Sommige bosses gaan iets langzamer naar beneden, maar de meeste tegenstanders leveren geen problemen op. Alleen die steel-eating tigers waren in het begin lastiger. Kwestie van planning. Iedere party member moet een duidelijke rol hebben, dat maakt het stukken simpeler. Probeer niet zomaar jobs met je barrier te levelen, maar kies gericht doelen uit (zie handleiding voor skills). Check je ventjes goed op hun equipment en skills. Level Assasin job voor extra agility, je zult dan zien dat ze stukken vaker aanvallen.
Ik ben er nog niet helemaal, maar dit wordt ongeveer mijn ideale Marumaro:
Skill +8
Accessory +3
Absorb HP
Absorb MP
Boost max MP +50%
Boost max HP +50%
Resurrection
Double strike
Absolute counterattack
Endure
Total guard
Berserker
Het komt er eigenlijk op neer dat Marumaro alle damage blockt die op je party af komt. Daarom geef ik hem extra veel HP/MP mee en absorb HP/MP moet hem in combinatie met double attack weer veel laten healen bij elke aanval. Daarnaast zorgt Endure ervoor dat, zodra de HPs op zijn, de MPs worden gebruikt als healthbar. Berserker zorgt ervoor dat zijn aanvallen steeds sterker worden als Marumaro gewond raakt. Marumaro slaat alle klappen terug en als hij het dan toch presteert om te sterven wordt hij nog altijd eenmalig per battle tot leven gewekt. M.a.w. Marumaro wordt een mug die blijft steken en die je niet meer wegkrijgt.
EDIT: ik geef hem sowieso de beste defense + HP/MP spullen. Daarnaast heb ik een mooie shield ring gevonden (-25% schade altijd), die ook erg goed van pas zal komen.
Laatst bewerkt: 23 feb 2008