Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Home is een van de kindjes van Phil Harrison. En zelfs die haakte af ...

2. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ja ok, schade in de spel "is" fijn om te zien.
    Schade die ook u wagen zijn performance laat dalen is ook fijn om te "zien" en te "rijden"
    Maar het is geen must voormij.

Wat ik nu eigenlijk belang aan hecht is:
    Graphics
    Sound

Op dat laatste wil ik toch terug op opkomen.
    Geluid speelt altijd een belangrijke rol (kijk race games, als de wagen zijn geluid super aanhoort, Ferrari als een voorbeeld dan heb je altijd zin om dat spel terug, terug en nog is terug te spelen.)
    Maar als het zoals GT4 aanhoort (ik zeg niet dat het SLECHT is, de sounds van de wagens ZIJN goed TOT je de wagen gaat uitbouwen met nieuwe uitlaten etc... Alle wagens zijn dan hetzelfde qua geluid) dan heb je ook geen zin meer om die spel te spelen. (Heb er wel een half jaar op gezeten, dat wel. :D)

Maar zoals ik zei, als iets echt super hoort zoals Call Of Duty 4 dan heb je gewoon indruk alsof je daar ook echt in zit.

Dat is toch een belangrijke factor voor MIJ als ik een spel ga kopen.

Oké dit was misschien offtopic, maar jah. :9 Moest gewoon dit gezegt hebben. :9

3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je laat je leiden door Graphics en Sound? Dat zijn voor mij leuke dingen die meespelen maar het gaat mij echt veel meer om de handling en de gameplay.

Het spel kan nog zo super eruit zien, als de handling klote is, de AI is verneukt en de physics van de auto's zijn dramatisch dan is het spel binnen no-time weer verkocht o.i.d..

Dat is straks bij GRID ook misschien het geval, het ziet er allemaal SUPER uit. Maar hij roteert om één punt heen op het asfalt, dat is echt klote qua handling en waarschijnlijk zal ik hem daarom weer verkopen als dat te erg is.

Graphics zijn leuk, maar echt niet HET voor een game. Ik heb liever een iets minder mooie game die super wegspeelt dan andersom.

Allebei is helemaal mooi natuurlijk maar dat is niet altijd te krijgen :)

4. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ROCK BAND 22 MEI YES YES YES YES YES YES YES!

5. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja oké, heb je gelijk in.
    Maar vooralleer je een spel "koopt", dan kijk je toch eerst naar een uitgebreide review, of leest eerst naar commentaar van anderen.

Zo heb ik onlangs besloten om een Xbox360 te kopen aangezien de support van MS super is, games zijn ook goed.

Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  6. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die comment slaat nergens op.

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol ik hoop dat dit een grapje is?

Of mag ik zeggen dat de 360 faalt omdat Peter Moore weg is gegaan?

8. Giokeh

Giokeh JRPG-fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Xbox 360 zelf echt een topconsole, gaat mijn voorkeur naar uit boven de PS3, vooral voor de games en ook wel voor de imo leukere Online community, enkel jammer dat ikzelf al een paar maal problemen heb gehadmet m'n X360, daarover lijken amper klachten bij fout werkende PS3's dusja beetje jammer

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    De opmerking van Dennis is wat gewaagd inderdaad :) Maar om nu te zeggen dat de 360 faalt is wel heeeeel erg vreemd om te stellen.
    Home is wederom uitgesteld en ja, Phil was de drijvende kracht achter het concept.
    Peter Moore is weg maar je ziet nog weinig tot geen problemen op het 360 front. Feit blijft dat PS3 nog steeds 3e viool speelt ;)

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Feit is wel dat de ps3 de xbox 360 aan het inhalen is(kan onmogelijk nu al 2de viool spelen)... Misschien dat Macdennis daar niet zo goed tegen kan, en vage uitspraken begint te doen, ik weet het niet... Of mss zit het hem tegen dat blu-ray gewonnen heeft van HD dvd... Nogmaals, ik weet het niet, anyways denk dat de verkoop van de ps3 harder gaat stijven in procent met gta4 dan de 360. Echter gaat de 360 versie wel veel meer keer verkocht worden(6 miljoen of tegen de 7 schat ik), terwijl ps3 tegen de 4 gaat zitten denk ik, wat ook superveel zou zijn(met hun verkochte ps3 consoles in vergelijking met de 360). maarja, zien wel he :)

11. Stiffmasta

Stiffmasta Alpazino

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...
    Nou ik denk dat Sony toch die GTA:IV zal release in een 40GB GTA combi pack en waardoor PS3 een aardig verkoop zal toebrengen.
    Maar dan niet te vergeten, XBOX krijgt "updates" die PS3 niet krijgt, wat eigenlijk nog leuker eraan is om het spel te kopen voor de Xbox360 versie. :9

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog geen berichten gelezen dat de PS3 de 360 aan het inhalen is.... Natuurlijk heeft de PS3 nu een piek met de GT5 "demo". Maar netzogoed heeft de 360 die met een pricedrop naar de "casual prijs".
    Als ik hier in de Saturn loop (Tilburg) dan zie ik toch echt meer mensen Xbox dozen omdraaien opzoek naar 175 Watt consoles dan op zoek naar een PS3 ;)

Als je niet weet wat Dennis zn ideeën zijn zou het je sieren om hem dan ook geen woorden in de mond te leggen (je maakt het weer persoonlijk en dat is jammer). Jij geeft vaak je mening terwijl Dennis vaak met feiten komt. Ik vind het altijd leuk om je mening te lezen maar niet als je weer op de man gaat spelen Boss. Niet nodig.

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Dude, wat voor een uitspraak was het ook??? Snap ik gewoon niet van Macdennis, maar genoeg erover...
    hier van de ps3:
    http://www.xgn.nl/ps3/nieuws/7625/playstation-3-haalt-xbox-360-in-wii-blijft-eerste/
    Nu ja, wil mss nog niets zeggen, maar als je Europa(waar ps3 beter verkoopt volgens de geruchten), Japan(waar hij zowizo beter verkoopt) en amerika samen neemt, lijkt me ps3 stilletjes meer en meer naar de xbox 360 toe te werken, en stilletjes ook aan het inhalen,...

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met mijn overtrokken statement wilde ik alleen maar aanduiden hoe overtrokken zijn statement was :)

Even een algemeen vraagje, als ik nu een Elite koop, krijg ik dan zo'n data transfer kabel erbij zodat ik mn 20 gig gegevens over kan zetten? Zo niet, hoe kom ik daar aan?

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik waarschuw je alleen maar om niet weer persoonlijk te worden ;) Ik ken je langer dan vandaag en zo'n uitspraak vraagt om een reactie waar je weer op zal reageren etc 8)

Maar goed, de link die je plaatst is van ruim 6 weken geleden en snijd nu weinig hout... Een korte periode ongeveer 40.000 consoles meer verkopen dan de concurrentie zet weinig zoden aan de dijk. De pricedrop van MS zal over een langere tijd een meerwaarde bieden. Een aantal jaar geleden hadden we ook in deze thread (of eerder deel ;) ) deze discussies en Sony zou MS wel even wegblazen in 2007/2008. :) Op dit moment mag Sony blij zijn als ze een paar maanden "iets" meer consoles verkopen. Laat ik over de software sales maar niet beginnen want wat dat betreft (Blu Rays én games) zijn het geen aantallen om trots op te zijn.... Op dit moment zie je reclames op tv voor GT5.... De casual gamer denkt dat hij de game kan kopen terwijl het slechts een demo is (wel een mooie trouwens, dat wel).
    De komende weken gaat de strijd echt losbarsten want GTA4 komt eraan en beiden kampen zullen er alles aan doen om gamers (casuals en hardcore) het gevoel te geven dat deze game slechts op één console te spelen kan zijn :9 O-)

Haha, snap ik ook wel ;)

Tweede vraag.... Ik zie hier op het forum wel eens mensen zo'n kabel ruilen. Ik heb nog nooit gelezen dat die kabel erbij zit. Beter bel je even naar de MS helpdesk of ruil je hier met iemand.

16. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Zit er niet bij, je moet een bon die je erbij krijgt opsturen volgens mij. Of bellen... ik heb het niet gedaan aangezien me Elite de eerste was.

17. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm iemand die mij zo'n kabel kan lenen? Anders moet ik nog wachten voordat ik mn data kan overzetten :mad:

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik raad je aan ff in de elite thread of algemene thread te kijken naar mensen die een elite hebben.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Haha ja en dat wachten duurt bij veel mensen erg lang (iets van een maand ofzo), ik zou gewoon een advertentie bij X-Bazar zetten, denk dat er vast wel mensen zijn die dat ding tegen verzendkosten willen opsturen naar je is toch maar 1malig dat je zoiets nodig hebt.

20. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik zou net zeggen dat de software sales goed zijn voor PS3 ondanks dat de 360 meestal meer stuks verkoopt. Als je kijkt naar de charts in Europa zijn het aantal titels is de top 20 ongeveer altijd gelijk verdeeld over PS3 en Xbox 360. De multiplatformgames verschillen gewoonlijk een plaats of twee, drie bij nieuwe releases, soms kan dat verschuiven. GT5 Prologue zal wel zonder al te veel problemen over de 1 milljoen stuks gaan, MGS4 in juni zou normaal gezien die kaap ook vrij gemakkelijk moet bereiken. Hopelijk gaan ze er nog ruim boven natuurlijk.
    Heb je cijfers over dat Blu ray het niet goed doet? In vergelijking met DVD is het verschil waarschijnlijk groot, maar als nieuw medium, die bij mijn weten in stijgende lijn bezig is, hoeft er niet negatief over gedaan te worden.

Over GTAIV ben ik het eens met boss, ik denk dat het spel op Xbox 360 uiteindelijk ongeveer dubbel zoveel zal verkopen dan op PS3 (onder andere dankzij die DLC), hoewel ze op beide consoles een schitterende verkoop gaan kennen, maar dat de hardware sales een positievere invloed gaan hebben op PS3, zoals ook Patcher voorspelt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina