder geval ben ik toch blij dat ik nog niet blu ray ben gegaan. Dit weekend mijn 8 gratis films van mijn speler ontvangen en 14 uit Amerika die minder dan 10 euro het stuk hebben gekost. En daaronder toppers als hot fuzz, shaun of the dead, beowulf, zodiac, stardust en nog heel wat meer. Net nog op ebay een de hd dvd van the holiday gekocht voor 4.50! En nieuw! Ik zit nu op een totaal van 56 hd dvd's... en ik heb nog niet gedaan. Ik heb nog zo'n 18 films die ik volgende maand op amazon.de ga bestellen. En dan nog wel wat toppers uit Amerika.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Samsung, LG Still Hesitant Toward Blu-Ray Business

Korea times

De link kwam via highdefdigest.com. Eigenlijk zien we in dit bericht veel overeenkomsten met het nieuwsbericht van Philips....
    De grote partijen wachten dus eigenlijk nog af hoe de markt nu echt gaat reageren en zien dus ook dat internet binnen afzienbare tijd een grote concurrent kan zijn voor hen....

9. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als de grote partijen er zelf niet echt achter staan, zitten ze wel met een groot probleem. Geen nieuwe spelers die prijs-kwaliteit inorde zijn... phillips, samsung en lg zijn dan ook geen onbelangrijke spelers.

edit:
    ook nog een stukje commentaar van microsoft toevoegen:

bron: http://xbox-360.blieb.nl/article/xbox-360_42642/_Ook_Blu_Ray_zal_niet_lang_overleven__aldus_Microsoft.html

Ik denk zeker dat dit het opzet was van microsoft. Zij hebben dit strategisch niet slecht gezien. Was hd dvd gewonnen, hadden zij ook wel wat geld geschept met hun hdi programmeer taal. Indien niet, zou blu ray ook zware schade geleden hebbben, waarvan hun download films dan van konden profiteren. En zoals eerder gepost, gaat sony hier nu ook mee beginnen. Het vertrouwen in high def disc is denk ik zo wat in de grond aan het zakken. Ik zou het liever ook op een schijf zien. Maar ik ben er overtuigd van dan dowloads niet de 'schijf gaat vervangen', wel misschien de high def schijven.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2008
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je ziet dat zo'n beetje alle HD DVD's op die site worden verkocht voor gemiddeld €10 is het natuurlijk niet zo heel erg vreemd dat de verkoop omhoog is geschoten. Voordat officieel de stekker uit HD DVD werd getrokken lagen de prijzen van HD DVD films niet zo laag als waar ze momenteel voor worden verkocht. Je ziet het hier op het forum ook gebeuren, en je doet het zelf ook. :) Waar je een tijdje terug één HD DVD voor kocht koop je er nu twee tot vier voor. Tegen de tijd dat de voorraden dadelijk op zijn zullen ze langzaam uit het assortiment verdwijnen.

De HDM markt stelt t.o.v. de DVD markt natuurlijk (nog) helemaal niets voor. Het is ook niet realistisch om te verwachten dat een nieuw medium binnen een relatief korte periode van een paar jaar een ontzettend groot deel van de DVD markt af kan pakken. De grootste concurrent van Blu-ray is nu alleen nog de DVD, wat naar mijn mening geen concurrent is waar Blu-ray binnen aanzienlijke tijd korte metten mee kan maken, of een meerderheid van het marktaandeel kan pakken. De vraag is of zij daar in zullen slagen voor de opkomst van nieuwe concurrentie.

In Duitsland bijv. zijn de prijzen van de Blu-ray spelers gedaald i.p.v. gestegen:

bron

11. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat is het meest positieve dat er in heel die format war gebeurt is. Hd dvd adepten hebben niets om over te klagen!
    Natuurlijk, maar tegen dan ben ik meer dan een gelukkig mens met mijn huidige collectie. Goed dat het assortiment snel zal opgeraken, zo zie je dat er toch heel veel interesse in is. Zo geraken hd dvd's zelfs in de top 10 verkopen van films (dus t.o.v. dvd) op amazon.de
    aanvullend:
    http://www.dvdtown.com/news/blu-ray-interest-rising-but-slowly/5359

Daar zie je een mooie grafiek hoe snel dvd aansloeg in de eerste jaren versus blu ray. Dvd had nu al een een dubbel zo grote markt veroverd. En dat heeft zeker deels te maken met de concurentie van download films dat toen nog lang niet zo populair was en de 'relatief weinige' meerwaarde tov dvd.

Omdat blu ray het al half zo traag doet als dvd, en het nieuws van medeoprichter phillips (en samsung en lg) is de toekomst voor blu ray nog niet gerustgesteld.

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Meest positieve? Op dit moment ziet het er allemaal mooi uit, maar over een aantal jaar heeft iedereen zijn HDDVD speler bij het grof vuil gezet. Niet iedereen laat een standalone in zijn kastje staan ter opvulling... Tenminste, ik niet 8)
    Iedereen moet nu wel tot aanschaf van HDDVD's over gaan. Iedereen koopt wat er te kopen valt, omdat over een maand geen enkele film meer te krijgen is. Naar mijn mening is dat een logische reactie van consumenten. Heb je een speler van 100-200 euro in de kast staan en dan komen er geen films uit. Logisch dat iedereen nu aanschaft wat er nog te krijgen is...

De concurrentie van download films is nog te verwaarlozen denk ik. Waar kan je nu een legaal een complete film in HD kwaliteit downloaden? Zo veel opties zijn er niet (als de mogelijkheid al bestaat). Zoals je al aangeeft heeft het naar mijn mening meer te maken dat de stap van VHS(analoog en 2.0 geluid) naar DVD(digitaal en 5.1/DTS geluid) vele malen groter was dan de stap van DVD naar HD. Daarnaast 'moet' er nu ook een 'duur' LCD tv worden aangeschaft om te genieten van het beeld. Om nog maar niet te spreken over het geluid (HDMI e.d.) niet iedereen heeft een aparte receiver staan. Pas als de all-in-one setjes op de markt komen zal blu-ray grote sprongen maken denk ik....
    Volledig eens, het duurt nog wel even voordat blu-ray er definitief door is...

Just my 2 cents :)

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Op Xbox Live (USA) kun je nu al HD films downloaden (niet van dezelfde kwaliteit als de films op discs maar de start is gemaakt. Ook Apple en Sony gaan het aanbieden of bieden het aan.
    De "back up" scene zit ook niet stil en je ziet op heel veel verschillende plekken Blu Ray en HD DVD rips verschijnen en media spelers die streaming HD media kunnen tonen, dus ook hier zie je dat er vraag naar is.

14. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grof vuil gezet? Waarom zou iemand zoiets doen? De mensen die zich nu volledig op de uitverkoop gooien, zullen later hun collectie niet op ebay zetten hoor!

Heb je een goede standalone speler (want met die add on zou inderdaad buiten vliegen als de 360 veroudert is), zou je stom moeten zijn om nu geld te geven aan dvd's en laat staan blu rays die gewoon duurder zijn dan de hd dvd's. Ik heb al 20 films voor minder dan 10 euro besteld. Moest ik nu blu ray kopen had ik voor diezelfde films meer dan het dubbele betaald. Een prijsverschil van minstens 200 euro. Voilla, mijn high end speler die ook 5.1 analoge uitgang heeft, dvd's perfect upscaled is al terug verdiend. Hoe lang zou het duren vooraleer je voor zo'n prijzen, films op blu ray vind?

Ik denk dat je voor het moment geen betere investeringen kunt doen. En ik koop toch zeker geen film om maar één keer te zien. Dus die blijven in de toekomst even veel waard!
    Als blu ray geen vooruitgang gaat boeken, kunnen we misschien binnen een jaartje ook alles kopen in uitverkoop :)

15. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je je speler in de kast laten staan als je alle HDDVD's die je al tig keer gezien hebt en waar geen nieuwe content meer beschikbaar komt? Het voordeel van deze spelers is dan wel weer dat het ook perfect DVDspelers zijn. Zowel qua beeld (upscaling) als geluid (HDMI). Het is dan ook zeker geen miskoop als je recent een speler gekocht hebt. Maar als je een van de eerste was die een dergelijke speler heeft aangeschaft, dan heb je toch een behoorlijk bedrag neergelegd voor een speler wat nu nog maar een fractie van de aanschafprijs waard is... Maar goed, dat is nou eenmaal ook het risico wat hoort bij de 'early-adaptors' :p

Ik denk dat het puur persoonlijk is of het een goede investering is of niet. Sommige mensen hebben het geld ervoor over om de film in HD te zien. De ander wil meer zekerheid voor de toekomst maar wil toch HD. Dan zou het dom zijn om nu HDDVD's te kopen. Maar je hebt gelijk, om een film in HD te zien is HDDVD de goedkoopste optie op dit moment.

Het is en blijft een persoonlijke kwestie. :)

16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Je hebt gelijk.

Ik heb zelf de hd-dvd add-on voor de xbox360. Gelukkig heb ik m toen gekocht in de winkel voor maar €150.

Het enige voordeel voor mij is dat de hd-dvd films nu massaal worden gedumpt en ik niet meer betaal dan €12 voor n film. Het wachten is nog op n paar titels zoals transformers, die nu nog te duur zijn.
    Ook wil ik Planet Earth nog voor n prikkie kopen en nog n paar.
    Maar de keuze is natuurlijk erg beperkt, ik kom steeds dezelfde titels tegen (er zijn er gewoon niet meer natuurlijk).

Over n jaar, als ik alle films heb gekeken, dan zal ik m nauwelijks nog gebruiken. Gewone dvd's kijk ik eigenlijk niet, dus daar kan ik m niet voor gebruiken. Bovendien doet de xbox dat zelf ook, dvd's afspelen.

Gelukkig zijn we nu van de formatwar af, want ik vond het echt van de gekke dat filmmaatschappijen gingen uitmaken wat je wel of niet kon gaan bekijken op je hd-dvd of blu-ray, vanwege de exclusives.

Wat me wel verbaasd is dat de prijzen van Blu-ray hier in Nederland zo hoog wordt gehouden.
    Waarom kan ik in het buitenland 4 Blu-ray films kopen voor €50? (stargate/black hawk down/ a space oddessey 2001/alexander -special edition)

Laatst bewerkt: 28 mrt 2008
  17. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat precies als ik Blu Rays via Amazon.com koop en dan met name het feit dat ze allemaal regio1 zijn. Kan ik die gewoon op mijn PS3 afspelen?
    En zijn er uberhaupt blu rays via Amazon te koop waarbij je dutch subs hebt?

18. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Niet alles kan je afspelen maar wel een hoop.
    De meeste hebben dan ook geen nederlandse ondertiteling (ligt een beetje aan de film en uitgever)

Heb hier een mooi lijst van welke er wel en niet af te spelen zijn in europa.

http://bluray.liesinc.net/

19. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Nog effe een vraagje.

Heb van verschillende mensen gehoord dat een blue ray speler in duitsland veel goedkoper is. Klopt dit? En als dat zo is kan ik hem dan impoterren.

20. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    \o/

Bron

Hier hoef ik geen woorden aan toe te voegen _O__O_

Alleen hopen dat hij ook echt dit jaar uitkomt en region free is :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina