De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus kan ik de ps3 op deze Le26r81 werkend aansluiten?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan een PS3 ( HDMI 1.3 ) zelfs aansluiten op een LCD met HDMI 1.0

    HDMI is altijd backward compatible.

    De PS3 kiest automatisch via HDMI de juiste instellingen die bij de LCD/Plasma horen.
     
  3. Mcp

    Mcp Metastasizing

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb toch gekozen voor de
    Samsung LE 22 S 81 B

    Maar ben nu nog naar een mooie prijs aan het kijken. De goedkoopste die ik kon vinden is bij Redcoon voor 408 euro incl. verzenden etc.
    Is er niet misschien ergens een aanbieding bij de MM ofzo???

    Groet en alvast bedankt!
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou hem niet bij redcoon kopen, dit ivm met garantie, want je hebt kans dat ze een buitenlandse sturen, en dan ben je misschien je tv lang kwijt als hij gerepareerd meot worden, dus das een nadeel.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijzen tussen de verschillende MM's kan behoorlijk groot zijn.

    Bij goedkopen.nl heb een LE22S81B voor € 418
    Top service en je krijgt daar alleen Nederlandse modellen.
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, zag ik toen ook bij mijn huidige TV. Was een verschil van 80 euro tussen Media Markt in Zoetermeer en Rotterdam.
     
  7. Giokeh

    Giokeh JRPG-fanboy

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik zoek me binnenkort een HD-tv aan te schaffen (zodraik mijn vakantieloon heb jaja), en voor mij zou het eerder iets zijn van the bigger, the better maar ik merk nu dat er een wereld van verschil bestaat ^^ welke HD raden jullie aan voor een budget van +- 1100 euro?
     
  8. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Th42Pv70:lol:
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf heb ik een LG plasma reeds 1,5 jaar maar als ik nu mocht kiezen zou ik voor een Panasonic gaan (of een Pioneer maar dan praten we over een Kuro die het beste beeld leverd ;) ).

    Je kunt kiezen voor Full HD maar een HD ready plasma ziet er al erg HD uit dus staar je niet helemaal blind op de specs.
    op www.htforum.nl vind je ook veel info over de verschillende Pana's.
    Als je daar wat rond surft zal je meer dan voldoende info vinden over de verschillende modellen :b:

    Succes en straks veel plezier!
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf een Panasonic en vind m geweldig. Ook in de forums zijn mensen met n Panasonic heel erg tevreden.

    Let ff op want er zijn net nieuwe modellen uit zoals de TH37PX80 en deze is ook in de 42 inch versie en kosten ook tussen de €950 en €1050.
    Het contrast is hoger en t afspelen van 24p is beter en dit voor dezelfde prijs.

    De PY full hd (sommige mensen vonden hiervan de kleuren en t wit ietsjes fletser door de coating) heeft ook n opvolger: TH42PZ85 met n contrast van 30000:1 native.
    Of je een hdready of full hd moet kopen? KIjk in de winkel of je verschil ziet. De 1024 voor de 42 hdready lijkt vreemd of weinig, maar juist deze tv heeft de meeste prijzen in de wacht gesleept.
    Voordelen van full hd zijn natuurlijk de 1:1 weergave van Blu-ray en pc, maar ikzelf zie het verschil niet.

    Succes
     
  11. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand bekent met de site viptronics? wil mijn panny plasma daar bestellen, maar twijfel nu door de verhalen over garantie en nederlandse modellen enz..
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant vind ik HD-ready wel genoeg en dan zou ik dus voor de TH37PX80 gaan.

    Welke bronnen zullen nou echt gebruik gaan maken van 1080p? Sommige games van de PS3 en blu-ray films. Maar dit zal in de toekomst ook weer veranderen neem ik aan en dan gaat er veel meer via 1080p. Ik koop deze tv ook met het oog op de toekomst dus misschien weer wel verstandig om meteen de FULLHD aan te schaffen....

    Is 720p materiaal op een hd-ready even mooi als op een full-hd? Ik dacht van wel omdat het scherm dan gewoon de 720 resolutie hanteert.

    Ik zat nog es te denken en ik weet bijna zeker dat er voorlopig nog geen PS3 komt, de 360 is meer dan genoeg als console :thumbs:

    Dat betekent dus dat ik niet eens 1080p materiaal heb en het dus eigenlijk weggegooid geld is om een 42" FULL-HD scherm te kopen op dit moment.

    Zal Full-HD de standaard worden over een aantal jaren denken jullie?
     
  13. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb nu deze tv zie link Klik Hier

    en bevalt me goed ik ga er vanmiddag mijn (nog niet gekochte) xbox360 op aansluiten en kijken wat het wordt ik verwacht wel wat moois, denk ook dat full hd de toekomst wordt net zoals blu-ray
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zit er n lange levertijd op die Sony Melbuun? Aangezien je m nog niet hebt.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Full hd wordt wel de standaard in games en films.
    Ikzelf kijk bijna alleen hd content op mn hdready plasma en dat ziet er geweldig uit.
    Nogmaals: ik zie geen verschil met n full hd, maar ik ben jou niet.
    Ga naar de winkel en kijk of jij t verschil wel ziet en of je die paar honderd euro er voor over hebt.
    Als je geen blu-ray gaat kopen, dan moet je vergelijken met ander materiaal zoals dvd.
    Al denk ik ook dat wanneer je eenmaal hd op zo'n tv gaat bekijken, je nooit meer anders wil.
    Bij mij komt er binnenkort naast mn xbox360 ook n ps3 voor de Blu-ray.
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben "eruit" :)

    Ik ga voor de 37PX80 of de 42PX80. Ik ben alleen bang dat als ik de 42 pak dat ik dan beter de FULL-HD meteen kan nemen, die meteen rond de 1300 euro uitkomt tegenover de 850/900 euro van de PX80.

    Ook heb ik een heeeeeele erge hekel aan korrelig en pixel-achtig beeld. Dit zie ik erg vaak in winkels en bij mensen thuis. Daarom twijfel ik of ik de HD-ready 42 zal nemen of zijn kleinere broertje en dus een minder uitgerekt beeld zal hebben.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Een goede vriend van me kocht onlangs de 50 inch Pioneer Kuro. (dat is de duurste Pioneer die je kunt krijgen op het moment). Hij had geld genoeg voor Full HD Pioneer Kuro maar besloot om een HD Ready tv te kopen aangezien het verschil op meer dan 3,5 meter afstand niet merkbaar was....
    Je moet deze "wijsheid" zelf in de winkel gaan bekijken. Beiden tv's met dezelfde bron en op dezefde afstand gaan zitten/staan waar je straks tv opgaat kijken. Pas dan moet je dat besluit nemen lijkt me. Veel mensen hier zullen vanzelfsprekend zeggen dat je Full HD moet nemen aangezien dat "de toekomst" is. Onzin, in Japan zijn nu alweer grotere HD resoluties "standaard" aan het worden...

    De keus is aan jou maar kies wel door zelf te gaan kijken :b:

    Edit: Dat "pixel-achtig" beeld dat je ziet betekend dat men een niet HD signaal op een HD ready óf Full HD beeld afspeelt. Een niet HD signaal zou er zelfs slechter uit komen te zien op een Full HD dan op een HD ready las ik laatst weer op tweakers.net.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Net de samsung le26r81b gekocht en kom en nu achter dat er een paarse pixel in het beeld zit, een dode of luie pixel dus. Is hier iets aan te doen?

    Edit: volgens mij zullen ze dit wel allemaal hebben, waren in de aanbieding, of zeg dat niks?
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2008
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat zegt niks nee. Hoe lang heb je m? Meteen proberen te ruilen, je gaat je er dood aan ergeren.

    Misschien is de luie pixel weer tot leven te brengen, maar dat is de volgende optie. Eerst ruilen!
     
  20. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, zit er nou een wezenlijk verschil tussen de plasma tv's van panasonic en samsung? Die van samsung zijn een stuk goedkoper (over het algemeen) maar ik vond bijvoorbeeld de PS-42C91 zeer mooi. Alleen heb ik gelezen dat panasonic met plasma's beter is. Is dit ook zo, vinden jullie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina