De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje, op de site komplett.nl heb ik 2 verschillende lcd tv's gezien, namelijk de Samsung LE32S81 en de Samsung LE32R81, deze voor een prijs van 520 en 540 ongeveer. Nu vroeg ik me af wat hier nou eigenlijk het verschil is, ik dacht dat de S serie meer budget was maar aan de prijs valt dat weer niet te zien als je het vergelijkt. Of is deze site gewoon goedkoop voor de R serie of juist duur voor de S serie?

    Ik ben namelijk op zoek naar een hd tvtje voor rond de 500 euro en dacht dat dit wel wat zou zijn(adviesen altijd welkom:p). Een vriend van me heeft de LE23R82, en dat is een best mooi plaatje, helemaal met een hd bron :).

    Thanks ;)

    Edit: De laatste tijd zie ik ook de LE32S62 langskomen, dit lijkt me zo niet echt super ofzo, maar kan me vergissen, misschien wel een leuke tv ofzo =o:p?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Een LCD DUIDELIJK beter geschikt voor games? Come on...

    Een LCD-tv is oorspronkelijk ontwikkeld om presentaties en reclame op weer te geven, dus stilstaande beelden.
    Een LCD heeft altijd responstijd (van minimaal 5m/s) en een plasma tv nooit, dus is het beeld van een plasma altijd sneller. Het contrastratio van een plasma ligt vaak boven de 15000:1 en bij een LCD rond de 2000:1 dus om nou te zeggen dat de LCD scherper beeld heeft is bullshit. Als je HDMI aansluit op je LCD tv en op de plasma is de plasma gewoon scherper, zolang het allebei FULL-HD is. (Bij HD-ready is plasma ook beter maar iedereen hier geilt zo erg op FULL-HD dat ik daar maar niet over begin)
    De kleuren op een plasma zijn levendiger en de prijs is tegenwoordig even hoog. De zwartwaardes van de plasma-tv's is tegenwoordig echt heel erg goed en bij LCD is zwart nooit echt zwart maar meer grijs/donkerblauw ofzo. Bij een plasma heb je OVERAL vandaan goed beeld, bij LCD is dit zeker niet het geval, ook al hebben ze tegenwoordig een hele goede invalshoek.

    Je zegt trouwens dat plasma geschikter is voor actie etc. maar voor games dan niet? Waar heb je dit eigenlijk gelezen? De veronica-gids ofzo? :+

    Als jij graag een LCD tv koopt moet je dat doen, maar als je boven de 37" of 42" gaat aanschaffen, kijk dan ook ff naar een plasma (ook HD-ready of Full-HD) als je wil.....nuff said :x
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  3. GideonNL

    GideonNL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog even verder gekeken, zie nu ook deze televisie klik

    Het gaat hierom een Plasma van samsung, 107cm beeldbuis, op kieskeurig zie ik helaas niemand met xbox360 game ervaringen.
    Ben er nog steedsniet over uit of ik nou een plasma of lcd neem. Ik lees overal dat plasma mooiere kleuren weergeeft.

    Wat ik vreemd vind is dat sjakiejojo zegt dat een plasma meer geschikt zou zijn voor bewegende actie. Maar dat een LCD beter is voor gamen. Dan lijkt mij dat plasma beter is?... Games zijn bij mij constant actie.

    Ik wil de tv ook aansluiten op mn PC dat kan ook met de plasma in de link.

    Laatste puntje: Als ik een Full HD heb, en een HD ready en een release xbox360 (oude witte), en die naast elkaar aan zet. is het verschil dan heel erg groot? Of is HDready echt goed genoeg voor 360 gaming?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou voor de Panasonic PX80 gaan, deze is ook HD Ready en Panasonic is over het algemeen gezien de betere Plasma producent.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso voor Panasonic gaan, beste prijs/kwaliteit verhouding onder de plasma'tv producenten.

    Voor de meeste games is HD-Ready wel genoeg volgens mij, bijna alle games zijn op 720p en sommige op 1080i, maar niet op 1080p, dat ondersteunt alleen de ps3 geloof ik. (correct me if I'm wrong please!)
    HD-Ready is op plasma gewoon erg mooi beeld, digitale tv zal ivm de bandbreedte toch niet boven de 720p komen, blu-ray films en de PS3 misschien wel, maar als je die nooit aan gaat schaffen is HD-ready voldoende.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  6. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    kent iemand van jullie de panasonic TH 37PV7F Viera Plasma? die is voor een goeie prijs te krijgen, iemand ervaringen?
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hem staan op kieskeurig.nl, hij heeft inderdaad een leuke prijs! Er staat bij dat hij HD-ready is, maar alle plasma's hebben dan 1024/768, minder dan de 1366/768 op de grotere plasma's, how come?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb dezelfde ervaring.
    Lcd lijkt scherper vanwege digitale beeldverbeteraars. Je ziet dan om elk object n dun zwart lijntje.
    Bij Assasin's Creed kan
    je dit heel duidelijk zien: bij n lcd zie je allemaal zwarte lijntjes op de cape van Altair en dan denk je: wat scherp!
    Maar wanneer je dan s om je heen ga kijken in the real world, dan zie je toch ook nooit zwarte lijntjes op vouwen in n jas

    Maar smaken verschillen gewoon, anderen vinden dit wèl mooier. Nogmaals: zowel lcd's als plasma's testen en kopen wat je zelf t mooiste vindt.
     
  9. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kijkafstand van ongeveer 2 m - 2,5 m en eigelijk het allerliefste zou ik een plasma willen, maar die zijn pas te verkrijgen vanaf 37". Of de meesten Full HD's idem dito. Ik was dan aan het kijken voor een goede 32" want dit lijkt me met deze afstand het meest ideale. Dan ben ik op een paar (in de toekomst uitkomende) tv's gebotst, nl. Sony KDL-32E4000, Panasonic TX-32LZD80, Samsung LE32A656. Deze zijn alledrie 32" + Full HD. Ze zouden allemaal rond deze tijd moeten uitkomen, maart - april - mei ten laatste. De vraag is als volgende, heeft het nut om met die kijkafstand en grootte van TV om dan voor Full HD te gaan?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nee ik vind van niet. 32 inch lijkt me gewoon te klein.

    Zelfs al zou je verschil zien, dan nog zou de impact van n 37 inch, al is die hdready, veel groter zijn.

    2,5 meter voor n 37 inch kan wel hoor. Je wilt niet weten hoe snel die grootte went.
    Of je dan liever n full hd wilt, moet je zelf gaan bekijken.
     
  11. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff moeilijk om te kiezen hoor :) Wil gewoon een goede TV voor te gamen en eventueel PC op aan te sluiten en af en toe sport op te zien (snelle beelden). Denk dat het sowieso een Panasonic wordt aangezien deze steeds als beste worden gezien door velen, prijs/kwaliteitsverhouding dan.. Maar wat dan, 32" of 37". Heb niet zo een heel grote kamer dus gaat deze 37" er nog groter uitzien dan het eigelijk is + de redelijk korte kijksafstand. LCD of Plasma, dit is een eeuwig durende discussie.. Wat is nou in feite beter.. Joost zal het weten, heeft gewoon allemaal met persoonlijke smaak en mening te maken veronderstel ik? :) Het heeft allemaal zijn nadelen en voordelen. Wat voor mij belangrijk is is gewoon het kwaliteit van het beeld. Realistisch levendige kleuren, zwart dat zo zwart mogelijk is (maar waar nog wel detail in te zien is), een goede scherpte (daar valt Samsung in mijn mening al af?) en goed vloeiende beelden zonder schokken. Dit zijn waarschijnlijk ook de eissen van iedereen. Maar ik denk dat je dan met een plasma beter af bent?
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind PERSOONLIJK inderdaad van wel.

    Vooral voor die snelle beelden is plasma gewoon beter want deze heeft geen responstijd en LCD altijd wel. (feit)

    Zwartweergave is ook beter door de technologie die plasma gebruikt t.o.v. LCD. (feit)

    Plasma heeft levendigere en vollere kleuren. (persoonlijk maar 90% vind dit geloof ik onderhand)

    Plasma heeft een contrast dat bijna 10x zo hoog is als van de meeste LCD tv's dus het beeld is in theorie scherper (feit)

    37" went redelijk snel hoor! Ik weet niet wat je budget is? Dus je uiterste budget waar je geen cent boven gaat?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  13. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Maximum iets van een 1200€. Wil gewoon een kwalitatief goede 32 of 37 inch, waar ik een tijdje met meekan, al gaat de technologie wel beetje te snel naar men zin :p
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je besluit om voor plasma te gaan zou ik naar deze of deze gaan kijken in de winkels, eventueel vergelijken met 37" LCD-tv's, als je er nog niet uit bent welk type je nou wil kiezen.

    Maar als je van die 1200 euro af moet en je bent bereid om voor een 42" tv te kijken, dan kan je een FULL HD Plasma halen voor 1200 euro. hier en hier bijvoorbeeld, maargoed, dat is dan wel meteen 107 cm ;)
     
  15. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Panasonic TH-37PX80 --> Deze had ik op het oog. Maar deze was dan in mijn ogen net iets te groot.. zal nog wel zien dan! :) een vraagje voor jullie, uit eigen ervaring. Plasma en Gamen en Plasma en computer. Gaan die samen? Verkopers beweren van niet, maar om eerlijk te zijn geloof ik ze niet (altijd) ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
  16. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, je windt je helemaal op joh zo te zien :lol:

    Ik heb aardig wat gelezen op tweakers.net en http://www.avforums.com. Zowat iedereen was het er over eens dat lcd beter geschikt is voor games en plasma voor films. Je hoeft dus ook niet te proberen om hierover een discussie met mij aan te gaan en je moet ook iets beter lezen want ik citeer min of meer de algemene ervaringen dus het komt niet van mij.
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij graag een LCD-tv koopt, be my guest :+

    Het ging mij om de dingen die je verteld terwijl het tegendeel gewoon al bewezen is.

    Ik moet nu een LCD-tv kopen omdat dat de enige type is wat 26" tv's levert, maar in de woonkamer zal gewoon een leuke en heerlijke plasma komen _0/

    Raar trouwens dat wanneer ik dit topic bijvoorbeeld doorlees: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1266264/0 Dat er dan regelmatig wordt aangegeven dat de plasma gewoon een betere tv is, wel meer energie verbruikt, maar die 40 euro per jaar boeit me niks t.b.h.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gewoon naar een speciaalzaak met de ps3/360 en de goede kabels onder de arm gaan. Als ze een beetje ok zijn mag je de boel daar dan echt wel even aansluiten. Ik zelf vind het dan wel de moeite waard om hem ook echt daar te kopen en die paar tientjes extra te betalen.

    Voor gamen vind ik plasma ook mooier en ja dat heb ik kunnen vergelijken.

    Icm een pc wint lcd het, het (stilstaande!!!!) beeld oogt dan gewoon strakker.

    2,5 meter en dan een 37" is echt niet groot. Ik zelf zit er 2,5 meter vandaan en had maar wat graag een grotere gewild :+
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    En trouwens, Sjakiejakiejakiejakiejakiejojojojoo, Kijk ook eens op deze site:
    www.hdtvtest.co.uk

    Vind ik persoonlijk een erg goede review site. Daar testen ze tv's na calibratie op:
    -grijswaarden
    -kleur
    -zwartwaarde
    -detail&resolutie
    -video processing
    -motion resolution

    Vooral bij dat laatste punt scoren plasma's veel beter tov lcd. Dit gaat dus over het feit dat als een beeld beweegt, of het dan zijn volledige aantal beeldlijnen behoudt. Zo zijn plasma's van Pioneer en Panasonic getest en deze behouden de volledige resolutie bij camerabewegingen, terwijl lcd's van Sony en Philips meer dan de helft v/d aantal beeldlijnen verliezen als er snelle bewegingen zijn. Nu is dit wel een beetje 'cijfer-neuken' en het gaat erom of je dat daadwerkelijk ziet maar als je bv veel gamed dan is het mijn inziens wel belangrijk.
     
  20. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even gekeken naar de plasma TH 37PV7F van panasonic, en op sommige sites staat dat deze 50 Hz frequentie is. Hij is wel HD ready, dus dat lijkt me dan geheel onlogisch? Dan kan je dus niet eens GOW spelen, op een 37 inch plasma? Ik dacht dat plasma ook niet met Hz werkt enzo...
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina