Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    mijn laptop zit tussen de 4% en 24% als ik verder niks bijzonders doe
    word, pdf, winamp, msn etc staan nu open en nu 4%
    mn ramgeheugen staat op 56% :9 en ik heb nog wel 2GB DDR
    lol als ik mn dreamscene weer op play zet staat mn processor nu boven de 25% :+

2. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Thx dit is precies wat ik moest weten, _O_

3. JeePee

JeePee Guest

Tussen de 3 en 5%, met MSN + aantal gesprekken, norton en 2 Internet Explorers. Gebruik een 2.2Ghz C2D.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hm bij mij msn+IE+word 0-3%, 60% is ietwat hoog inderdaad 8)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb nu Dreamscenes geinstalleerd op Vista Premium en de CPU-gebruik is in rust <25%.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet iemand hoe ik een wachtwoord op een map kan instellen?
    Ik heb zitten zoeken en zoeken en zoeken maar kom er écht niet uit. Ik wil dus, wanneer ik een bepaalde map open, dat je eerst een wachtwoord moet geven. Dat wil ik niet op alle mappen, dat wil ik alleen op deze bepaalde map.
    Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Alvast bedankt, Willem :)

EDIT: Ow, nog een vraag! Is het mogelijk de tekst onder iconen op het bureaublad te verbergen? Dus dat ik alleen de iconen op mijn bureaublad zie?

Laatst bewerkt: 24 feb 2008
  7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    WTF! Vista gaf aan dat mijn D schijf vol was, en ik kon onnodige bestanden opruimen met Schijfopruiming. Ik dat laten scannen, en hij vond Windows foutrapporten die wel verwijderd konden woren. Het gekke was alleen dat deze 502 GB(!) groot waren (terwijl mijn hdd maar 160 gb groot was, 120 voor de D schijf). Nja, ik ging er maar vanuit dat het een foutje was en misschien 502 MB bedoeld werden.

Wat blijkt. Hele D schijf leeggehaald door Vista! Niks staat er meer op. Alleen een enkel nummer dat ik op dat moment aan het afspelen was en een bestand dat ik aan het downloaden was. Voor de rest ALLES WEG!

Morgen maar aan de haal met GetDataBack, hopelijk kan ik al mijn muziek nog herstellen en mijn werkstukken van mijn opleiding. Anders ben ik toch echt dik genaait.

Iemand enig idee wat hier fout gegaan is in Vista?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand nog een goede gratis registercleaner voor Vista.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Het is niet alleen een registercleaner, maar een allround tool:

CCleaner

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dankje :thumbs:

Had deze ook een een "gratis"cleaner gedownload , maar na de installatie had ik nog meer teringzooi op mijn notebook.

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wise registry cleaner en Wise disk cleaner zijn ook aanraders.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn vriendin heeft gisteren een nieuwe Sony Vaio gekregen en dat moest van de winkel persé met Vista. Wat een drama is deze os zeg! Ten eerste installeert hij een shitload aan trialproggies die je helemaal niet wilt en daarnaast kan je echt niks aan de os onderbreken. Windows zit aan het stuur en jij hebt maar te luisteren.

Daarnaast is het os gewoon traag. Ik heb mijn vriendin haar oude laptop gekregen (1gig intern, 1,6ghz processor) en blies haar vaio (1,8 duo core, 2gig intern) er met gemak uit. Trager komen ze er niet. True Vista ziet er mooi uit. Echter linux kan net zoveel en meer, alleen dan wel zoals ik het wil.

Tenenkrommend vond ik het om te zien hoe ontzettend veel er door windows gejat was van linux-distro's. De wigdets, de windowsdecoratie, de leuke fx........

leuke nieuwe pclinuxos die ik er vanavond op ga zetten:

http://picasaweb.google.com/texstar/PCLinuxOSGnome2008

13. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Die trial troep wordt door Sony op die dingen gegooid. Ik vond dat ook echt strontvervelend op mijn Vaio, maar na alle onzin te hebben gedelete, werkt hij best snel hoor. Als ik iets open dan gebeurt dat meteen. Ik hoef bijna nergens op te wachten...

Heeft je vriendin die roze Vaio? Die heeft mijn vriendin namelijk 2 weken geleden gekocht...en die is SEXY! :thumbs:

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sony zit aan het stuur that is dus.. (idd @ hierboven). Gewoon Vista er handmatig overheen knallen met je eigen serial.
    Maar ik moet je gelijk geven met Windows Vista. Ze hadden beter XP achtig kunnen blijven oid. Nu is een vast IP inkloppen een waardeloze klus. Same for Mac OSX trouwens. Mja.. is een trend.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ow serieus is het Sony die dat doet? Dan had ik er toch beter naar moeten kijken ;)

Verder is Vista echt wel erg mooi, maar lang niet zo snel en soepel als xp. Van 98 naar xp incl sp1 was echt een goede stap, Vista is imo echt een downgrade voor je pc (maar dus wel een mooie)

@ Taab: nope een witte :)

16. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    mn Acer knalde er ook een hand vol programma's op
    had zelfs een yahoo toolbar toen ik hem geinstalleerd had :{
    ik heb nu dualboot dus mn originele xp met acer shit (wat zo'n 5minuten duurt voordat alles opgestart is)
    en mn vista wat toch wel veel fijner is dan xp en sneller
    heb eigenlijk ook nog nooit problemen gehad, alleen dat mn laptop soms niet aanwil en vervolgens crasht met opstarten :9 maar dat is 1x in de maand 1-2 dagen :)

17. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo even een vraag.

Wij hebbem windows vista.
    Maar onze tijdelijke al in one beschermer tegen virussen firewall back up Is verlopen. Nu hoef ik geen norton meer. Maar Weet iemand een goed all in one packet van mc afee Misschien? En hoe heten deze paketten Mijn houdige heten norton 360

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik begrijp je sarcastische smilie niet?
    ?

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    OS = Operating System

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha nee ik weet:+. Het ging mij om het feit dat Sony die meuk meeleverd. Dan krijg ik vervolgens de opmerking van "Ohhh... doet Sony dat;)" en dan zeggen dat het 'OS' kut is. Mja.. big deal8)

Deel Deze Pagina