1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] "Creditcard" (Hoe voeg je geld to aan je Portemonnee??)

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door MADLAX, 27 mrt 2008.

  1. MADLAX

    MADLAX PSN: MADLAX_NL

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon gek dat ik dit moet vragen, maar google geeft geen antwoord op deze vragen.. :eek:

    Ik heb vandaag me Creditcard geactiveerd, zo ik weet niet of er een wachttijd op zit..
    Zo ver ik kan lezen niet, moet die meteen werken..
    Normaal had ik gewacht op de pre-pay kaarten, maar heb het nodig om iets te bestelen in buitenland..
    Zo vandaar..

    Nou dan, Ik heb het al een paar keer geprobeerd om me Portemonnee bij te vullen, maar het blijft zeggen dat me Creditcard info niet klopt.!!
    Ik zoek all een tijdje naar een goede uitleg van hoe en wat maar daar is sony niet voor, kennelijk..
    Ook op de forum kan ik niet veel vinden, alleen dat je naam in hooftleters moet doen zonder punten en dat je postcode aan elkaar moet hebben vb 6798GG..

    Zo ik vraag een goed uitleg, ik wil natuurlijke niks weet over jou nummers er zo..
    Maar ik wil weten waar het staat en waar voor het is..

    Ik heb een creditcard(MasterCard) van de postbank.. ;)

    Dit zijn voorbeelden waar van ik wat meer info van af kan lijden..

    1) De verval datum is vb 06/10 is dat dag en maand of is dat maand en jaar??
    2) Achter op moet je de 3 of 4 cijferige code hebben bij mij is dat eerst de 4 cijferige code van het laatste 4nr's deel van de 16 cijferige creditcard daarna heb je in een klein wit vakje een 3 cijferige code, welke is het nou??
    3.) De 16 cijferige creditcard nummer moet je dat zo invullen 0000 0000 0000 0000 of zo 0000000000000000 ??
    4) Je contact info op de ps3 hoe zal dat er uitzien, moet je adres net zo als dat het staat op de briefen van de postbank staat?? vb Dr.A.Kssstraat 57 of Dr. A. Kssstraat 57..
    5) Als ik het goed heb moet zo je naam er uitzien M D GEKMAN en niet zo M.D Gekman.. :p

    Ik hoop dat jullie een goede uitleg kunnen geven, iets dat sony niet doet..
    Misschien kan 1 van jullie een goed voorbeeld maken voor me..
    Van hoe dat ongeveer op een creditcard staat en hoe dat er uitziet op je ps3 en waar je rekening mee moet houden!! :confused:

    Grz,
    MADLAX
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2008
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    1) vervaldatum is maand/jaar
    2) cijfers uit de klein wit vakje
    :cool: ???
    4) dacht dat niet zo belangrijk was
    5) weet het ook niet meer

    maar denk dat als je de eerste 2 puinten hebt, dat je aardig ver kan komen


    succes
     
  3. MADLAX

    MADLAX PSN: MADLAX_NL

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja op een anderen forum heb ik ook gevraagd

    Daar kreeg ik dit.. als voorbeeld

    Maar ik zit nu warhawk en de map addon te download zo het werkt :p

    Maar als Sony gewoon naast tekst velden een vraagteken link zet hoef ik dat niet te vragen :p
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik gebruik dit topic ook even voor mijn eigen vraag over cc's.

    Ik ben van plan om een CC te nemen, omdat je dan toch op verschillende gebieden goedkoper uit bent.
    Nu mijn vraag: Als ik via de Xbox Marketplace, of de PSN Store iets koop via mijn CC, wordt het geld dan direct van mijn rekening afgehouden? Werkt het dus eigenlijk net als een Bankpas?
    Of krijg je aan het eind van de maand bv. een totaalrekening met alle kosten van de afgelopen maand. En dat je dat dan in 1 keer moet betalen.

    [​IMG]
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er wordt automatisch aan het einde van de maand een bepaald percentage van het totaalbedrag van je rekening afgeschreven. Je kan natuurlijk voor het einde van de maand ook zelf het bedrag 'aflossen' zodat je geen rente hoeft te betalen voor gespreid betalen. :)
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan een creditcard het beste zien als een lening. Op je creditcard zit een limiet, bijvoorbeeld 2000 euro, wat je vrij kan uitgeven ook al heb je het geld niet. (wat voor veel mensen verleidelijk is) Maar aan het eind van de maand krijg je de rekening die je moet betalen. Hiervan moet je een bepaald percentage aan de creditcard maatschappij betalen. Als ik jou was zou ik er goed over nadenken. Want een creditcard kan best duur zijn en als je er niet goed mee om kan gaan kan je flink in de schulden raken.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beetje omslachtig dus als je sowieso alles in 1 keer wilt betalen. :+
    Ik blijf idd nog steeds twijfelen over een CC. Het heeft zeker zijn nadelen, maar nu moet ik nog beslissen of die zwaarder wegen dan de voordelen.

    Als ze de CC nou gewoon eens afschaffen, en daarvoor in de plaats je laten betalen met iDeal, of een acceptgiro (eigenlijk ook een soort lening, maar werkt wel fijner dan een CC)
     
  8. Bart009

    Bart009 BeeYou

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet altijd zo dat ze die 2% van de limiet iedere maand afschrijven. Je kan er ook voor kiezen om standaard aan het einde van de maand het hele restschuldbedrag af te laten schrijven van je rekening! Bij Postbank, ING en Rabobank is dit in ieder geval mogelijk!!
     

Deel Deze Pagina