Enkele onderwerpen....
Ze kwamen met het contrast van 8000:1 en dat dat onovertroffen was. Ik gaf aan dat de nieuwe PX80 een NATIVE CONTRAST heeft van 15000:1 en dat die 8000:1 zelfs nog dynamisch is ook bij de LCD. Ze gaven het contrast dus als argument dat de LCD een scherper scherm heeft. Dit kwam dus alleen door de zwarte lijntjes die LCD overal omheen plaatst (onnatuurlijk) en niet door het contrastratio.
Er stond een LCD met een reactiesnelheid van 5ms, ook onovertroffen zei de verkoper en dat het bij een plasma altijd langzamer is. Ik gaf dus aan dat de plasma niet eens een reactiesnelheid heeft en hier dus beter op presteert. Hij werd redelijk stil.
De snelle bewegende beelden op een LCD waren super zei hij. Ik gaf aan dat er op een website een onderzoek was naar het verlies van het aantal beeldlijnen en dat de LCD dat verloor. Het is natuurlijk allemaal cijferneuken en je moet het wel zien maar zijn beweringen waren bout.
De prijs was veel hoger zei hij, maar een 42" hd-ready plasma is niet veel duurder dan een 42" hd-ready LCD. Zeker niet als je kijkt naar de kwaliteit. Natuurlijk begon hij over het inbranden maar als je rustig en verantwoord inspeelt, contrast lager zet etc. dat hier dan geen sprake van is.
Toen kwamen de kleuren nog ter sprake maargoed, ik heb daar LCD's gezien en ik heb in de micro elektro alleen maar LCD's gezien en twee plasma's. En ik heb met me eigen ogen gezien dat de kleuren gewoon veel levendiger waren en minder flets. Hij beweerde van niet, maargoed....dat is dan misschien een ogenverschil ofzo?
PS.
Dit is niet om op te scheppen ofzo, maar gewoon om aan te geven dat het moeilijk is om een objectieve verkoper te vinden in een zaak waar LCD de boventoon voert
Laatst bewerkt: 5 apr 2008