[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 7 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maverick_NL

    Maverick_NL Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt!
    Me NAT staat nu open.
    Het lag dus inderdaad aan één vinkje, in de configuratie bij het modem.
    Ik heb het modem gereset, router gereset, en nu staat hij dus open.
    Hartstikke bedankt voor de hulp :)
     
  2. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Netgear 824 v2 via UPC en ik heb daarin UpnP aangezet en de router gereset maar met NAT blijft op strict, iemand nog tips?

    Ik durf het niet aan om een statisch ip aan te maken omdat ik niet heel goed ben met computers en ik opzich niet veel last van me strict nat heb
     
  3. lenn_93

    lenn_93 Active Member

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb een pc en xbox 360 opmijn kamer en via een kabel wil ik deze verbinden en internet delen, wat moet ik kopen/doen om dit te laten werken,
    alvast bedankt
     
  4. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben ervaren met poorten openen, maar dit gaat me wat ver. Ik heb zowat alles geprobeerd maar niks helpt. Wie kan me helpen? Ik heb zelfs al een Xbox_360_Only netwerk aangelegd. Met een bereik van 700 meter maar ook hier krijg ik NAT Strict.

    Specs:
    InternetPlusBellen, Experia Box grijs
    Sitecom Wireless 300N (kan ik ertussen plaatsen indien nodig)
    6Mb/s download 768Kb/s upload
    Xbox 360 WireLess adapter

    NLCJ\o/:)
     
  5. NLCJ

    NLCJ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukt!
     
  6. Aerz

    Aerz Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, ik heb naar mijn weten alle poorten open gezet zoals vermeld in deze topic, nog steeds strict T_T.

    Siemens SX551 (kpn experia box)
    6Mb/s download 768Kb/s upload


    Nog pointers? ik word echt helemaal gestoord xD
     
  7. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal niemand enig idee? ik krijg die klote UpnP maar niet aan:mad:
     
  8. remixed

    remixed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Nat Strict
    Welke provider?:planet/kpn
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:6mbps/4mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?:confused:iemens
    Modem type?:Gigaset SX552
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows/Nod32

    Router

    Welk merk router heb je?:confused:iemens
    Welk router type?:Gigaset SX552
    Welke firmware?:-(laatste?)
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Nat=Strict
    Wat heb je geprobeerd?:
    88 UPD(en tcp), 3074TCP, 3074UDP (met en zonder static ip voor xbox, maar wel goede ip eraan gekoppeld steeds, geen upnp aan of exposed host). De xbox in exposed host zetten (goede ip en geen upnp of nat forwarding opties). Elke keer de router restarten nadat ik het had getest en ook de xbox360 overnieuw gestart. verder was de xbox360 vroeger nat=open en opeens was hij strict...

    Waar stopt de test?:Bij het niet terug kunnen naar: Nat=open
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):het gebruikelijke...

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:confused:trict

    Ik kan dus met sommige mensen niet praten en kan niet(altijd) de host spelen. Dit heb ik sinds kort en is echt heel vervelend en zonder enige wijziging gekomen.
     
  9. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Vroeger altijd problemen gehad om op Live te komen. Toen opeens gaan werken na wat rommelen, en nu sinds 3 weken een nieuwe router gekocht (Linksys WRT150N), en wordt ik nog wel aangemeld in het begin, maar zodra ik een spel opstart wordt ik eruit gekicked, en ben ik kansloos om via welke manier dan ook weer terug in Live te komen.
    Welke provider?: Casema
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Geen idee..

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: Surfboard??
    USB/ Ethernet?:

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: WRT150N
    Welke firmware?: v1.51.3
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Gekicked van Xbox Live
    Wat heb je geprobeerd?: Van alles...zelfs 1,5 uur met de Xbox helpdesk, maar voor ik opstuur eerst ff hier proberen.
    Waar stopt de test?: Overal en nergens, ip adress, dns, xbox live.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @superbol ... dit ligt niet aan je xbox maar aan je netwerk instellingen .. kijk even of je op je router een upnp optie ziet staan zet deze op enabled (het opsturen van je xbox heeft geen zin)
     
  11. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, dat dacht ik ook al. UPnP wordt idd ondersteund, en staat ook aan. Porten die geforward zijn nu zijn alleen 88 en 3074, maar heb alle combinaties al geprobeerd...

    Edit: Zie overigen wel dat SPI-Firewallbeveiliging staat ingesteld, maar weet niet of dat invloed heeft op dit probleem...
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2008
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Port Forward NIET gebruiken als je upnp gebruikt .. Router eerst hard resetten (fabrieksinstellingen) daarna UPNP aanzetten (soft resetten) en daarna kijken of je xbox wel een open nat heeft
     
  13. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Okej, ik ga dit even proberen, maar moet wel even vermelden dat ik net zie dat ik in het verkeerde topic zit, want aan eventuele NAT problemen kom ik nog niet eens toe, omdat ik daarvoor al de mist in ga. Mocht je hem willen verplaatsen, dan is dat aan jou, over 5-10 min post ik mn bevindingen in dit of naar het verplaatste topic :)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben geen mod ;) dus het maakt mij niet uit waar hij staat :D
     
  15. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh, lachen... :b: maargoed..lijkt te werken nu..mocht ik nog problemen hebben, kom ik hier gewoon weer terug :) En bedankt alvast \o/
     
  16. remixed

    remixed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk best dom dat veel mensen elke keer die zelfde fout maken!!
    Er staat 100x vermeld in dit topic dat je niet port forward en upnp tegelijk moet gebruiken en wat doen al die mensen........ :confused: (lezen?)

    Ik zou graag ook nog antwoord willen op mijn vraag, ik heb veel gelezen in dit topic en die over de experiabox, maar niks lukt.
    Niemand hier een oplossing voor?
     
  17. unitbuster

    unitbuster Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn probleem is dat mijn nat open is maar dat alsnog lang niet iedereen mij kan joinen met bijv. halo 3. zelfs niet sommige mensen die ook hun nat open hebben staan. Daarnaast heb ik een speedtouch 510 met daar aan een linksys router.
    xbox is aan die linksys gekoppeld. dus ik denk dat het aan die linksys ligt want als ik direct via de speedtouch speel kan wel iedereen joinen.
    Toch als ik via de linksys speel heb ik nog steeds open nat dus dan zou het toch eigenlijk geen verschil moeten maken
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan ligt het aan de verbinding van jou of van degene die je wilt joinen ...Open Nat is goed. Hier kan je zelf niets meer aan doen .. Misschien helpt een snellere internet connectie of als je bijv alleen je xbox 360 aan hebt staan en verder geen rand apparatuur gebruikt
     
  19. remixed

    remixed Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik net EXACT opgevolgd en het werkt niet.. ik krijg nog steeds NAT=Strict.... Nog verdere ideeën?:'-(
     
  20. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah goed, dat was allang geprobeerd, maar niet te snel je conclusies trekken he...lezen had ik al geleerd toen ik 4 was :)

    Maar om terug te komen. Die harde reset die me werd aangeraden en dergelijke werkte gisteravond dus wel. Vanochtend was die 'stabiele' verbinding weer verdwenen. Hij heeft nu in de test al bijna overal gefailed. OP ip adress, dns, mtu, icmp, xbox live. Kortom, zelfs de xbox helpdesk wist het niet, en wordt nu terug gebeld door de technische dienst binnen 48uur. Zelfs direct op mn modem failed die bij het ip adres...volgens hun onmogelijk.

    Iig, mocht je nog ideen hebben, want ik zie dr het zonnetje niet meer van in. O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina