Blue Dragon

Discussie in 'Algemeen' gestart door Phantom X, 21 aug 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De tactiek weet ik niet meer, wel dat ik wat moest levelen vantevoren. Is bij hard eigenlijk steeds zo.

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zorg dat de persoon die sowrdman of Defender is vooraan staat en de andere 2 achteraan.

Mijn team was zo:

Frontrow: Shu als defender/swordman
    Backrow:
    Kluke fire op de hoorn als hij neerboog shu laten aanvallen.
    Jiro healt Shu die de klappen krijgt omdat hij vooraan staat

Ik was zelf ook lvl 7 of 8.

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Jaah! Eindelijk heb ik hem verslagen met lvl 8. Zit nu op 4 uur en ben nu in die drill machine:9

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ga zo ook maar weer even verder.
    Die formaties heb ik nog niet gebruikt, wellicht dat ik zulke tactieken later echt nodig zal hebben. Ben zelf net uit de drillmachine en zit op level 10.

5. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik zit vast in die drillmachine. Ben bij dat beest die mij die 22 warpdingen heeft gegeven, en hier kom ik niej verder=(

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Alle ruimtes afgegaan? Als het goed is moet je daar terug en middelse pad omhoog. Hier kon je eerder nog niet in, maar moet nu geopend zijn.

Zelf zit ik vast in The Dead Forest (met het giftige mist). Heb de mogelijke paden afgelopen, maar zijn veelal doodlopend. Er is een pad waar ik niet langs kom. Er staan twee houten kisten voor me, die de weg blokkeren. Er achter staan twee guards die pijlen oid op je afschieten. Hier kan ik geen gevecht mee beginnen.
    Ergens anders in the dead forest is er nog een pad, maar die is afgeschermd met een groene gloed, waar ik dus nog niet door kan.

Edit:
    Ligt het aan mij, of zijn de textures van Blue Dragon erg slecht? Objecten en omgevingen dichtbij zien er goed uit, maar alles in de verte is een vage brei, alsof het een low quality gif afbeelding op de achtergrond is. Dit heb ik bij meerdere games, dat textures van omgevingen in de verte er erg vaag / .gif-kwaliteit uitzien, maar bij Blue Dragon is dit enorm. Wellicht dat ik eens een VGA kabel moet aanschaffen.

Bij mij ziet het er zo uit (de omgevingen/achtergrond/lucht, niet de draak):
    Wat er zo hoort uit te zien (lijkt mij):

Laatst bewerkt: 16 feb 2008
  7. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Wat heb je btw voor een tv? En wat doet een VGA-kabel dan precies?

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je bedoelt die depth blurring? Dat is een "feature" bij dit spel joh. Hoort er gewoon bij dus.

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja, maar heb het ook bij andere spellen, al is het bij Blue Dragon wel heel erg. Een vijand of omgeving in de verte ziet er zo niet uit. Het is niet eens echt blurrig, maar je ziet duidelijke overgangen in kleurtinten, ipv dat de kleurtinten een beetje blurrig in elkaar overlopen.
    Heb btw een LG 37" HD-ready tv.

10. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Hoe voeg je trouwens die afbeeldingen toe in een bericht?

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    [ img]http: //www .domein.ext/plaatje.ext[ /img]
    Maar dan zonder spaties

12. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb dit spel een paar dagen geleden ook gekocht samen met een Wireless Controller voor 48 euro. Ik ben nu net uit de Drilling Machine en ben nu die Hospital aan het doorzoeken. Tot nu toe vind ik het een leuk spel maar nog niet heel boeiend. Misschien dat het nog leuker wordt.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben nu aan het begin van de tweede CD. Ga nu net uit die hoofdstad. Mijn characters zijn allemaal level 32, hun hoofdklasse is rond level 40 en de andere klasses zijn allemaal opgehoogd tot gemiddeld level 15. Gaat lekker, nog weinig lastige gevechten gehad (al blijven die tijgers veel damage doen).

30 Uur speeltijd op de klok als ik me niet vergis. :)

14. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Speel je op normal of hard? Ik speel op hard, en dat is soms een hel!

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hard natuurlijk. Eitje. ;)

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Nou nou, dat is wel een hele grote eigendunk:9 Kvind het soms het echt moeilijk op hard hoorO-)

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Sommige bosses gaan iets langzamer naar beneden, maar de meeste tegenstanders leveren geen problemen op. Alleen die steel-eating tigers waren in het begin lastiger. Kwestie van planning. Iedere party member moet een duidelijke rol hebben, dat maakt het stukken simpeler. Probeer niet zomaar jobs met je barrier te levelen, maar kies gericht doelen uit (zie handleiding voor skills). Check je ventjes goed op hun equipment en skills. Level Assasin job voor extra agility, je zult dan zien dat ze stukken vaker aanvallen.

Ik ben er nog niet helemaal, maar dit wordt ongeveer mijn ideale Marumaro:

Skill +8
    Accessory +3
    Absorb HP
    Absorb MP
    Boost max MP +50%
    Boost max HP +50%
    Resurrection
    Double strike
    Absolute counterattack
    Endure
    Total guard
    Berserker

Het komt er eigenlijk op neer dat Marumaro alle damage blockt die op je party af komt. Daarom geef ik hem extra veel HP/MP mee en absorb HP/MP moet hem in combinatie met double attack weer veel laten healen bij elke aanval. Daarnaast zorgt Endure ervoor dat, zodra de HPs op zijn, de MPs worden gebruikt als healthbar. Berserker zorgt ervoor dat zijn aanvallen steeds sterker worden als Marumaro gewond raakt. Marumaro slaat alle klappen terug en als hij het dan toch presteert om te sterven wordt hij nog altijd eenmalig per battle tot leven gewekt. M.a.w. Marumaro wordt een mug die blijft steken en die je niet meer wegkrijgt. ;)

EDIT: ik geef hem sowieso de beste defense + HP/MP spullen. Daarnaast heb ik een mooie shield ring gevonden (-25% schade altijd), die ook erg goed van pas zal komen.

Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat lijkt me een leuk lijstje om te onthouden!

Ik heb de game vandaag gekocht bij de Media Markt (25 euro).

Ben nu bezig met Lost Odyssey, maar kan niet wachten om straks blue Dragon (eindelijk!!) te gaan spelen.

Iemand nog meer handige tips voor dit spel?

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb Blue Dragon weer terug. Af en toe is het namelijk wel leuk om een RPG te spelen. Eternal Sonata heb ik uitgespeeld, dus die heb ik verkocht. Echt een geweldig spel hoor, maar ik ben niet het type dat een avontuur voor de tweede keer ga spelen. En met Blue Dragon was ik pas op de tweede cd, daarom heb ik die weer terug genomen. Het is wel weer even wennen na Eternal Sonata, maar Blue Dragon is ook een leuk spelletje. Alleen het haalt niet het niveau van Eternal Sonata. Voornamelijk het vechten, verhaal en de voice-acting zijn beter in Eternal Sonata. Blue Dragon is een beetje ouderwets, maar je ziet tenminste je vijanden. Dit in tegenstelling tot Lost Odyssey. Mijn broer heeft Lost Odyssey, maar ik heb totaal geen behoefte om dat spel van hem te lenen.

20. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Schaam je! Een van de beste RPG's!

Deel Deze Pagina