[PC] Ikariam, verslavende online game

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb 35 ballista ships en 75 swordsman in me capital.. ben me barracks aan 't upgraden voor archers en catapults maken :D

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je 35 ballista ships? Daar heb je toch geen reet aan behalve dat ze veel goud vreten?

3. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de verdediging van je stad heb je daar wel wat aan, dan kunnen schepen niet docken en dus niks meenemen.

@ Lenny-T
    Ik heb weer diplomacy punten! Oh je hebt 't al gezien :9

Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  4. Ashavan

Ashavan Guest

35 is dan verspreid over al je steden bij elkaar neem ik aan anders is het gewoon overkill. Ik ga voor 10-12scheper per stad dus zal rond de 40-50schepen eindigen.

Als het goed is heb ik morgenmiddag de spullen om me Palace naar 3 te brengen en me 4e stad op te zetten. Alles verloopt vlotjes. Heb hout gedoneerd en dat helpt enorm qua marble produktie. Heb nu 2 saw mills lvl 11 tot me beschikking :eek:

5. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    dit is echt het verslavende spel dat ik ooit gespeeld heb online. Ben nu bezig met warehouse bouwen en mijn saw mill is op level 2 ook mijn academy is op level 2. Maar wat kan je aan het begin met je goud doen, heb namelijk 1700 gold.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Niet veel. Het is later pas nuttig als je een leger hebt die financieel onderhouden moet worden. En gebouwen op een colony. Maar in het begin kun je het verbrassen via Trade Post om luxe goederen in te kopen.

7. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    en wat en waar is de trade post??

8. Ashavan

Ashavan Guest

Als je Wealth hebt onderzocht kun je een Trade Post bouwen. Die upgrade je naar lvl 4-5 en dan kun je in een redelijke regio gaan handel drijven.

9. Ent

Ent GUNNER

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt, op dit moment ben ik wealth aant onderzoeken dat is over 9uur klaar.

10. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    18 trade ships nu. om maar alles aan te kunnen met shippen.

@ ashavan, heb je echt je warehouses op 10-10-8 nodig om alles kwijt te kunnen ? moet die in je capital niet hoger zijn ?

11. Ashavan

Ashavan Guest

Als je 1 op lvl10 hebt is je maximum voorraad hoog genoeg om 21.000 hout en 7500 andere grondstoffen vast te houden. Voldoende dus om je Palace naar lvl3 te brengen. Als je dan van de andere colonies om de paar uur alles verscheept naar je capital is er niks aan de hand en kun je daar wat lagere level warehouses hebben.

Op moment groeit me populatie niet echt snel meer ondanks dat me Museau ieder 1 artifact huist en de taverns 17wijn per uur verbruiken. Krijg maar 1.5-2 mensen per uur, per colony er bij. Ach ja niet echt een ramp want verdien toch 2000+ gold per uur op moment. Uitbreiden doe ik wel als me 3e colony er is.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    al mijn trade-ships komen empty-handen terug! Zijn anderen mij dan voor oid?

13. Ashavan

Ashavan Guest

Of ze zijn je inderdaad voor OF je hebt gevraagd voor een lagere prijs en krijgt het niet omdat de verkoper niet akkoord gaat. Of bedoelde je wat anders?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    neem altijd de vraagprijs

*zwemt rondjes in goud*

15. Ashavan

Ashavan Guest

Heeft iemand interesse om 1600wijn te ruilen voor wat marble/Sulphur.

16. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    lol.

Maar betekent idd dat iemand eerder was.

mijn sulpher kolonie loopt nu ook als een tierelier.. dus als iemand nog sulpher wil ruilen tegen crystal ?

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen...

Ik heb nu een Sulphur, Wijn en Marble kolonie.
    Wordt mijn 4e kolonie een Crystal kolonie, of ga ik voor een 2e Marble kolonie...
    Aangezien alle gebouwen (op de laboratory na) alleen maar hout en marble benodigen....

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand heeft me zojuist de oorlog verklaard en al zijn troepen op me af gestuurd. Die zullen allemaal niet meer terugkomen :cool:.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Tja als je op een andere manier aan crystal komt zou ik voor marble gaan. Merk bij mezelf nu dat alle grondstoffen zo verzameld zijn, maar de quarry voor marble is nog te traag voor mij.

Wine wordt pas interessant als tweede colony als je aan de 5e colony begint en op elke plek een tavern met 21+ wijn hebt laten draaien. 1 wijn colony kan dat met moeite nog aan dan.

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand eigenlijk hoe de damage enzo verdeeld is per klasse ?. En of bijv archers beter functioneren tegen close range troepen als phalanx en swordsman

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina