Fallout 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door daydreamer, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb goede hoop dat dit een RPG pareltje gaat worden. Heb zoveel goeds over de oude Fallout delen gehoord (en ook stukjes zelf gespeeld), dus hopen dat het in de buurt van die games komt.

    TBS mogen ze er van mij echter ook uit knallen, of een systeem als in Mass effect. Waarbij je ongelimiteerd op pauze kan drukken om de acties van de team members te bepalen.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuws: Fallout 3 info: maar liefst 200 eindes

    Dead Rising en Bioshock zijn slechts twee voorbeelden van games die meerdere eindes hebben. Zo bond als Fallout 3 weten zelfs zij het echter niet te maken.

    In de laatste Xbox podcast laat Bethesda's Todd Howard weten dat Fallout 3 maar liefst 200 eindes heeft. Hoewel het spel dus een kleinere speelwereld heeft dan The Elder Scrolls IV: Oblivion is er genoet te beleven. Naast dit grootste nieuws vertelde hij tevens het volgende:

    - Het spel is twee keer zo groot dan dat ze in het begin dachten.

    - Er is altijd een menselijk metgezel, tevens is er een NPC als Dogmeat. Dogmeat kan sterven, maar ze werken nog aan zijn health en hoe je deze in stand kunt houden. Door een goed AI kun je hem opdrachten geven die hij zal volgen.

    - De Brotherhood of Steel doet zijn eigen ding en zijn al afgerond in de game. Ze staan op het punt van uitsterven op een bepaald punt in de game praat je veel meer met ze.

    - Het spel is afgerond, maar dient nog te worden opgepoetst en getest. Terwijl ze door deze speelsessies heen gaan voegen ze nieuwe dingen toe, het duurt hierdoor wel honderd uur voordat ze het hele spel doorspelen, de hoofdquest zelf duurt zo'n twintig uur.

    - Fallout 3 ligt op schema om eind dit jaar te verschijnen.

    Beluister de podcast hier.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Die 200 eindes neem ik maar met een korreltje zout. :)
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    maar neem aan wel veel eindes :D dat vind ik geweldig en daardoor heeft het zowieso meer replay-waarde. Heb erg zin in deze game :D Bethesda zal er alles aan doen om er een pareltje van te maken.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Asjeblieft, dat meen je toch niet? TBS is net zo tijdloos als RTS. Bij RTS ligt de nadruk op reactiesnelheid, terwijl TBS vooral het denkvermogen traint. Niet dat deze Fallout turnbased combat moet krijgen, maar ik zou het echt erg vinden als alle toekomstige spellen alleen maar realtime combat zouden hebben! :eek:
     
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad!
    Maar damn, wat word dit een pareltje! Fallout 1 en 2 waren zo geweldig! de hele sfeer, alles, kan bijna geen betere RPG verzinnen!
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    weet iemand wanneer die ongeveer uitkomt??
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Herfst ;)
    Tothegame.com zegt 28 november.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kijk dat zegt al veel meer over deze game, ziet er toch best wel boeiend uit :D.
     
  11. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Screens zien er zeer net uit, hou wel van dat post apocalyptisch sfeertje wat ze hier laten zien. Heb nog nooit een fallout gespeeld maar Oblivion was zeer goed te noemen en door Mass Effect ben ik echt geinteresseerd in RPG's. Deze staat dus gezamelijk met Mafia 2 en Fable 2 helemaal bovenaan mijn lijstje.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat plaatje dat je op de rug van de hond en die kerel kijkt! :eek:

    Erg vette sfeer zo te zien. Vette post Dulle :)
     
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Als ik de screens zo bekijk word deze game 3d person? In tegenstelling tot Oblivion die 1st person was? Of heb ik het nou verkeerd?

    Hoop in iig op 3d person want dat vind ik meestal toch wel beter en lekkerder spelen imo. :)
     
  14. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    beide, net als Oblivion ;) alleen staat 3rd person nu meer centraal als het goed is.
    Maar damn wat een sfeer! en verdomme wat word dit een gruwelijk game! kan niet wachten (fallout 1 en 2 waren eigenlijk 2 van de meest epische games die ik ooit gespeeld heb, je begint zwak en niemand kent je terwijl je later echt een naam opbouwt) hoop trouwens dat de beesten niet mee levellen, hou van het gevoel dat je later zo sterk word dat je je vrijwel onoverwinnelijk voelt!
     
  15. eropit

    eropit Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    In zeer vroege previews werd al aangegeven dat de beesten niet mee zullen levellen. Gevaarlijke beesten kunnen zo als een soort van grens tussen gebieden fungeren.
     
  16. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Die screens zien er wel errug gaaf uit!
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.493
    Leuk Bevonden:
    3.441
    Mooie pics, vooral waar je tegen de rug van je character en zijn hond aan kijkt.

    Is wel een Fallout traditie aan het worden he, alweer een "Dogmeat" in deze game. Altijd leuk, dat je in elke Fallout een hond als trouwste companion hebt. Het is nooit een super dog, dus vooral tijdens het einde van het spel bescherm je hem meer dan andersom... maar het is altijd wel heel vertederend om te zien, man's best friend die je door dik en dun probeert te helpen...
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Growing Up With Fallout 3


    [​IMG]
    WARNING: The following article contains some spoilers.
    When I saw Fallout 3 at last year's E3 I thought it looked cool but not being one of the cult of Fallout, I viewed it with the same sort of interest that I do most games I know nothing about: Curious, but not what I would call overly excited. All this changed however, this past Tuesday when I headed downtown to check out the new build of the game that Bethesda was showing off.

    From a training system tied to a child's development to the fifties-meets-Steampunk look of weapons, Fallout 3 may not have a solid date yet, but after seeing this build, I can honestly say I am well and truly smitten.

    After skipping through the opening cinema which we had seen previously, we got straight to the beginning of the game which I have to say was one of the cleverest set of training levels I have ever seen. You start the game as an infant just being born. Once you have been birthed, you meet your father who had the pleasure of delivering you. A series of dialog choices allow you to choose the sex of your character and his/her name. Then a "Growth Projection" machine is brought over to show what your character will look like when they "grow up." Here you can customize the look of your character by using the many features or simply choose a pre-made character. In an interesting mechanic, the choices you make in creating to your character will be used to create the features of your father, who's face (at this point) is covered with a surgical mask. While in this infant mode, pressing the A button will elicit crying from your character.

    Soon you have grown up and you're are now a year old. Your mother is nowhere to be found, but your scientist father is at the ready to care for you. (Pressing the A button will give you baby's first word, Dada) After a series of simple tasks like playing with your toys and opening your playpen, you can explore the room a bit. Now it's time to start picking your character's base attributes. This mechanic is accomplished by the ingenious use of a baby book you find lying on the floor. Each page has a different attribute along with an explanatory rhyme. Here you can add or take away attribute points to suit the way you want your character to advance.

    Look at that. Our little boy is growing up so fast! It is now your tenth birthday and it is celebrated by your father and friends with a party in one of the rooms of Vault 101 where you currently reside. The momentous occasion is marked by the receipt of your Pip-Boy 3000, a wrist accessory that will remain with you for the rest of the game. The Pip-Boy 3000 has many of uses for interacting with your character as well as emitting light for use in those darker areas of which there are many. Apparently there is another training level where you turn sixteen and are presented with a BB Gun which will help you train up in your shooting. Unfortunately, we didn't get to see that one but instead, fast forwarded to check out some of the real meat of the game.

    The next level we were privy to was a Junkyard scene where you meet the dog who will soon become your companion. Once acquired, your best bud can help you find food, chems and weapons. He can also come in handy in a pinch by helping you attack enemies. But, be careful to keep him healthy because he can die if not properly taken care of. If things get too dangerous, you can always have him wait nearby or send him back to Vault 101 where his safety will be assured.

    [​IMG]
    Now we get to the really fun part, the combat and enemies. As any of you who are familiar with Fallout will know, your enemies are mostly radiated mutants or "ghouls" as they are called in the game. There are various strata of ghouls ranging from simple ones who still have some of their functions and can actually be spoken to, to glowing ghouls who are so infected that they practically leak radiation. The ghouls can use this radiation power to harm you while simultaneously healing themselves and other ghouls around them. But ghouls aren't your only worry, the Brotherhood of Steel is roaming around causing trouble as well and you will often come upon two factions locked in battles of their own.

    Taking down these enemies is a snap (well, maybe a few snaps) when you make use of the myriad weapons at your disposal. Weapons can be purchased, stolen or taken off of conquered enemies and it would behoove you to get as many as you can. I really loved the design of the weapons themselves, they really exuded a sort of "SteamPunk" style melded with an almost fifties style. Everything looked as if it was cobbled together from what could be found around the devastated environment. (The Fat Man Rocket launcher was a particular favorite of mine) And of course, as you all know by now from seeing the screenshots, the environment is a fictionalized Washington DC that has been ravaged by nuclear war.

    The combat moves beyond the simple point and shoot with the use of Action Points. Your character has a set number of these points that can be used for various actions that target certain parts of an enemy's body. Once an enemy is targeted and the proper buttons pressed, the various body parts of said enemy will light up showing you the percentage chance you have of hitting that body part. Then you are free to deploy those Action Points and watch your enemy's limbs and head fly off in all directions. This mechanic is made even more interesting by pulling you out of your regular first person mode into a third person camera mode that will allow you to see more of the delicious mutant killing action. Once the Action Points have been spent, they will regenerate over time, but using your weapons and running around like a madman will slow that regeneration down.

    [​IMG]
    Of course, Fallout 3 isn't all killing and nuclear mutations. You also have the added pleasure of being able to upgrade you character using experience based skill points to bump up your various skills. There are also Perks that can be used to add to your base abilities and allow you to beef up parts of your character that might have been neglected when you first created it. You max out at level twenty though, so be sure to spend those points wisely.

    Everything I saw about this game was impressive, but what really got my attention was its overall art style. The optimistic fifties design juxtaposed against the destroyed landscape is a great choice and is seen everywhere from the HUD to the atomic design of Vault 101. Seeing it sprinkled around the world gave me the same feeling I got the first time I saw the art-deco wonders of BioShock. It's nostalgic yet at the same time seems so fresh and new because we rarely see that style of design in modern games, especially FPSs. It also gave the design team a chance to inject the game with a subtle humor that is evident throughout, even seeping its way into the dialog choices and sound.

    The team is still on target for a release in the fall of this year but we still weren't able to wrangle a solid date out of them. One thing we did hear however, was a promise of a hands on at E3 so you can bet I will be signing up for that one.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2008
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, idd, las het net! echt vet!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina