De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woutjuh88

Woutjuh88 Check The Eyes...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is wat ik ook wel dacht te begrijpen dat Plasma beter is... Maar sommige winkels blijven nog steeds herhalen dat de problemen er nog steeds zijn, zoals het inbranden. Daar hoor je ook nog steeds 2 verhalen over.
    Maar bij de eerste LCD tvs was vooral het ghosten toch een probleem (correct me if im wrong) Dat is nu ook verholpen, net als het inbranden bij een CRT dat was ook met de eerste, zie je nu na al die jaren ook niet meer.

(Over het lezen, ik lees allerlij forums en sites, je blijft altijd die discussie hebben... Ik moet gewoon 1x overtuigd zijn en dan is het klaar, voor mij iig)

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Tja, niemand kan jouw overtuigen van wat er "beter" is... Ik ben zelf 3 jaar geleden begonnen met een HD ready LCD en ben overgestapt op een HD ready plasma... (mijn redenen daarvoor zijn wel duidelijk, het zijn dezelfde als de andere plasma bezitters in deze thread.)
    Maar waarom heb je ons nodig om te bepalen wat het "beste" is....? Je moet niet teveel luisteren naar verkopers of ons maar zelf gaan kijken en ERVAREN wat je zelf het beste/mooiste/leukste vind etc....
    Veel mensen besteden (volgens mij) teveel tijd op internet om specs te vergelijken en gaan daarom helemaal "gebrainwashed" een electronica zaak binnen en vergeten hun eigen smaak....

Als je normaal omgaat met een plasma (lees, de eerste paar honderd brand uren op lage waardes zetten etc.) heb je van de "nadelen" geen last.
    Als je bijvoorbeeld bang bent voor inbranden zet je tijdens het gamen ook niet alles op "full pull" ;) (met Halo en Forza zet ik mijn instellingen voor de zekerheid ook nog wat rustiger...).

En ik wilde je niet voor lul zetten ofzo maar de antwoorden op je vragen zijn op een hele makkelijke manier terug te vinden in deze threads. Op tweakers/htforum/kieskeurig vind je ook alle info over de types waar je info over wil hebben. De links hiervoor worden zelfs in deze thread gegeven dus dan is het logisch dat mensen wat "lullig" reageren op je vragen...
    Maar goed, ik meen het wel.... Welkom hier en veel plezier ;)

3. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Naja het is meer de doorslag geven, Ik ben naar een aantal winkels geweest: 1 daar van heeft mij gevraagt welke vind je nou het mooist enzo enzo... Toen kwam ik uit op de Panasonic TH-37PV70 (zonder de merken te zien of te weten)

Verder over die eerste in speel uren ofzo, is er een preciese beschrijving hoe die dan ingesteld zou moete worden ik lees vaak het contrast op 40/50% zetten.
    Maar ik ben vandaag bij de mediamarkt geweest en daar durfde iemand te beweren dat een plasma slecht is voor stilstaande beelden in verbandt met in branden. (Dus bijv een RTL4 logo dat je ziet als je die zender bekijkt)

Verder ik neem aan dat ik zoiezo VER vooruit ga als ik nu bijv de Panasonic TH-37PX80 neem, waar ik nu heel erg naar ga. In vergelijking met mijn oude Philips 23 Inch (2jaar oude LCD)

Ik gebruik verder weinig speciaals Xbox zonder HDMI, dus Full HD is niet echt noodzakelijk? Er komt dan een surround setje bij + dvd speler, en me PC word er misschien wel is op aangeslote.

Denk dat ik wel een redelijke keus maak toch?

Is het verschil tussen de TH-37PV7/70 en TH-37PX8/80 groot genoeg om voor die nieuwere 2008 uitvoering te gaan?

(Verder toch bedankt voor het welkom hete, ik ben zelf gewoon beetje in de war omdat ik ZO veel lees en hoor en zie, dat ik het ook niet echt meer weet en gewoon de knoop door moet gaan hakke)

4. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

ik zou voor lcd gaan, want met plasma kunnen de vaste dingen(bijv snelheidsmeter in forza 2) in het beeld blijven staan.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    als het niet langer dan een half uur ofzo in het beeld staat, is er niks aan de hand, en bij forza heb j toch neit dat het logo dag en nacht in het beeld staat. dus niks aan de hand, gewon voor plasma gaan. Heb zelf ook de 37PV70

6. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het allemaal een beetje goed begin te begrijpen dan is dat iets van de aller 1e Plasma tv's, en is dat nu met de nieuwste allang niet meer.

Want dat zou betekenen dat als je een film kijkt op RTL4, (gemiddeld 1,5/2uur) dat de eerste de beste keer dat logo er in vast blijft staan... (Ookal verandert je beeld door reclames)

Zijn hier niet gewoon ergens feiten over te vinden, die zegge waar het op staat?

7. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat logo's in je beeld blijven staan is echt verleden tijd en ja ik heb zelf ook een plasma.
    Je moet je contrast in het begin wat lager zetten (op 40 bv)
    en zeker niet naar die persoon luisteren die bij de mediamarkt werkt.

Anders ga is kijken op deze forum:
    www.htforum.nl

8. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Ja nou wil ook niet de eerste de beste persoon geloven, het blijven toch meer mensen zeggen. Maar ik denk dat mensen blijven geloven dat het gebeurd, dat er daardoor meer LCD's verkocht worden.

Als ik dan lees dat mensen al jaren op forums komen enzo enzo, en nog nooit geleze hebben over inbranden ofzo. En anders STEL dat het voorkomt dan valt dat tog onder de garantie?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. DGTyrael

DGTyrael Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er dingen waarop ik moet letten als ik mijn 42PX80 heb?

- Zoals gezegd: contrastratio op 40-50% zetten voor 200 uur (kan je zien in het service menu - het knopje "volume minderen" op de TV inhouden en tegelijkertijd 3x op "0" duwen van de afstandsbediening
    - Alle software gedoe behalve 100hz uitzetten
    - Cinema of "warm" kleuren? etc etc

Nu ben ik nog aan het twijfelen of het een Xbox360/PS3 wordt. Een HDMI naar DVI kabel komt er zeker voor mijn PC :thumbs:

Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  11. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wil ik ook graag weten, ben namelijk van plan deze of de 37 Inch te kopen... Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt, en wat je er voor betaald hebt?

12. DGTyrael

DGTyrael Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga hem waarschijnlijk bestellen bij Redcoon.be of komplett.be

In de winkel is ie veel te duur (prijzen van 1099 tot 1150, waar ie 900 kost bij Redcoon.be - is wel 50 euro extra voor de verzending, maar hey, het is nog altijd 150 euro goedkoper!).

Edit, een vraagje: hoe gaat dat dan met garantie als je hem bestelt via internet?

13. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Erg handige site, al is dit onderzoek enzo in samenwerking met Panasonic en Pioneer. Ben ik er zo ongeveer in middels wel van overtuigd een Plasma aan te schaffen.

Nu moet ik nog een winkel vinden :)
    Inmiddels hier in het centrum van Uden geweest, en blijkt dat het toestel dat ik wil TH-37PX80 nergens te leveren is, en ik zal moeten wachten. Of heeft iemand een betrouwbare internet winkel of gewoon winkel in de buurt van Oss, Eindhoven en Den Bosch.
    Zo niet zal ik moeten wachten tot ze weer geleverd worden, ik kwam uit op een prijs van €1099 - 10% = €989,10. (Goede deal?) Dit is incl 2jaar garantie, als er iets mis is komen ze hem ophalen en krijg ik een leen toestel.

Het is wel goedkoper, ik ben het zelf ook aan het overwegen. Maar vind het toch erg risico vol ivm garantie, en waar komt hij vandaan. Via internet weet je het nooit... (Heb verder zelf erg goede ervaring met internet aankopen Laptop en dergelijke)

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk eens op het HTforum wat op de vorige pagina is geplaatst. Zoek daar naar de thread met "sponsors" en zoek dan naar het bedrijf "Smits" in Arnhem. Hij heeft die plasma's die je zoekt in de aanbieding en je kunt er voor de 37 inch slagen voor onder de 1000,- Ik raad je sowieso aan voor de nieuwere generatie te gaan. (beter contrast, zwartwaarde etc.).

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Die site heeft alleen nog maar de oudere PV70 en niet de PX80 reeks.

Misschien in de toekomst nog wel, maar nu nog niet in ieder geval ;)

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Over welke site heb je het?

Hier is de link naar de aanbiedingen van Smits

17. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 apr 2008
  18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
  19. Woutjuh88

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm is wel goede winkel, maar hoe zit het als er wat mis is of kapot gaat, moet ik hem dan weer naar Arnhem brenge? Voor mij niet gunstig:p

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    2 jaar aan huis garantie ;)
    Ik heb mijn PZ85 daar ook vandaan, super service :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina