De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Panasonic TH37PX80 (nieuwste model) kost ongeveer €950. (hd ready, 15000:1 native resolutie, prachtig beeld)

    De Samsung LE37M86 lcd kost hetzelfde. (is full hd, maar helaas lcd)

    Wordt het beeld minder mooi? Wel als je analoge tv op gaat kijken, door de grootte zie je waarschijnlijk meer foutjes. Ligt een beetje aan de kwaliteit van je analoge signaal.
    Door de verbeterde techniek zoals hoger contrast zijn hd beelden veel mooier.
     
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Waarom helaas LCD? Is plasma beter dan, heb gehoord dat plasma minder lang meegaat?
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nee, beeld is niet minder mooi, althans niet bij games en dvd's kijken. Dat zal hetzelfde zijn. Alleen het beeld is groter.

    Bij tv kijken was het bij ons wel minder, we hebben een groter scherm gekregen maar de kijkafstand is hetzelfde gebleven.

    Weet iemand trouwens hoe ik mijn tv op ruis kan laten staan? Nu springt hij na een half uur al uit automatisch, maar een kleine zoektocht door het menu leverde me niks op. Het is een Samsung Plasma.
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    De kijk afstand is trouwens wel rond de 1,4 meter. Maar wil wel graag een stuk groter dan 27" Is 37" overkill dan?
     
  5. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb een 32" HD ready en zit er ook zo'n 1,5 meter vanaf. Met analoge TV is dat geen gezicht maar met games is het in mijn ogen: the bigger, the better. Ligt er dus een beetje aan waar je je tv voor gaat gebruiken.
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Gamen en dvd ;)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is een 37" op 1½m geen overkill 8)
    Persoonlijk zou ik eerder voor een 32" gaan !!

    Merk dat 32" voor 2½m weer te klein is en heb me daarom een 40" bestelt.
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Maar is het een aanzienlijk verschil? Overstappen van een 27" naar een 32". Ik weet niet of het veel uitmaakt kwa beeldgrootte en beleving. Is zo iets wel de moeite?
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    5" = 12,7cm.

    De contrast-ratio is van een 32" ook groter dan van een 27"
     
  10. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is nu de beste full hd tv sony of samsung ? ik twijfel tussen de 2.ik dacht eerst een nieuwe hd ready te kopen.Maar een full hd is toch beter.
     
  11. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus de LE32R82B staan en vindt het een echt een mooie tv. Ik zit nog wel wat te stoeien met de beeldinstellingen en heb een beetje het idee dat ik voor digitale tv er wat te dicht op zit. Kijkafstand is een ruime 2 meter. 360 via HDMI ziet er strak en mooi uit, de helderheid en kleur staan me alleen niet helemaal aan. Je kan ook zoveel veranderen, contrast kan ook beter wat anders denk ik.

    Heb het beeld nu op Standaard, met van boven naar beneden 70, 40, 40, 65, 50 en de verlichting op 4 of 5. Weet iemand misschien wat betere instellingen voor dit beeldscherm nav van zo'n dvd'tje ofzo?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Sony met Bravia Engine Pro kan je natuurlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld de DNEi Engine van Samsung.

    Ben niet meer zo merk gebonden als vroeger , had toen bijna alles van Philips in huis.
    Heb nu een LE32R71B van Samsung en deze wordt binnenkort vervangen door de KDL-40D3500 (FullHD) van Sony.

    Zag vorige week de LE40M87 (Samsung) en de KDL-40D3500 (Sony) naast elkaar staan , maar vond het HD-beeld van de Sony scherper en kleurrijker.
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt erg mee.

    Wij zijn thuis ook overgegaan op een 40inch. Hadden ook een 27 inch.
    Alleen in het begin zie je het mij valt het nu al niet meer op.
    Hebben overigens de samsung le40m87. Is echt een aanrader.
     
  14. Mcp

    Mcp Metastasizing

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik ben eigenlijk opzoek naar een HD-ready. dus geen full hd tv.
    Ik gebruik em puur voor gamen en ik heb geen ruimte in de computer kamer voor een dikke breedbeeld. Ik zoek dus eigenlijk een goedkope fatsoenlijke HD LCDTV die niet groter mag zijn dan 60x60x30 zeg maar (beetje rare afmeting maar dat is het max. Maar doordat er binnen deze eisen honderden tv's zijn. Zie ik door de bomen het bos niet meer. Als iemand een tip heeft. Graag!!!

    Dank.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ik speel op 1.5 meter op een 43" 8)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een paar voorbeelden van Samsung.

    LE26S81B ( speakers zijkant ) is 744 mm breed.
    LE26R81B ( Speakers onder panel) is 666 mm breed.

    Bij de overige merken met een 26" zullen de maten bijna het zelfde zijn.
    Dus allemaal te breed.

    Voor jouw zou een Samsung SyncMaster 2232BW een goede keus zijn.
    Dit zijn de maten van de LCD 517 x 419 x 210mm.
     
  17. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zker nu een plasma tv kopen, maar wat is nou beter voor plasma? Panasonic of toch samsung? Ik heb bij mediamarkt naar beide merken gekeken, en moet zeggen dat ik niet echt verschil kon zien. De kleuren van samsung vond ik zelfs iets warmer. Wat vinden jullie?
     
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ey,

    Na veel piekere heb ik besloten de Samsung LE26R81B te kopen voor 444 euro (aanbieding bij de MM). Ik vroeg me af dit een goede tv is, zelf denk ik van wel omdat iemand hier de 32" heeft maar ik denk me iets te herrineren dat er verschil in zit. Of zijn/raden jullie mij een andere aan voor 450 max.?

    Thanks ;)

    Edit: Ik zie dit net bij de specs: HDMI versie (1.2 / 1.3 ) 1.2
    Moeten niet alle hdmi dingen nu 1.3 zijn, of wat is het verschil, begrijp ik niet zo goed :p?
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2008
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI 1.3 kan een snelheid verwerken van 340Mhz , terwijl HDMI 1.2 niet verder gaan dan 165Mhz.

    Deep Color™: HDMI 1.3 supports 30-bit, 36-bit and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 24-bit depths in previous versions of the HDMI specification.

    HDMI 1.3 "kan" ook werken met Dolby® TrueHD and DTS-HD Master Audio™.

    De PS3 is de enige console die werkt volgens HDMI 1.3 , de Xbox360 gaat niet verder dan HDMI 1.2.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Change of plans!!

    Vanwege de aanschaf van een meubel en overleg met mijn vriendin hebben we besloten om meteen samen een tv te kopen die we straks in onze huiskamer plaatsen. De tv kan ik zolang in mijn kamer op het meubel kwijt, dit kon eerst niet omdat ik er geen ruimte voor had en me tv nu in een kast staat van maximaal 80 cm breed.

    DUS ben ik naar een plasma aan het kijken, ik hoef de discussie niet te horen over een LCD en een plasma tv. Ik heb erg veel gelezen en me er genoeg in verdiept om te weten dat ik een plasma persoonlijk beter vindt.

    We willen voor de 37" of de 42", dit moeten we nog een keer goed gaan bekijken in de MM o.i.d., moeilijk besluiten maar ik denk dat het de 42" wel wordt.

    Is het de moeite om voor een FULL-HD plasma te gaan bij de 42" uitvoering? Het enige FULLHD materiaal wat ik misschien ga draaien straks is een PS3 en dan eventueel blu-ray, maar dat is nog lang niet van toepassing.

    Wat me opvalt is de resolutie van de plasma hd-ready tv's. De ene is (tot 50") 1024/768 en de andere heeft wel 1366/768. Is 1024 nog een gangbare resolutie of is het verstandiger om meteen voor FULLHD te gaan bij die 42" ipv de 1024/768 resolutie?

    Degene die me meteen opviel was natuurlijk de Panasonic TH-42PV70 http://www.kieskeurig.nl/product/E28B167425D0F8DDC125729F003C3335.htm maar die heeft dus 1024/768. Leuke prijs!

    De TH-42PY70 viel me ook op en dat is de FULLHD versie van de PV70 http://www.kieskeurig.nl/product/0444C6E8081C402CC125735D004644BF.htm
    Deze is 240 euro duurder en verder kan ik weinig verschillen zien, behalve dat hij FULLHD is.

    Dan valt ook de Panasonic TH-37PV70 op en die heeft dus dezelfde 1024 resolutie als de 42PV70 maar op een kleiner scherm, dus minder pixels tellen heb ik gelezen. Deze heeft ook een erg leuke prijs van 800 euro en is ook een goede kandidaat! http://www.kieskeurig.nl/product/72F3ACC7475F3449C125729F004B8878.htm

    Ik zit ongeveer 2 meter van het scherm en straks in de woonkamer wel wat verder neem ik aan, maar dat is nog niet te zeggen natuurlijk.

    Welke raden jullie aan? Of misschien een andere type natuurlijk. Ik heb erg veel positieve verhalen gehoord over Panasonic dus dat merk is wat mij betreft de voornaamste kandidaat!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina