Mooi topic ken, denk wel dat hij verplaats wordt naar het xbox live gaming forum: Klik
*Ben het vokomen eens met een aantal van je punten. Op het moment heb ik zelf ook gewoon te weinig tijd om actief te gamen. Maar ik denk dat als er wat vaker toernooien ed waren dat meer mensen actiever gaan en blijven gamen.
*Het tweede probleem punt wat je aangeeft is in mij ogen ook de belangrijkste. Veel mensen blijven maar hoppen van clan naar clan en als er 1 keer een discussie is zoeken ze weer een nieuwe. Dit is natuurlijk de makkelijkste weg maar op deze manier kom je er nooit. Daar wil ik wel aan toevoegen dat de gemiddelde leeftijd op de console op het moment erg laag ligt. Veel lager dan in landen zoals Engeland. Het aantal "Volwassen" teams is in mijn ogen niet zo groot.
*Ook je derde punt vind ik sterk. De meeste mensen hebben geen respect voor elkaar en vinden het tof om andere mensen uit te schelden via live. Erg erg triest in mijn ogen.
*Ik vind ook dat de sportiviteit ontbreekt. Veel teams geven hun verlies niet toe en denken dat ze nooit kunnen verliezen. Dit is natuurlijk komplete onzin iedereen verliest wel eens. Het gaat eigenlijk nog veel verder dan dit. Veel mensen accepteren niet eens dat ze 1 keer dood gaan en komen dan aanzetten met: ik had lag, me team dekte me niet niet of degene die ze neerschoot is noob?? Dit gaat natuurlijk nergens over...
Wel denk ik dat iedereen het er mee eens is dat de E-sport groter moet in Nederland. Persoonlijk zou ik me hier ook best voor willen inzetten. Het groter worden van de wcg in Nederland is niet genoeg. Wat we nodig hebben is meer toernooien verdeeld over het jaar. Om zoiets voor mekaar te krijgen moet je wel veel regelen maar ik geloof wel dat het mogelijk is.
Hier kom je met een leuk punt. Het gaat erom dat de gamers en de clans weten dat Xleaque er is. Veel gamers en clans weten helemaal niet van dit soort toernooien af. De buitenwereld hoeft ook niet te weten wat xleaque is als de scene er maar vanaf weet. En dat is iets wat op het moment gewoon niet het geval is.
Een bond dat een aantal keren per jaar een toernooi organiseert voor verschillende games. Samengaand met een bijpassende site waarop alle toernooien van bijvoorbeeld europa staan aangegeven. Dan zijn we er toch al? Vanaf dat moment hoeft het alleen maar te groeien. Het is best mogelijk
Laatst bewerkt: 8 apr 2008