De HDTV thread [Deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben heel eigenwijs en luister alleen naar mij zelf.
    Ik kijk en vergelijk en maak dan zelf een beslissing.

    Ik heb nu een Sony 40" FullHD LCD in bestelling staan :9
     
  2. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laat ook lang op zich wachten..
     
  3. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik zeg al uiteindelijk moet je niet naar de getalle kijke, en egt naar het sgerm zelf... desnoods probere in de winkel met je eige dvd speler xbox weet ik veel... doen ze niet moeilijk over.
     
  4. Thomaskm

    Thomaskm Active Member

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    10
    Mooizo, ben erg benieuwd namelijk :)
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige rede dat Pioneer overgaat naar Panasonic panalen is door te hoge constante kosten. Het heeft niets te maken met kwaliteit.

    Bekijk maar eens een Plasma in vol daglicht dan is het zwart bij een Plasma totaal niet zwart terwijl zwart op een LCD pikzwart is. Plasma doet beter zwart in donkere ruimtes en LCD doet beter zwart bij verlichte ruimtes.
    Overigens scherpte is een stuk belangrijker dan hoe jij het af doet, scherpte is alles bij HDTV anders heb je genoeg aan SDTV.

    Verkopers in electronica winkels zijn of doze schuivers, of verkopen alleen met hoge marges (Philips, Samsung, H&K etc) of het zijn fanboys (LCD of Plasma).

    Helemaal mee eens veels te veel mensen staren zich blind op specs. Specs worden altijd onder optimale omstandigheden gemeten (response time, contrast) en bij het ene bedrijf liggen de specs dichtbij de werkelijkheid en het andere bedrijf verdriedubbeld alles (kuch Samsung kuch).
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wrijf het nog maar eens lekker in :'-(

    Veel haast heb ik er niet mee , ben op mijn werk veelste druk.
    Heb zelfs dit weekend moeten werken.

    Een eigenwijze klant beweerde bij hoog en laag dat er een kabelbreuk in onze installatie zat.
    Vertelde hem Zaterdag avond dat hij maar eerst in zijn meterkast moest kijken , maar daar lag het probleem niet volgens hem.
    Ik op Zondagmorgen van Borne naar Ijmuiden (200Km) en ontdek dat het probleem wel in zijn meterkast lag.
    Er bleek een stop kapot te zijn :mad::mad::mad:

    Op de site van Sony staat zowel de werkelijke Contrast-ratio als de Dynamische Contrast.
    Een paar maanden geleden kon je op de Russische site van Samsung nog het werkelijke contrast terug vinden.
    Maar ook hier vindt je nu nog alleen de Dynamische Contrast.
     
  7. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, of jij jezelf nou nuttig hebt gemaakt of niet, je wordt er toch voor betaald. Maar 200km in de auto zitten is nooit een pretje en al helemaal niet als het voor niks bleek te zijn natuurlijk.

    Mijn toekomstige lcd heeft een dynamisch contrast van 30.000:1. Om het werkelijke contrast te krijgen moet je dat ongeveer door 5 delen of verschilt dat weer per tv?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat rekensommetje kan je wel vergeten.
    Voorbeeld.
    Mijn R71 heeft een Dynamische contrast van 5000:1 terwijl de nieuwe R8 een Dyna heeft van 8000:1
    Dat zou betekenen dat het werkelijke contrast van de R8 hoger zou zijn dan die van de R71.
    In de praktijk verschillen ze helemaal niet zoveel van elkaar.


    De nieuwe 32" FullHD van Sony ligt in Mei 2008 in de winkel.
    Deze heeft een dynamische contrast van 33000:1
     
  9. DGTyrael

    DGTyrael Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga 'm pas begin mei bestellen, de PS3 zal er dan ook zijn eind mei (sorry :cool:)

    Zijn er tegen dan plasma's uit die ook een aanrader zijn, of zal de TH-42PX80 een blijvertje zijn? Zal tegen dan wel iets goedkoper zijn.

    Ferry34: nog een vraag. Als jij DVD's of anime (widescreen ofc) afspeelt vanaf je PC op de TV, heb jij dan zwarte banden? Het is zo dat ik op mijn mac (1280*800) kleine banden heb als ik Moyashimon / Tsukuyomi Moon Phase afspeel. Ik zou graag willen weten in welke mate dit voorvalt als ik de TV op een pc aansluit :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    licht aan de resolutie. Als de tv de zelfde resolutie heeft als je mac, dan krig je ook zwarte banden.
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit toch een beetje te twijfelen ofdat ik voor de 42px80 zal gaan of even doorsparen en de 42pz85 gaan. Het is wel meer dan even doorsparen want hij kost rond de 1450,- euro en de 42px80 kost rond de 900,- euro.

    Ik baal er wel van dat er zo weinig winkels zijn hier in de buurt die veel plasma's hebben opgesteld naast elkaar. Ik kan bijna onmogelijk 1 op 1 vergelijkingen maken met bijvoorbeeld de PX80 en de PZ85
     
  12. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb inmiddels een Samsung 42" Full HD LCD gekocht. Had een Philips breedbeeld 100 hz

    Nu heb ik het volgende probleem:

    Na de TV aangesloten te hebben thuis, valt de weergave van de kabel (casema)op de TV erg tegen, soort ruislaag over het beeld (DVD en teletext is weergave perfect).

    Met me oude TV was alles gewoon goed.

    Afstand van waar de CAI binnenkomt tot TV is circa 10 meter en er zit geen antenne versterker tussen.
    Heb nu een andere splitter gekocht om te kijken of het hier aan ligt.

    Hebben jullie nog ideeën of tips?
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    digitale tv
     
  14. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik heb ze naast elkaar zien staan (koste daar 1799 de PZ85, en de PX80 1199.) Ik vond de PZ85 wel egt veel mooier, het wit was nog witter, en het zwart NOG zwarter. Maar ik vond het het zelf niet waard, ook omdat ik geen Full HD nodig heb, omdat ik zelf geen PS3 heb of een blue ray DVD speler...

    Verder wel alle 2 erg mooie tv's heb nu zelf de PX80, ben ZEEER te vrede, egt ongelofelijk beeld!:D
     
  15. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou eens wat fora afgaan betreft digitale tv, zijn veel mensen niet tevreden over: veel ruis, uitvallen van beeld/ontvanger, slecht beeld als auto's/vrachtauto's voorbij rijden e.d. Vooral Digitenne van KPN en Casema (Zuid Holland);)

    Iemand ervaring met normale kabel (antenne) tv aansluitingen?
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een abbo van 5 euro p.m. van digitenne wel ja :eek:

    Maar wij hebben Casema en dat is echt wel goede kwaliteit, niks te klagen! 50 euro per maand, 12 mb/s download 2m/s upload, digitale telefonie en digitale tv.
     
  17. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of die van 5 euro anders is dan de abbo die jij nu hebt. Heb ik geen verstand van;)

    Internet heb ik via Telfort, Kpn analoge lijn (i.v.m. alarmsysteem) en Casema voor kabeltelevisie.

    MOET je dig. televisie hebben om ruisloos op je LCD scherm tv(!) te kijken?

    Lijkt mij niet, iemand die hier een goed antwoord op heeft?
     
  18. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke type sony 40 full hd heb je besteld?
     
  19. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vorige week tijdens de "Lunchbreaker" bij Wehkamp een
    Samsung LE32S62B besteld voor 399,- euro \o/

    Lijkt een koopje...heb wat uitgevogeld en de meeste zijn er tevreden over..of
    hebben jullie een andere mening? Ik kan hem namelijk nog annuleren of terugsturen :cool:

    Kan mijn 26 inch eindelijk naar de slaapkamer..:lol:
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag aan de plasma goden hier op het forum.

    2 vrienden van mij hebben allebij gister de Panasonic 42 PY 70 bij de mediamarkt in alkmaar gekocht (1111,- aanbieding voor deze week alleen bij MM Alkmaar voor zover ik weet.)

    Nu heb ik hun wel al op de hoogte gebracht van het feit dat je een plasma de eerst zoveelhonderd uur moet laten inspelen.

    Maar nu weet ik niet precies hoelang en op welke instellingen, Want op diverse forums staan elke keer weer andere adviesen. Varierend van 200 tot 500 uur en met alle beeldverbeteraars uit en het contrast op 30% tot enkel het contrast en de helderheid op 50%.

    Iemand die hier advies over kan en wil geven?

    Alvast bedankt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina