De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de reacties uit dat filmpje komt het door de hoge contrast ratio van die tv. Nog een reactie waar je misschien wat aan hebt.

    ''My Panasonic plasma does not do that at all. I agree LCD's are better for gaming if thats all you do but the picture quality of a good plasma with movies just can't be touched by an LCD right now. Just look at the new Pioneer Kuro's.''
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    COD4 heb ik net geruild waarschijnlijk dusja, daar hoef ik niet bang voor te zijn.

    Ik ben net terug van de Micro Electro hier uit het dorp en ze hadden de PX80 niet staan. Zodra hij binnenkomt ben ik welkom met mijn xbox360 om hem uitgebreid te testen, Dan leen ik COD4 en Gears of War ff bij een maat van me, kijken of die tv last heeft van die green ghosting.

    Net in een andere winkel hier hadden ze alleen maar LCD tv's staan, ik vraag dus of ze plasma's hebben. Niet dus en ze wilden me overtuigen waarom ik voor LCD zou gaan. Op elk punt wat ze noemden lulde ik hun er uit :D Echt leuk om verkoper eruit te lullen die denken dat ze er verstand van hebben maar alles oplezen wat er op het kaartje bij de tv staat :D
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    :D
    ik moet der wel even bijzeggen bij mijn laatste comment, mijn tv is al een stuk langer ingespeeld nu en het phosphor lag lijkt minder te worden en ik zie het zelf bijna niet.

    Plasma troeft verder een LCD op alle fronten af!
     
  4. mathijsjanzen

    mathijsjanzen Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de HDMI kabel ook te koop van microsoft, of alleen van andere merken? bij de premium zit namelijk alleen een component, toch? geeft dit op een plasma ook al zeer mooi beeld of is het met een HDMI kabel van logic 3 oid wel mooier?
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    je meot zelfs die van MS hebben, want daar zitr een verloopstukje bij voor optical audio, anders kun je geen geluid hebben
     
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee hoor,
    http://www.chadledford.com/?p=50

    scheelt weer een hoop geld ;)
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    relax, maar geld dat ook voor de vga kabel
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat waren die punten eigenlijk.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ha, daar is t befaamde youtube filmpje weer.
    Het schijnt zo te zijn dat t groen minder snel dooft dan de andere kleuren. Je moet hier echter heel gevoelig voor zijn, wil je dit kunnen zien.
    Ik vind t echt weer zo'n lcd fanboy filmpje, want ik game behoorlijk veel en heb veel Gears of War gespeeld en hoe snel ik ook ronddraai, ik zie niks. Mensen zullen zeggen dat ik er misschien niet gevoelig voor ben.
    Vreemd dat t op t filmpje wèl heel goed te zien is.
    Vreemd? Natuurlijk niet, want je kan iedere toptv zo afstellen dat t beeld heel slecht wordt.
    Zet t scherm op dynamisch, 100% contrast en 100% sharpness, daarna neem je dit op en zet je t op youtube.
    Luister niet teveel naar anderen en test t zelf maar s. Ik vind t filmpje complete onzin.
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkele onderwerpen....

    Ze kwamen met het contrast van 8000:1 en dat dat onovertroffen was. Ik gaf aan dat de nieuwe PX80 een NATIVE CONTRAST heeft van 15000:1 en dat die 8000:1 zelfs nog dynamisch is ook bij de LCD. Ze gaven het contrast dus als argument dat de LCD een scherper scherm heeft. Dit kwam dus alleen door de zwarte lijntjes die LCD overal omheen plaatst (onnatuurlijk) en niet door het contrastratio.

    Er stond een LCD met een reactiesnelheid van 5ms, ook onovertroffen zei de verkoper en dat het bij een plasma altijd langzamer is. Ik gaf dus aan dat de plasma niet eens een reactiesnelheid heeft en hier dus beter op presteert. Hij werd redelijk stil.

    De snelle bewegende beelden op een LCD waren super zei hij. Ik gaf aan dat er op een website een onderzoek was naar het verlies van het aantal beeldlijnen en dat de LCD dat verloor. Het is natuurlijk allemaal cijferneuken en je moet het wel zien maar zijn beweringen waren bout.

    De prijs was veel hoger zei hij, maar een 42" hd-ready plasma is niet veel duurder dan een 42" hd-ready LCD. Zeker niet als je kijkt naar de kwaliteit. Natuurlijk begon hij over het inbranden maar als je rustig en verantwoord inspeelt, contrast lager zet etc. dat hier dan geen sprake van is.

    Toen kwamen de kleuren nog ter sprake maargoed, ik heb daar LCD's gezien en ik heb in de micro elektro alleen maar LCD's gezien en twee plasma's. En ik heb met me eigen ogen gezien dat de kleuren gewoon veel levendiger waren en minder flets. Hij beweerde van niet, maargoed....dat is dan misschien een ogenverschil ofzo?

    PS.
    Dit is niet om op te scheppen ofzo, maar gewoon om aan te geven dat het moeilijk is om een objectieve verkoper te vinden in een zaak waar LCD de boventoon voert :)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2008
  11. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de geruststellende reacties allemaal. Ik heb heel lang getwijfeld over plasma of een FullHD LCD maar na een vergelijkend onderzoek in de mediamarkt was ik toch wel overtuigd van de superieure beeldkwaliteit van de plasma en dat het inleveren aan scherpte niet zo'n hoge prijs was om te betalen.

    Dus had ik online al een Panny 37PX80 besteld, kom ik opeens het hele onderwerp van green ghosting tegen. In eerste instantie was ik niet ongerust totdat ik dat filmpje zag. Ik heb overwogen om de bestelling te annuleren maar na nog meer doorlezen, neem ik de gok toch maar en laat de bestelling doorgaan (hopelijk komt ie komende woensdag binnen).

    Het is best lastig, het is een feit dat green ghosting voorkomt doordat het inherent aan de plasma technologie is. Aan de andere kant hangt het ook af hoe gevoelig je bent voor het zien van dit effect en of je toevallig een defect model hebt gekocht. Gelukkig heb ik ook gelezen dat het effect minder wordt naarmate de tv langer is ingespeeld of dat je er zo aan gewend raakt dat je het niet meer ziet. Bovendien lijkt het effect zo minimaal te zijn dat alleen bij heel contrastrijke films/games het effect heel duidelijk te zien is. Er blijft niks anders over dan het zelf te testen en dat ga ik ook uitvoerig doen wanneer de tv binnen is. Tenslotte heb ik nog altijd 7 dagen om de Panny terug te sturen als ik er echt last van heb.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zoals ik al zei: mensen vertellen de gekste dingen op internet. Ik heb zelf gears of war en ik kan het beeld zo snel ronddraaien dat je letterlijk misselijk wordt, maar geen green ghosting te zien.
    Ik weet wel wat ik zag als ik dat men mn lcd tv deed, onscherpte!

    Ik vond Gears of War trouwens een heel mooi spel toen ik m op mn 30 inch lcd speelde. Toen ik m daarna op mn plasma ging spelen viel mn mond letterlijk open....zo ongelooflijk mooi!
    Grafisch is Gears of War nog steeds een van de allermooiste games, vooral ook de vervallen gebouwen. Ik vond het ook n grauwe, grijze uitstraling hebben, vond dat bij het spel horen.
    Wat schetste mijn verbazing toen ik m op de plasma ging spelen? Wat een mooie kleuren! Kleuren? Waar komen die nou vandaan? Ik zag echt dingen die ik nog nooit had gezien!:thumbs:

    Maar inderdaad: zelf testen en vooral zelf beslissen is the way to go.
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga maar eens lekker Sin City kijken en mij met een strak gezicht beweren dat je geen phosphor lag ziet. Natuurlijk moet je gevoelig zijn om phosphor lag te kunnen zien onder alle omstandigheden en is het totaal niet zo erg als in die filmpjes. Alleen bij hele grote contrast verschillen (zwart/wit) gecombineerd met snelle bewegingen kan iedereen phosphor lag waarnemen.

    Ik wilde zelf de Panasonic 42PZ85 gaan kopen, maar na deze te testen blijk ik wel zeer gevoelig te zijn voor phosphor lag. Voor de zekerheid had ik Sin City meegenomen waar zelfs de verkoper die het tijdens GoW en CoD4 niet kon zien om moest huilen.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik ben ook gevoelig voor phosphor. maar na een dikke week deze tv te hebben zie ik het al zo erg niet meer, gewoon dik genieten na 2 jaar een lcd gehad te hebben!
     
  15. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik ben nieuw hier...

    Ik vroeg me af wat is het beste voor gamen met de Xbox360? Een LCD of een PLASMA?

    Ik zat zelf te denken aan de plasma van Panasonic: TH-37PV70, TH-37PV7 of de nieuwe versies TH-37PX80 of de TH-37PX8...

    Heeft iemand ervaring met 1 van deze toestelle? Is dit een aanrader?
    Zo niet wat raden jullie me dan aan? Ik hoor verschillende verhalen, ik ben zelf nu in het bezit van een 23 Inch Philips LCD...

    Budget is rond de 800-1000 euro...

    Alvast bedankt!!:thumbs:
     
  16. Shizzel

    Shizzel Guest

    Oh mijn god, kom op!
    Kijk éventjes naar de posts op deze pagina, pff, doe er zelf ook even wat moeite voor.
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    :lol:

    Wel de moeite nemen om je aan te melden en de tijd nemen om zo'n post te maken.... Maar niet zelf even zoeken ofzo in deze thread :emo:

    Welkom op het forum en veel plezier :b:
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  18. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    @Shizzel en @Xwon: Bedankt voor jullie vriendelijke ontvangst.

    Ik had vanmorge heel kort de tijd en had snel account aangemaakt en ff een berichtje geplaatst omdat ik smiddags naar het centrum zou gaan en zou kijken naar TV's...

    Uiteindelijk heb ik vanavond de tijd genome om alles te lezen en ben net klaar met het lezen van de afgelope 34 pagina's...

    Ik hoop dat iemand nog steeds de verschillen ff duidelijk kan maken tussen LCD en Plasma, wat aan te raden... en of iemand meer weet van de Panasonic's die ik opnoemde, en welke dan het beste zou zijn...
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zie het inderdaad niet. Wat ik wel zag toen ik de plasma ging vergelijken met zo'n Samsung lcd, een beeldkwaliteit van de lcd om te huilen was.
    En dit terwijl ik naar de winkel ging om zo'n Samsung LE40M86 te gaan kopen, maar gelukkig ben ik eerst gaan testen. Wat een ghosting en neppe kleuren op die lcd's zeg!

    Zo zie je maar, de één ziet dit en de ander dat.
    Ik heb echter zowel een hdready lcd (inmiddels aan mn schoonouders gegeven) alsook n hdready plasma en spreek dus uit ervaring.
    Maar als je gevoelig bent voor de fosforlag, dan moet je m niet kopen natuurlijk. Al blijf ik t vreemd vinden dat mensen die dat zien, dan niet zien wat voor matig beeld n lcd geeft.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18

    De laatste 34 pagina`s? Misschien zijn die 17000 post daarvoor ook een aanrader.:p

    Maar ff serieus, wat ik hier vooral hoor is dat plasma toch vaak de betere van beide is. De nadelen van de eerste plasma`s zijn inmiddels verholpen. Volgens mij is de persoon boven mij een echte plasma fan dus misschien kan hij het nog eens uitleggen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina